mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[ALL] KRZYŻAK - krzyżakowi - nie równy

Wpisany przez grzechuka
wtorek, 25 stycznia 2011 23:48

Życie krzyżaka nie jest łatwe, cały czas nieźle zakręcony, taki gibki, musi się nawyginać i ani trochę nie telepać.
Do czasu.. bo często topiony w wodzie i błocie dożywa swych dni i jest powodem telepatii nadwozia i częstej padaczki.

Częsta wymiana krzyżaków, pomimo dyscypliny smarowania skłoniła mnie do zrobienia doktoratu z zagadnienia przedwczesnej ich padaczki.

Krzyżaki w moim aucie nigdy nie psuły się całe, z reguły w połowie, a czasem w 1/4.

Jak to rozwinąć?

Krzyżak składa się z krzyżaka, i czterech "miseczek" z łożyskami igiełkowymi.

Krzyżak padnięty w połowie, to wg moich obserwacji zniszczone dwa łożyska na wspólnej osi, podtarte (fuj co za słowo) lub wychechłane do zera, bez igiełek, pracujące jak "panewka".
Z reguły dwa pozostałe łożyska na osi prostopadłej miały się całkiem dobrze i nie miały luzów ani śladów "podtarcia", smar w nich był nadal smarem.

Krzyżak padnięty w 1/4 to wcześniejsze stadium... opisanego stanu powyżej Stan zatarcia jednego z łożysk, kiedy przeciwległe na wspólnej osi jeszcze żyje... a te na drugiej osi jak zwykle zdrowe... 

Wg mnie istota problemu tkwi w przypadkowym rozkładzie ilości smaru, jaka dochodzi do łożysk podczas smarowania pod ciśnieniem.
Prawidłowo zmontowany krzyżak, po wbiciu miseczek nie ma luzów w osi krzyża. Tak nam się przynajmniej wydaje. Ale jeden luz jest mały, a drugi jeszcze mniejszy.
Wtłaczany smar łatwiej przechodzi przez szczeliny w miseczkach, gdzie luz był większy, a mniej lub wcale w drugiej osi.
Widać to, kiedy smar uparcie wyłazi z pod uszczelek jednej albo drugiej, a dwie pozostałe pozostają suche

Miałem stary krzyżak z demontażu w skrzynce ze złomem.

Byl to ktzyżak GKN 7E zamontowany jeszcze przez Niemca - poprzednika (na fotografi poniżej po lewej stronie).
Pamiętam, że wymieniłem go bo bardzo hałasował, zatarł się i nie miał swobody ruchu. Pokonanie oporu powodowało skokowy obrót wydający metaliczny dźwięk jak puknięcie łyżeczką w szklankę. Jeździłem tak wsłuchując się w to dzwonienie w szklanke jakiś tydzień - dwa po mieście... przebieg do 100km.
Obraz zniszczeń tego krzyżaka widać na zdjęciu po lewej stronie, czop na górze.
Krzyżak po demontażu był suchy w osi pionowej, lekko podtarty, bieżnia jest ciemna, matowa, ale gładka.
 
Na tej samej fotografii po prawej inny krzyżak GKN U-110, zdemontowany ostatnio, który nie wiem jak długo się starzał i zużywał.. ale smarowany był 1400km temu i wtedy luzów nie miał.
Objawem padaczki były wibracje które pojawiły się na trasie powrotnej z Morynia (80km od domu).
Prawy czop - wytarty, ubytek materiału około 3-4mm, zero igiełek, praca metal na metal.
Po przeciwnej stronie również zużyty czop - ale raczej poprzez wychyły w łożysku kiedy przeciwległe padło.
Zgodnie z obserwacjami, w drugiej osi, dobrze smarowane łożyska w dobrym stanie.


A teraz wytęż wzrok i znajdź trzy cechy różniące krzyżaki GKN?

  GKN 7E  GKN
średnica zewn. czopu 18,2mm 15,9mm
ilość igiełek 27 szt 28 szt
średnica igiełek 2,4 mm  2,0 mm
długość igiełek 12,5 mm  10 mm
przebieg (u mnie) ok 35000km   ok 6500km
smarowany co 10000km   co 5000km


Handel dostarcza nam różne krzyżaki - "oryginały"  to GKN U110. 
Wymiar 27,0x74,6mm typ 1 smarowanie typ 3 (kalamitka po przekątnej).

Widziałem krzyżaki, które fabrycznie miały zamontowane plasticzane wkładki z takim stożkowym środkiem, który wchodził w otwór w przelocie krzyżaka, oraz montowane metal na metal (miseczka - krzyżak).

