mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[DI] Wymiana tłoczków i klocków hamulcowych Discovery 300tdi

Wpisany przez Michał Kujawa
piątek, 10 grudnia 2010 00:52
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Gdy nasze tylne klocki zużywają się zbyt szybko, a przy ich wymianie zauważyliśmy, ze tłoczki bardzo ciężko się poruszają to znak że powinniśmy wymienić tłoczki w zacisku.

 

Niezbędne okażą się:

 

Narzędzia:

Klucz do rur

Szczotka stalowa

Klucz nasadowy 13 mm 12-kątny

Klucz 11 mm może być płaski

I inne pierdoły które jednak na pewno mamy np. kombinerki.

 

Materiały:

4 tłoczki do zacisków tylnych   tył:  part   606696  przód: part 606683 

Komplet uszczelek na 4 sztuki   przód i tył: part   AEU1547 

 

Polecane nowe klocki tył: (SFP500190), przód  (STC9191 lub STC9190)

oraz set montażowy do nich, czyli blaszki i zawleczki tył: (STC8574)

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

przód nie wiem, ale któreś z tych: (STC8575  STC8576  RTC5001) 

 

Przez cały czas trwania operacji pamiętamy o uzupełnianiu płynu hamulcowego (dot4) w zbiorniczku wyrównawczym, a teraz już:

 

Krótko i zwięźle:

1. Odkręcamy koło i patrzymy co tam się znajduje:

alt

 

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

2. Po krótkim potraktowaniu szczotką stalową to cos przypomina już zacisk.

alt


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

3.Wyjmujemy zawleczki (1) i blaszki (2) trzymające klocki.

alt


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

4.Używając np. klucza do rur „odciągamy” klocki od tarczy, tym samym wduszamy tłoczki do zacisku.

alt
alt


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

5.Kluczem nasadowym 13 ale nie 6-kątnym ale 12-kątnym odkręcamy 2 śróby(3) z tył zacisku, które przytwierdzają ów zacisk do mostu.

alt


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

6.Oby dwa tłoczki mamy wduszone. Teraz prosimy Kolegę, mamę, żonę czy kogo tam mamy pod ręką, aby Pompował pedałem hamulca. On pompuje, a my przedstawionym już wcześniej kluczem do rur trzymamy jeden tłoczek tak, aby się nie wysuwał z zacisku. Obserwujemy jak wysuwa się 2 tłoczek no i w końcu wyskakuje. Nie jest to niebezpieczne. Po wyskoczeniu tłoczka odkręcamy rurkę doprowadzającą płyn do zacisku(4) i uzupełniamy płyn w zbiorniczku wyrównawczym.

alt

 

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

7. Bierzemy zacisk na warsztat wywalamy stare uszczelki i czyścimy miejsce gdzie umieścimy nowy tłoczek. Robimy to z należytą dokładnością i starannością. Czyścimy również miejsca gdzie będą nowe uszczelki (5,6).

alt


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

8. Porównanie:

alt


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

9. Bierzemy uszczelkę „tą węższą”, która ma nacięcie od wewnętrznej strony, oraz blaszkę z paczuszki i składamy. Uszczelka wchodzi w środek blaszki.

alt
alt


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

10.Szerszą uszczelkę umieszczamy w rowku wykonanym bardziej w środku tzn numer (5) z punktu 7., a blaszkę wraz z uszczelką węższą umieszczamy w rowku bardziej na zewnątrz czyli nr 6 z punktu 7.

alt


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

11. Po zainstalowaniu uszczelek zwilżamy je płynem hamulcowym łapiemy w dłoń nowy tłoczek, który również smarujemy płynem hamulcowym i delikatnie wciskamy go palcami na swoje miejsce. Powinien wejść lekko i bez znacznych oporów. Pierwszy tłoczek załatwiony.

alt


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

12. Ponownie przykręcamy rurkę nr 4 z punktu 6. i tym razem trzymamy nowo osadzony tłoczek kluczem do rur, a ktoś pompuje pedałem hamulca i wyskakuje nam drugi tłoczek. Z nim postępujemy analogicznie.

13 . Po zakończeniu prac nad drugim tłoczkiem przykręcamy zacisk 2 śróbami, przykręcamy rurkę(przewód hamulcowy)(4) i wkładamy klocki blaszki i zawleczki.

alt


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

14. Odpowietrzamy hamulce.

 Do tego również najlepiej mieć pomocnika. Pomocnik pompuje pedałem hamulca (wdusza go) 5 razy po czym pedał hamulca wdusza i trzyma. W tym czasie Ty luzujesz odpowietrznik (nr 7 na poprzednim zdjęciu) kluczem 11mm i wypuszczasz pęcherzyki powietrza które się zgromadziły w zacisku , po czym zakręcasz odpowietrznik na chwilę przed momentem kiedy pedał hamulca osiągnie najniższe położenie.

Pomocnik puszcza pedał, Ty kontrolujesz poziom płynu w zbiorniczku, po czym zaczynacie od nowa, czyli pomocnik pompuje potem przytrzymuje ty wypuszczasz powietrze itd. Powtarzacie tę czynność tak długo, aż z odpowietrznika będzie leciał tylko czysty płyn bez żadnych pęcherzyków powietrza.

15 Gotowe teraz można zabrać się za drugie koło.

 

Co do wymiany tłoczków z przodu operacja identyczna, tylko kupujemy inne tłoczki, ponieważ te z przodu mają identyczną średnicę ale są dłuższe.

 Pogoda jak widać nie rozpieszczała

alt

Wszelkie uwagi mile widziane.

 

 

Written by :
QJaw
 
Poprawiony: sobota, 05 stycznia 2013 16:58
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.