mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[DI] wymiana termostatu w Disco 300Tdi

Wpisany przez Tomasz Kozak
poniedziałek, 28 grudnia 2009 22:12

Otóż kilka dni temu w mym diskaczyu zapanował chłód a wskazówka temp. silnika nie unosiła się powyżej pierwszej kreski. Wiadomo Polak zmarznięty, Polak zły więc złość we mnie wstąpiła i postanowiłem naprawić i, co gorsza, opisać.

Bohaterem pozytywnym owej historii jest DSC 300 a negatywnym termostat ERR3291.

A więc. Do dokonania tej karkołomnej operacji potrzebne są następujące akcesoria:

Landek 300Tdi

   Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

wkrętak płaski i długi klucz nasadowy 10mm na grzechotce

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

nowy termostat - genuinowy lub nie

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

paliwo dla operatora

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

Operację zaczynamy od zlokalizowania rzeczonego termostatu - znajduje się on w obudowie, z przodu silnika, pomiędzy głowicą a chłodnicą.

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

  

następnie odłączamy podłączone do obudowy węże - duży od chłodnicy i mały bypass, do tego celu używamy oczywiście wkrętaka płaskiego. Nie przejmujemy się wyciekiem płynu bo straty są naprawdę niewielkie.

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">          

Kolejnym krokiem jest odpięcie przewodów od czujników temperatury znajdujących się w dolnej części obudowy termostatu. U mnie czujniki są dwa a podłączony jest tylko ten bliżej silnika (może ktoś wie dlaczego?)

i jeszcze dalej odkręcamy, kluczem 10mm, dwie śuby mocujące obudowę termostatu. Śruby wkręcone są w aluminiowy odlew więc aby je odkręcić najlepiej uderzyć dłonią w rękojeść grzechotki aby "poszło na zryw" Efekt naszych prac wygląda następująco: wyjęta obudowa termostatu a sam termostat widoczny w korpusie

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

                    

Wkrętakiem usuwamy stary termostat z gniazda i wyciągamy pozostałą tam uszczelkę gumową. Jeśli mamy nową (u mnie była w zestawie) to z niej korzystamy, jeśli nie to z powodzeniem można użyć tej która była zamontowana. Kluczowym jest aby nowy termostat zamontować w korpusie, nie w obudowie, którą zdemontowaliśmy, tak aby kołek ustalający trafił w przygotowany dla niego rowek. W termostacie który zdemontowałem był wytłocczony napis TOP.

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">          

Dalej już tylk oczynności odwrotne do wykonanych poprzednio - czyli skręcamy obudowę, podłączmy czujniki, zakładamy węże i uzupełniamy ubytki w układzie chłodzenia. Dopijamy piwko, uruchamiamy silnik, krótka jazda próbna i cieszymy się ciepełkiem w naszej cysecie.

 

POWODZENIA / borsuk

 

ps. opis trwał znacznie dłużej niż wymiana.

jeśli ktoś może poprawić zamieszczone zdjęcia to plissss, ja się poddałem :)

Written by :
borsuk
 
Poprawiony: poniedziałek, 21 marca 2011 03:02
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.