W artykule Piotra VN widać nówkę krzyżak z nacięciem do prowadzenia smaru po wpasowaniu w miseczkę.

Moje krzyżaki GKN takiego nacięcia nie miały - więc postanowiłem je sam wyrzeźbić. 
Wybaczcie za brak precyzji, wyrobiłem szczeliny gumówką... teraz wiem, że brzeszczot do metalu  byłby precyzyjniejszy i bardziej koszerny. 


Zabieg nacinania rowków na smar należy zacząć i  skończyć w kąpieli z benzynką. Ja wcześniej usunąłem smar z krzyżaka, przemyłem benzynką, osuszyłem.... Dzięki temu łatwo wydmuchałem opiłki sprężonym powietrzem i poprawiłem w benzynce.
Ale liczy się skuteczność...zadbałem o nieskrępowany przepływ smaru pomiędzy krzyżakiem a miseczkami.
Po zmontowaniu krzyżaka smar równo wyszedł z pod wszystkich uszczelek i w zasadzie na co najmniej 3/4 obwodu uszczelek.

Luźna (poprzez rozsypane łożysko) główka wału biła w jedną z nakrętek, którą przykręcony był przedni wał do flanszy reduktora. Po odkręceniu nakrętki okazało się, że gwint zrobił sie gładki jak na żarówce choinkowej.

Do wymiany śruby niezbędne jest odkręcenie flanszy.
Klucz nasadowy 30mm z długim ramieniem i siła prawej nogi, auto z zaciagnietym ręcznym na wstecznym....
Nie spuszczałem oleju, dolna część uszczelniacza flanszy jest wg moich obserwacji nieco wyżej niż korek kontrolny poziomu oleju w reduktorze.

Aby wymienić śrubę należy zbić blachę odrzutnika błota.


Schodzi łatwo, ilu zbijaczy tyle pomysłów.

Pobijane śruby spychają odrzutnik z flanszy... i wtedy możliwa jest wymiana śruby...


Po wymianie śruby montaż także siłowy... ale z użyciem tłuściwa.
Przed nabiciem odrzutnika przepolerowałem bieżnię flanszy, bo miała wypracowany ślad od simeringu.
Uszczelniacza nie miałem (niedziela), ale przy tej okazji możnaby go również wymienić...


We flanszy angole zamontowali podkładkę filcową. Mój mechanik Karol z Santoka - Landy 4x4  
radzi i chyba słusznie, żeby im nie ufać bo filc nie uszczelnia i z czasem flansza robi się tłusta od penetrującego po wieloklinie oleju. Dlatego przed przykręceniem flanszy podkładkę pod nakrętką potraktowałem silikonem.

Krzyżaki od Forda Transita i od IVECO pasują do Disko,  Defa i RR - i co najważniejsze są to te krzyżaki z grubszym czopem łożyska igiełkowego, grubszymi i dłuższymi igiełkami.... Takie własnie zamówiłem po 29zł +VAT = 35,67zl i na takie wymienię wszystkie krzyżaki przy pierwszej rozsypce dotychczas używanych U-110 GKN

c.d.n.......

27.03.2012
Kolejna refleksja na temat krzyżaków...

Pomimo w miarę regularnego smarowania kolejny krzyżak nie przeżył zimy. Był to krzyżak GKN.
Jak zwykle, padł (zatarł się) jeden z czopów.
Pozostałe były dobrze nasmarowane, lecz miały subtelne  luzy, a bieżnia czopa była wyraźnie wypracowana. 

Mając wał na stole przed montażem wciskałem smar w krzyżaki.
Krzyżak GKN jest uszczelniany taką gumką, kapturkiem, który podczas wtłaczania wypełnia się smarem, wyraźnie przybiera .. puchnie... i przestaje być uszczelniaczem. Zwłaszcza zimą, gdy smar jest twardy, tak odkształcona guma flaczeje i przestaje na zawsze  spełniać swoją funkcję, czyli uszczelniacza.

Polecam szczerze montaż krzyżaków do IVECO TURBO DAILY / NEW DAILY  o numerze katalogowym 715604  

Na pudełku logo firmy ERREVI

Na pudełku są jeszcze takie informacje :
ODPOWIADA RENAULT (BERLIET-SAVIEM) 967265-42532985-42535109
ODPOWIADA RENAULT 943541019

Zasadniczo różnią się od GKN sposobem uszczelnienia miseczki. Jest to dwuwargowy simering osadzony w miseczce.
Solidnie uszczelnia miseczkę przed wodą i błotem, a smarowanie nie powoduje tego co opisałem powyżej.

