mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[DI] Krzyżak wału

Wpisany przez PiotrVN
wtorek, 29 grudnia 2009 11:01

Krzyżak  jaki  jest  każdy  widzi   lub  raczej  nie  widzi  a  czuje 

ponieważ  częstą  przyczyną  ,drgawek ,wibracji , stukania  efektu  wagonowego ( częściowo) jest  właśnie  on   

mamy  ich  tam  cztery  i  prawdopodobieństwo   iż  któryś  dokończył  żywota (  dziś  jutro  lub  w  Rumuni)   jest  więc  spore  

zakładam  iż  każdy  podróżujący   ma  takowy   "na  zapasie"   a by   był  w  stanie  wymienić  go   samodzielnie  niech  czyta

dotyczy  LR  Discowery  I   ale  wszędzie  będzie  podobnie     przykładem  będzie  krzyżak  wału   przedniego      

do  dzieła  

czas  pracy  w  warunkach  dobrych  ok  2 rob/godz   z  czego  większość  to  niewdzięczne  prace  podsamochodowe  

 

krzyżak   :

jest  parę  firm  produkujących  i  rodzajów   ( zwykłe   lub  wzmocnione )

nie  chcę  dyskutować  co  lepsze   był  moment  iż  miałem  HEAVY DUTY  :)   i  był  do  du..y  

a  zwykły  GNK  lata  do  dziś    

ten   właśnie  to   BEARNACH   kod  :  RTC 4132    (  jednak  zamiennik )  

za  przyzwoite  48  PLN  brutto  

polecam  jedna   by  kupować  te  zapewniające  możliwość  smarowania    na  pewno    błoto ,brodzenie   nie  pomaga  w  smarowaniu 

a  tych  specjal  smarować często  się  nie  da  

 

Narzędzia  : 

podstawowe  :  klucze  9/16  cala najlepiej  dwa  (  lub  specjal  pocienione  rurkowe   ) lub  dedykowane  nasadki 

koledzy skuteczną   akcję nabycia   tu   prowadzili   w  innym  wątku   

http://www.landklinika.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1246:zakup-kontrolowany-klucza-do-krzyakow&catid=69:transplantologia-dawcy-organ&Itemid=110 

młotek  , cęgi do pierścieni  , smar   i  to  co  znajdziemy  w  koło  np;  do  wybijania  

 

Prace :

 zabieramy  się  za  odkręcanie   , jest  ciasno  ale   każdy  znajdzie  swoje  własne  ułożenie   by  robić  to  najlepiej 

warto  pamiętać  iż   śruby  nie  są  tu  przypadkowe   bo  i  siły   niemałe    więc  ich  nie  zgub  lub  miej  w  zapasie

dodam  iż  po  zdemontowaniu  wału  lub  jego  części    warto  zaznaczyć  sobie  jak  był  złożony  w  wieloklinie   

po  pierwsze   wały są  wywarzane  dynamicznie   (  nie  liczył  bym  iż   po  latach  nasze  są  :)  )  

po drugie    występuje  przesunięcie  pomiędzy  krzyżakami   (  krzyżaki  nie  mogą  być  równoległe )  

 

kontrolnie  opiszę  to  tak  iż   patrząc  w  światło   otworów  śrub   głowic   mają mieć   przesunięcie  w  fazie

by na  jednym  końcu  były  równoległe  w  przeciwnym  prostopadłe   

trwale  zaznaczyliśmy  zdemontowaliśmy    

 

 mamy  taki  zestaw   stara głowica i  nowy  krzyżak   

na  samej  głowicy   też  trwale   zaznaczmy   jak  była   złożona  

 wypinamy  wszystkie  zabezpieczenia   

 wybijamy   krzyżak  poprzez  tuleje  w  jednym  kierunku   

 dolna  wypadnie  górna  po  przechyleniu   też  się  uwolni  

 pierwsze  strzemiono  uwolnione  

 wybijamy  drugie  i  też   uwolnione  

 montujemy   w  tej  kolejności    

przy  montażu  zwracamy  uwagę  na  to  by  nie   wypadł  żaden  wałeczek  z  łożyska  

wymaga  to  trochę   uwagi  zapinamy   zabezpieczenia   są  potwierdzeniem  dobrego centralnego  umiejscowienia  

zwracamy  uwagę  na  wcześniej  opisane  znaki      

 druga   część  operacji   dolny  już  zamontowany  wsuwamy  górną  część  na  bolec  

 tak  by   pozostałą  część  operacji  dokonać  młotkiem   (  warunki  polowe  )   lub  wprasować  np  w  imadle   :)

polecam   tę  drugą  mniej   siłową  metodę   

 zapinamy  pozostałe  zabezpieczenia   sprawdzamy  czy  są  w  swoich  rowkach  

sprawdzamy  czy  wszystkie  wychylenia  nie  stawiają  oporu  

gdybś  wyczuł   (  a  nie  powinieneś  )  zacięcia  inne  ciężkie  ruchy

można   zapobiegawczo  "  oklepać "  całość  by   krzyżak  ułożył  się  prawidłowo   

smarujemy   poprzez  kalamitkę      

 montujemy  w  aucie    zwracając  uwagę  na  wcześniejsze  znaki   (  przesunięcie  w  fazie  na  wieloklinie  )  

warto   przy  montaży  dokładnie  oglądać  śruby  montażowe     złe  wymienić   (  nakrętki  często  są  zdemolowane )  

 dobrze   (  mocno ) dokręcić  i  powinno  być  OK   

 

dodam  iż  nie  pokazałem  samej  fazy   wybijania  i  wciskania   kapu  łożyska   krzyżaka  bo  zajęte  są  dwie  ręce   

niemniej  awaryjnie  można  to  brutalnie  wykonać  nawet  w  lesie   wbijając   kapy   (  co  zresztą  większość robi  )  

 pozostałe  drugie  strony   wału   wykonujemy  analogicznie   

 

 

powodzenia    w  działaniu  

tu zdjęcia  w  większej  rozdzielczości   : 

http://picasaweb.google.com/Piotr.Lasocki/Krzyzaki#

 

tradycyjnie  proszę  o   propozycje  uzupełnienia  opisu   by  był  on bardziej  czytelny  dla   samonaprawiaczy  

lub  konstruktywne  uwagi    

 

Z  pozdrowieniami   

PiotrVN   

Written by :
PiotrVN
 
Poprawiony: środa, 20 kwietnia 2011 10:36
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.