mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

Nieodbijający kierunkowskaz D300

Wpisany przez Mietas
czwartek, 17 listopada 2011 20:26
Dlaczego w moim pięknym disco 300 nie odbija kierunkowskaz ?

To pytanie męczyło mnie i nie jednego sądząc po tym że jest to dość powszechna choroba. Osobiście to przerabiałem to w dwóch 300 - setach i w obydwu powód był ten sam. A mianowicie za powrót dźwigni kierunkowskazu odpowiadają dwa elementy pierwszy znajduje się na kolumnie kierowniczej i wygląda jak "kokardka", drugi element znajduje się na spodniej części kierownicy i jest to plastikowy pierścień z dwoma "wypustkami" które przy obrocie kierownicą poruszają "kokardką". Ot cała filozofia. Problem w tym że plastikowe wypustki z biegiem czasu się łamią. Nie wiedzieć dlaczego ale tak już jest.


Rozebrałem kierownicę wytargałem nieszczęsny pierścień spisałem numer zrobiłem zdjęcie poskładałem całość dalej nie działającą i zacząłem szukać części zamiennej. Oczywiście ze skutkiem zerowym. Nowej części nie znalazłem ani u nas ani w UK. Jeśli chodzi o używane to wystepuja tylko razem z kierownicą i inaczej nie idzie tego kupić. Poza tym to stan tego też marny i nie wiadomo jak długo by pociągło.


Co robić zawziąłem się i rozebrałem to znowu. Nie żeby od razu mi wyszło. Za pierwszym razem dorobiłem brakujące elementy i pokleiłem to kropelką (na co ja liczyłem). Jeden obrót kierownicą trzask i robota od nowa. Ale wreszcie się udało.  W mim disco się sprawdziło działa jak trzeba już od dłuższego czasu. Przyszła pora na służbowe i z tej operacji postanowiłem zrobić dokumentacje. Operacja trwa niecałą godzinę a potrzebne do niej są :

- śrubokręt płaski sztuk 2 nie za duże średniej wielkości

- klucz nasadowy 19 + przedłużka + ramie do ciągnięcia

- klej do plastiku (polecam cyjano akrylowy taki dostępny w markecie około 8 zł)


- klej na gorąco (taki w pistolecie, naprawdę warto go pożyczyć od kogoś to robi prawie całą robotę)

- kawałek PVC (najlepiej z rurki cienkościennej albo doniczki wazne żeby był półokrągły i pasował do kierownicy)


- ewentualnie klucz od odkręcenia klemy z aku (co tam macie 13 czy 10) jak kogoś klakson wkurza przy demontażu. 


No to zaczynamy :


1 lokalizujemy stery i ściągamy z nich zieloną plakietkę LR podważając delikatnie śrubokrętem (na wierzchu jest naklejka pod spodem plastik z dwoma bolcami pasuje ich nie połamać dlatego ostrożnie bo będzie potem wylatać)



2. Delikatnie ściągamy poszycie z klaksonu i dla tych którzy mają słabe nerwy proponuje odpiąć klemę z aku




























3. Jak już to nam się uda i wygląda to tak jak obok to bierzemy dwa srubokręty i rozbieramy dalej klakson. Trzeba delikatnie podważać cały dekiel od zewnątrz i równoczeście odgiąć jeden z czterech haczyków trzymający dekiel zazwyczaj wystarcza podważyć dwa i wyskakuje.


Wyrywania ciąg dalszy podważamy resztę klaksonu i wyciągamy ten dolny dekiel odpinamy kabelki.

4. W rękę klucz i odkręcamy kierownicę.



Bardzo ważne jak widac u góry zróbcie sobie znaczek na kierownicy i na kolumnie czymkolwiek ja zarysowałem śrubokrętem, ciężko potem jest ustawić ster tak samo czyli prosto. Mały znaczek a ratuje d... przy składaniu z powrotem do kupy.

Targamy kierownicę z kolumny i naszym oczom ukazuje się taki widok

 
Od razu widać że czegoś tu brakuje.


A z drugiej strony jeszcze trochę zostało :)

5. Ściągamy ten duży pierścień lekko popychając go z drugiej strony śrubokrętem.


Już prawie na wierzchu teraz ta część która się zepsuła też lekko śrubokrętem i jest już nasza (zalecam ostrożność ten pierścień jest dość kruchy, zmęczenie materiału temperatura robią swoje). Atak winowajca wygląda :




6. Jak widać na zdjęciach różnie to się kruszy i odpada. Generalnie trzeba teraz takie dwa wąsy dorobić na kształt i podobieństwo. Szerokość trudno powiedzieć bo w obydwu przypadkach nie było ani jednego na wymiar zrobiłem na około 1 cm szerokie, wysokość też z tym u mnie było ciężko. zrobiłem z około 0,5 cm od krawędzi metalowego trzpienia kierownicy. U mnie dział bez zarzutu. Wniosek z tego że trafiłem z wymiarem. Z czego to zrobić proponuje rurkę PVC lub inny plastik byle krzywizną pasował do nasady kierownicy. Grubość plastiku i ok 1mm.


Półprodukt


Produkt finalny.

7. Klejenie. Przed klejeniem trzeba umyć pierścień acetonem lu innym nitro (po prostu jest tłusty i brudny). Zakładamy pierścień na kierownicę i kleimy klejem cyjano akrylowym.





Ładnie ale to nie wystarcza trzeba to wzmocnić. I tu pojawia się klejenie na gorąco. Klej wypełnia niedokładnie spasowane elementy i wzmacnia połączenie nowego ze starym.


Może nie wygląda ładnie ale to nie na ołtarz tylko na chór :) ma się trzymac kupy



Zostawiamy do stwardnienia kleju.

8. Składamy to do kupy. Najpierw duży pierścień pod spód ten z kabelkiem od klaksonu. Potem kierownica na kolumnę, pamiętajcie o znaczku żeby dobrze ją ustawić. Potem zakręcamy mutrę. Podpinamy dolną cześć klaksonu do kabelków i wtykamy go na miejsce (pasuje tylko w jeden sposób na spodzie jest wystający prostokąt który idzie do góry).

Teraz ważne  te dwie części dekiel klaksonu należy złożyć w jedną przed wciśnięciem tego w kierownicę (również pasuje tylko w jeden sposób wycięcie u góry w plastiku i wypustka w gumie) wciskamy to w kierownicę, wkładamy logo LR na miejscę.

Koniec terapii. U mnie działa w dwóch disco, na razie bez zarzutu. Mała rzecz a cieszy. 

 
Written by :
Mietas
 
Poprawiony: wtorek, 22 listopada 2011 10:27
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.