Trwałość krzyżaka zależy od najsłabszego jego elementu - czyli USZCZELNIACZA !!!

Kolejna refleksja dotyczy samego smaru. Uważam, że powinno się to robić zawsze takim samym smarem. 
Przypadkowe smarowanie raz my, raz w warsztacie, raz gdzie indziej wprowadza smary o różnych nośnikach, włąściwościach, gęstościach, lepkościach, plastyczności, podatności... ect



03.06.2012r:
Znalazłem jeszcze coś takiego, czyli listę aut z identycznymi krzyżakami jak w LR (27x74,6)

marka     model         typ     rocznik                         silnik  pojemność                   skrzynia       inne
FORD TRANSIT BUS E 1997;1998;1999;2000; 4ED 2.5TDi
FORD TRANSIT BUS V 1983;1984;1985;1986; 4AB 2.5D
FORD TRANSIT BUS V 1977;1978;1979;1980;1981;1982;1983;1984;1985;1986; 4AA 2.4D
FORD TRANSIT BUS E 1994;1995;1996;1997;1998;1999;2000; NS# 2.0i
FORD TRANSIT BUS E 1991;1992;1993;1994; NBA 2.0
FORD TRANSIT BUS T 1986;1987;1988;1989;1990;1991; NA# 2.0
FORD TRANSIT BUS E 1991;1992;1993;1994; 4EA 2.5TD
FORD TRANSIT BUS V 1977;1978;1979;1980;1981;1982;1983;1984;1985;1986; 4RB 1.6
FORD TRANSIT BUS E 1994;1995;1996;1997;1998;1999;2000; 4E# 2.5TDi
FORD TRANSIT BUS T 1988;1989;1990;1991; 4#A 2.5D
FORD TRANSIT BUS E 1995;1996;1997;1998;1999;2000; 4G# 2.5TD
FORD TRANSIT BUS E 1992;1993;1994; 4G# 2.5TD
FORD TRANSIT BUS E 1994;1995;1996;1997;1998;1999;2000; 4H# 2.5D
FORD TRANSIT BUS E 1994;1995;1996;1997;1998;1999;2000; 4F# 2.5D
FORD TRANSIT BUS T 1986;1987;1988;1989; 4AB 2.5D
FORD TRANSIT BUS E 1991;1992;1993;1994; 4## 2.5D
FORD TRANSIT BUS E 1991;1992;1993;1994; NCA 2.0i
FORD TRANSIT BUS V 1977;1978;1979;1980;1981;1982;1983;1984;1985;1986; 4RC 2.0
FORD TRANSIT BUS T 1986;1987;1988;1989;1990;1991; N6T 2.0 +KAT
FORD TRANSIT BUS T 1986;1987;1988;1989; LAT 1.6
FORD TRANSIT BUS E 1991;1992;1993;1994; 4DA 2.5D
FORD TRANSIT PLATFORMA E 1994;1995;1996;1997;1998;1999;2000; NS# 2.0i
FORD TRANSIT PLATFORMA V 1977;1978;1979;1980;1981;1982;1983;1984;1985;1986; 4RC 2.0
FORD TRANSIT PLATFORMA E 1994;1995;1996;1997;1998;1999;2000; 4F# 2.5D
FORD TRANSIT PLATFORMA E 1998;1999;2000; 4H# 2.5D
FORD TRANSIT PLATFORMA V 1977;1978;1979;1980;1981;1982;1983;1984;1985; 4AA 2.4D
FORD TRANSIT PLATFORMA E 1991;1992;1993;1994; 4DA 2.5D
FORD TRANSIT PLATFORMA T 1986;1987;1988;1989; 4AB 2.5D
FORD TRANSIT PLATFORMA V 1983;1984;1985;1986; 4AB 2.5D
FORD TRANSIT PLATFORMA T 1986;1987;1988;1989;1990;1991; NA# 2.0
FORD TRANSIT PLATFORMA E 1999;2000; 4ED 2.5TDi
FORD TRANSIT PLATFORMA E 1992;1993;1994; 4G# 2.5TD
FORD TRANSIT PLATFORMA V 1977;1978;1979;1980;1981;1982;1983;1984;1985;1986; 4RB 1.6
FORD TRANSIT PLATFORMA E 1994;1995;1996;1997;1998;1999;2000; 4E# 2.5TDi
FORD TRANSIT PLATFORMA E 1991;1992;1993;1994; 4## 2.5D
FORD TRANSIT PLATFORMA E 1991;1992;1993;1994; NCA 2.0i
FORD TRANSIT PLATFORMA E 1995;1996;1997;1998;1999;2000; 4G# 2.5TD
FORD TRANSIT PLATFORMA T 1986;1987;1988;1989;1990;1991; N6T 2.0 +KAT
FORD TRANSIT PLATFORMA E 1991;1992;1993;1994; 4EA 2.5TD
FORD TRANSIT PLATFORMA T 1988;1989;1990;1991; 4#A 2.5D
IVECO DAILY X
LANDROVER DEFENDER LD 1990;1991;1992;1993;1994;1995;1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007;2008;2009^ 11L/16L/23L 2.5 TDI
LANDROVER DEFENDER LD 1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007;2008;2009^ 10P/15P 2.5 TD5
LANDROVER DEFENDER KOMBI LD 1990;1991;1992;1993;1994;1995;1996;1997;1998; 11L/16L/23L 2.5 TDI
LANDROVER DEFENDER KOMBI LD 2007;2008;2009^ ?1 2.4 TD4
LANDROVER DEFENDER LD 2007;2008;2009^ ?1 2.4 TD4
LANDROVER DEFENDER KOMBI LD 1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007;2008;2009^ 10P/15P 2.5 TD5
