mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[DII] Pomiar ciśnienia paliwa w td5

Wpisany przez Filip
piątek, 22 października 2010 15:43
Jedną z dolegliwości na jakie może cierpieć nasz td5 jest niesprawna, lub nie dość sprawna pompa paliwa. Czasem objawy są ewidentne, innym razem pojawiają się wątpliwości.

Aby je rozwiać należy zmierzyć ciśnienie paliwa podawane przez pompę. Jak to zrobić?

Będzie nam potrzebny manometr mierzący ciśnienie w zakresie 0-5 BAR lub 0-10 BAR. Koszt w Castoramie - 13-25 PLN. Do tego przewód z odpowiednimi złączkami - jedna pasująca do naszego Manometru, dla wygody może być z kolankiem, druga z gwintem "męskim" M12.

I co teraz - szkoły są dwie.

Możemy wkręcić gwint M12 w miejsce czujnika temperatury paliwa. Czujnika nie odpinamy, bo ECU sypnie błędem. Jest to metoda niby prosta, ale jednak obarczona wieloma mankamentami:
  • ECU nie dostaje informacji o temperaturze,
  • bardzo trudno wykręcić z regulatora czujnik temperatury - słabe podejście,
  • z tego samego powodu trudno tam wkręcić nasz wężyk tak, żeby nie ciekło (u mnie ciekło, jak cholera).
Dlatego postanowiłem zrobić "patent". Ze starego regulatora ciśnienia paliwa (pewnie wszyscy prędzej czy później to wymieniali) odkręciłem te dwie rurki z szybkozłączkami. U tokarza zamówiłem stosowny trójnik z dwoma portami 1/4" i jednym M12 (dokładnie jak na regulatorze). Wszystko skręciłem i wyszło tak:










Zalety?

Odpinamy przewód dopływowy od regulatora. Wpinamy "wynalazek" i możemy zacząć pomiar. Żadnych kluczy, śrubek, nieszczelności!!! Póżniej, równie szybko wypinamy i gotowe.

Wąż (130 cm) można przeciągnąć pod maską (jest zbrojony, więc na ma to wpływu na pomiar) i zachaczyć manometr kolankiem o szybę w drzwiach pasażera.

Sprawna pompa paliwa powinna dawać stałe ciśnienie 4 BAR, zarówno na postoju, jak i pod obciążeniem, w czasie jazdy.


Pozdrawiam,

Filip
Written by :
Bergos
 
Poprawiony: środa, 20 kwietnia 2011 09:14
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.