mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[DI]Jakie płyny i ile (Disco 200-300)

Wpisany przez Dobry Bart
niedziela, 27 kwietnia 2008 18:50
Jeśli ktoś z Was zastanawia się nad wymianą płynów to oto lista kilku naważniejszych + rodzaj + ilość.
Będę wdzięczny jeśli ktoś napisze mi ile potrzeba płynu do układów hamulcowego i sprzęgła i co trzeba wlać do dyferencjałów, żeby im było dobrze.

Są to zalecenia z Haynesa i manuali z sieci. Oczywiście jak zwykle kiedy pojawia się temat olejów do skrzyni biegów (która jakby nie patrzeć jest bardzo newralgicznym elementem naszych zerdzewiałych budek) pojawiają się głosy co lepsze do manualnej skrzyni ATF (olej "automatyczny") czy MTF (olej "manualny"). W materiałach drukowanych zalecany jest ojel ATF ale ja na przykład miałem MTF, wlałem ATF i zaczęły się kłopoty.

Dlaczego?

ATF jest olejem rzadszym niż MTF. Po wielu latach uzytkowania manualnych skrzyń przez niepalące starsze panie jeżdżące na działkę w niedziele elementy zużywają się, pojawiają się luzy (na przykład na synchronizacji) i po wlaniu rzadkiego oleju wszystko fruwa w środku na wszystkie strony....u mnie na przykład pojawiły się poważne problemy z wrzucaniem dwójki. Wcześniej, kiedy miałem MTF problemów nie było. Dodam, że sprzęgło i tarcza w najlepszym porzadku a jedynie zmienił się olej. MTF trzymał wszystko w kupie.

Polska to jednak kraj raczej chłodny i pół roku mamy zimność. Olej gęsty (MTF) w niskiej temperaturze gęstnieje...wtedy pojawiają się analogiczne problemy z biegami. Zimą samochód musi się rozgrzać, żeby skrzynia znowu nas polubiła. Z ATF nie ma takich problemów.

Jak widzicie jeden i drugi olej mają zady i walety. Ja tam się nie znam i prawdopodobnie jest ich jeszcze więcej ale te dwa sprawiają, że wrócę do MTFa bo i tak zimą prawie nie jeżdże a skrzynia bliska memu sercu i nie chce, żeby sie za szybko ze mną pożegnała.

Jeśli chcecie poczytać więcej to tutaj pojawił się niespodziewany wątek na temat oleju Texaco.

Albo lejcie to co w tabelce. Też będzie robić.

 
Co wybrać?
Gęstość
Ilość
Skrzynia biegów (manualna)
ATF Dexron DII
 
2,7 litra
Skrzynia biegów (automatyczna)
ATF Dexron DII
 
9,8 litra
Układ hamulcowy
DOT 4
 
?
Układ sprzęgła
DOT 4
 
?
Wspomaganie kierownicy
ATF Dexron DII
 
2,9 litra
Reduktor
API GL4 lub GL5, MIL-L-2105 lub MIL-L-2105B (lub C, D)
80EP
Około 2,5 litra
Dyferencjały
Olej przekładniowy (kto mi pomoże jaki precyzyjnie?)
?
1,7 litra każdy
Płyn chłodniczy
Zimowy lub letni (zimowy szybciej grzeje się latem, letni może może zamarznąć zimą)
 
Około 11 litrów
Płyn do spryskiwaczy
Lawendowy lub konwaliowy
 
7 litrów
I przy okazji pojemność baku:
 
 
Modele zbudowane do marca 1993 = 81,8 litra
Modele zbudowane od kwietnia 1993 = 89 litra

Powyższa tableka powstała na podstawie poradnika Haynesa. Praktyczna wiedza i ilości poparte doświadczeniem znajdziecie w artykule Chimasa.
Written by :
Herbu
 
Poprawiony: poniedziałek, 21 marca 2011 03:38
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.