LANDROVER DEFENDER KOMBI LD 1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007;2008;2009^ ?2 3.9 V8
LANDROVER DEFENDER PICK-UP LD 1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007;2008;2009^ 10P/15P 2.5 TD5
LANDROVER DEFENDER PICK-UP LD 2007;2008;2009^ ?1 2.4 TD4
LANDROVER DISCOVERY III 2004;2005;2006;2007;2008;2009^ 276DT 2.7 TD V6
LANDROVER DISCOVERY III 2004;2005;2006;2007;2008;2009^ 448PN 4.4 V8
LANDROVER DISCOVERY I 1989;1990;1991;1992;1993;1994; 12L/21L 2.5 TDI CAT
LANDROVER DISCOVERY I 1989;1990;1991;1992;1993;1994; 22D 3.5 V8
LANDROVER DISCOVERY I 1993;1994; 35D/36D 3.9 V8
LANDROVER DISCOVERY I 1993;1994; 20T4HG 2.0 16V
LANDROVER RANGE ROVER I 1986;1987;1988;1989;1990; 11A 2.4 D
LANDROVER RANGE ROVER I 1986;1987;1988;1989;1990;1991;1992;1993;1994; ?1 2.4 TD
LANDROVER RANGE ROVER I 1970;1971;1972;1973;1974;1975;1976;1977;1978;1979;1980;1981; ?2 3.5 V8
LANDROVER RANGE ROVER I 1985;1986;1987;1988;1989;1990; 24D/25D 3.5 V8
LANDROVER RANGE ROVER I 1992;1993;1994; 40D 4.3 V8
LANDROVER RANGE ROVER I 1988;1989;1990;1991;1992;1993;1994; 37D/38D 3.9 V8 CAT
LANDROVER RANGE ROVER I 1989;1990;1991;1992;1993;1994; ?1 2.5 TD
LANDROVER RANGE ROVER I 1988;1989;1990;1991;1992;1993;1994; 35D/36D 3.9 V8 SEI
LANDROVER RANGE ROVER I 1987;1988;1989;1990; 31D 3.5 V8
LANDROVER RANGE ROVER I 1981;1982;1983;1984;1985;1986;1987;1988;1989;1990; 11D 3.5 V8
MERCEDES SPRINTER 208CDi 901/902 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006; OM611.987 2.2CDi 16V
MERCEDES SPRINTER 208D 901/902 1995;1996;1997;1998;1999;2000; OM601.943 2.3D
MERCEDES SPRINTER 210D 901/902 1997;1998;1999;2000; OM602.980 2.9D
MERCEDES SPRINTER 211CDi 901/902 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006; OM611.981 2.1CDi 16V
MERCEDES SPRINTER 212D 901/902 1995;1996;1997;1998;1999;2000; OM602.980 2.9D
MERCEDES SPRINTER 213CDi 901/902 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006; OM611.981 2.1CDi 16V
MERCEDES SPRINTER 214 901/902 1995;1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ M111.9## 2.3i 16V
MERCEDES SPRINTER 214NGT 901/902 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ M111.984 2.3i 16V
MERCEDES SPRINTER 216CDi 901/902 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM612.981 2.7CDi 20V
MERCEDES SPRINTER 308CDi 903 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM611.987 2.2CDi 16V
MERCEDES SPRINTER 308D 903 1995;1996;1997;1998;1999;2000; OM601.943 2.3D
MERCEDES SPRINTER 310D 903 1997;1998;1999;2000;2001;2002; OM602.980 2.9D
MERCEDES SPRINTER 311CDi 903 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM611.981 2.1CDi 16V
MERCEDES SPRINTER 312D 903 1995;1996;1997;1998;1999;2000; OM602.980 2.9D
MERCEDES SPRINTER 313CDi 903 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM611.981 2.1CDi 16V
MERCEDES SPRINTER 314 903 1995;1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ M111.9## 2.3i 16V
MERCEDES SPRINTER 314NGT 903 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ M111.984 2.3i 16V
MERCEDES SPRINTER 316CDi 903 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM612.981 2.7CDi 20V
MERCEDES SPRINTER 408CDi 904 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM611.987 2.1CDi 16V
MERCEDES SPRINTER 408D 904 1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM601.943 2.3D
MERCEDES SPRINTER 410D 904 1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM602.980 2.9D
MERCEDES SPRINTER 411CDi 904 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM611.981 2.1CDi 16V
MERCEDES SPRINTER 412D 904 1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM602.980 2.9D
MERCEDES SPRINTER 412D 904 1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM602.980 2.9D
MERCEDES SPRINTER 413CDi 904 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM611.981 2.1CDi 16V
MERCEDES SPRINTER 414 904 1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ M111.9## 2.3i 16V
MERCEDES SPRINTER 416CDi 904 2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006^ OM612.981 2.7CDi 20V
OPEL FRONTERA A 1992;1993;1994;1995;1996;1997;1998; 23DTR 2.3TD
VOLVO 240 X
VW LT II/28 1996;1997;1998;1999; AHD 2.5TDi
VW LT II/35 1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ APA 2.5TDi
VW LT II/35 1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ AVR 2.5TDi
VW LT II/28 1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ APA 2.5TDi
VW LT II/28 1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ AVR 2.5TDi
VW LT II/35 2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ BBF 2.5TDi
VW LT II/46 1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ APA 2.5TDi
VW LT II/46 1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ AVR 2.5TDi
VW LT II/46 2002;2003;2004;2005;2006;2007^ AUH 2.8TDi
VW LT II/28 1997;1998; AGK 2.8TDi
VW LT II/28 1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ ATA 2.8TDi
VW LT II/28 2002;2003;2004;2005;2006;2007^ AUH 2.8TDi
VW LT II/46 1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ ATA 2.8TDi
VW LT II/46 2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ BBF 2.5TDi
VW LT II/28 1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ AGL 2.3i 16V
VW LT II/35 2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ BBE 2.5TDi
VW LT II/46 1997;1998; AGK 2.8TDi
VW LT II/46 1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ AGL 2.3i 16V
VW LT II/46 1996;1997;1998;1999; AHD 2.5TDi
VW LT II/35 1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ AGL 2.3i 16V
VW LT II/28 1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ AGX 2.5SDi
VW LT II/46 1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ AGX 2.5SDi
VW LT II/35 1996;1997;1998;1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ AGX 2.5SDi
VW LT II/28 1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ ANJ 2.5TDi
VW LT II/35 1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ ANJ 2.5TDi
VW LT II/46 1999;2000;2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ ANJ 2.5TDi
VW LT II/46 2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ BBE 2.5TDi
VW LT II/28 2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ BBF 2.5TDi
VW LT II/28 2001;2002;2003;2004;2005;2006;2007^ BBE 2.5TDi
VW LT II/35 1996;1997;1998;1999;


24.06.2012
Teoria niedosmarowania krzyżaków GKN 110 z kondonami zamiast uszczelnienia potwierdza się.
Kolejny krzyżak padł. wytarta jedna miseczka i czop, gumka uszczelniająca to wspomnienie.
Pozostałe trzy gumki na nie zatartych czopach lużne i bez funkcji uszczelnienia!
Padł krzyżak naciety jak powyżej  ale dostał wody przez luźną gumkę,
To jedyny powód - gdyz jestem maniakiem smarowania krzyżaków....
 
22.01.2016
Ostatnia akcja zakupowa skończyła sie pomyślnie, krzyżaki po około 30zł, takie jak trzeba, naciete, dobrze uszczelnione, do IVECO
 
KRZYŻAKI ERREVI 27,01X74,65 SYMBOL 7715604 
do kupienia w firmie DFE
 
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
 
http://dfe-parts.eu/
 
22 8111819
604 998 643

 

Written by :
GrzechukAA
 
Poprawiony: wtorek, 08 marca 2016 21:43
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.