mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[F1] Zerwana linka podnośnika szyby

Wpisany przez Kwantowy
piątek, 23 marca 2012 14:18
1. Profil pacjenta.
Historia ta, z życia wzięta, dotyczy Freelandera z elektrycznym podnoszeniem szyb drzwi tylnych, czyli roczników 2001-2006. Mechanizm na linkach ma też RR L322, ale nie wiem czy nęka go ta dolegliwość.

2. Objawy.
Próba opuszczenia szyby w tylnych drzwiach pasażera, wiąże się z chrobotaniem z drzwiowych trzewi, lecz szyba opadać nie raczy. Da się ją później ręcznie popchnąć w dół, a w górę idzie już normalnie.

3. Głos lekarza.
Trzeba oddać pacjenta do lecznicy. Tam dokonają transplantacji podnośnia szyby CVH101202  jeśli to drzwi tylne prawe, lub CVH101212 jeśli lewe.

4. Głos pacjenta.
Ta panie, takie metody to dla tych co wzięli D4 z salonu. Toż jak ja diengi na nowy podnośnik wydam to na co innego braknie. Używany kupię? Jego dni też pewnie policzone, a cena trzycyfrowa. Poza tym, to nie po krześcijańsku tak, co nie domaga, to odrazu wyrzucić i nowego przyjąć.

5. Glos znachora.
Środków drastycznych możemy uniknąć. To tylko linka pękła, bo już zardzewiała. Wymienimy i pacjent zdrów będzie.

6. Medykamenty.
Celem wyleczenia nabyć należy:
  1. Linkę stalową średnicy 1,5mm i długości co najmniej 160cm. Do terapii eksperymentalnej (widocznej na zdjęciach niżej) zastosowano znalezioną na strychu linkę od hamulca rowerowego, ale ten egzemplarz okazał się zbyt sztywny i przy próbie przebudzenia pacjent zmarł. Użyto więc kupionej na metry w casto-aptece linki o średnicy 1mm. Robi.
  2. Złączki aluminiowe do linek sztuk trzy. U tego samego farmaceuty co linkę nabyto takie pakowane po cztery, więc jedna była do przećwiczenia na sucho.
  3. Foliowy ekran wodny w moim td4 GS jest to ELD000040 - dla prawych tylnych drzwi lub ELD000050 - dla lewych tylnych, ale to zależy od wersji wyposażenia i chyba rocznika też.
alt
7.Instrumentarium
Do operacji przydadzą się:
  1. coś pełniącego funkcję przecinaka;
  2. młotek;
  3. coś pełniącego funkcję kowadła;
  4. śrubokręt z końcówką philips (krzyżak);
  5. śrubokręt płaski;
  6. kombinerki;
  7. klucz torx w rozmiarze T27;
  8. klucz nasadowy 10mm z przedłużką;
  9. narzędzie do cięcia linki.
alt
8. Terapia.

Opis dotyczy lewych drzwi (patrz punkt o)
a) Aby dostać się do mechanizmu trzeba najpierw odkręcić dwie śruby mocujące uchwyt służący do zamykania drzwi, oraz jedną śrubkę pod klamką, której usunięcie da nam możliwość zdjęcia jej obudowy.

alt
b) Następnie zdejmujemy tapicerkę, podważając plastikowe kołki mocujące. Jest do tego specjalne narzędzie, dostępne za grosze, ale ja robiłem to śrubokrętem. Ludzie mówią, że te kołki lubią się łamać. Zdejmowałem i zakładałem tapicerkę ze cztery razy i nie straciłem ani jednego, więc wystarczy to robić z głową i wyczuciem, przy czym wyczucie bardziej przydaje się przy zdejmowaniu, a głowa przy zakładaniu. Gdyby jednak któryś z kołków poległ, to są w Landstore pod numerem katalogowym MWC9134 za 1,27zł/szt.

alt
Po zdjęciu tapicerki trzeba zerwać foliowy ekran, który chroni przed dostawaniem się wody do wnętrza samochodu. Nie da się go już ponownie wykorzystać, trzeba kupić nowy.

c) Odłączamy przewód przełącznika. Wyjmujemy przełącznik z tapicerki. Podłączamy go z powrotem aby mieć możliwość sterowania.

alt
d) Opuszczamy szybę w dolne skrajne położenie, przyciskając guzik i jednocześnie ręką popychając szybę w dół. W okolicach silnika, w głębi, odnajdujemy śrubę mocującą szybę do suwaka mechanizmu.

alt
Odkręcamy ją, a następnie wypychamy szybę w górne, skrajne położenie. Blokujemy ją w tej pozycji rękami asystenta lub klinem (może być zgięty kawałek tektury), wciśniętym między szybę a dolną uszczelkę okna.

e) Po wcześniejszym odłączeniu przewodu sterującego (podważyć zapadkę wtyczki śrubokrętem),

alt
oraz odkręceniu trzech trzymających mechanizm śrub,

alt
możemy wyjąć podnośnik. Na poniższym zdjęciu widać listewkę, którą zabezpieczamy szybę przed opadnięciem, oraz żółte gniazda kołków tapicerki, w które bedzie trzeba trafić, przy owej tapicerki zakładaniu. Wyjęcie głośnika pomaga w manipulowaniu wewnątrz drzwi, ale i bez tego można sobie poradzić.

alt
f) Przyczyną niedyspozycji okazuje się przerdzewiała linka.

alt
Powodem jest prawdopodobnie to, że pancerz prowadzący linkę w jej dolnym biegu (żółta strzałka), jest tak wygięty, że tworzy syfon, w którym może stać woda, wspomagająca korozję.

alt
g) Następnym krokiem jest odkręcenie trzech śrub i zdjęcie zespołu silnika/przekładni. Zanim usuniemy starą linkę, warto dokładnie obejrzeć jak jest poprowadzona i zamocowana do szpulki i suwaka.

alt
h) Nakładamy jedną ze złączek na koniec nowej linki. Młotkiem i przecinakiem zakuwamy końcówkę, najpierw prostopadle do osi linki, a później równolegle.

alt
Kombinerkami zaciskamy złączkę nadając końcówce kształt bardziej zbliżony do walca.

alt
Odcinamy wystającą końcówkę linki.

alt
i) Mocujemy linkę w rolce i układamy w podnośniku. Zaczynamy w górnej części mechanizmu, ponieważ tam mocowana jest ona do dolnej, zasłoniętej blachą części rolki, do której później dostęp bedzie utrudniony.

alt
Przed wprowadzeniem linki w dolny pancerz, nawlekamy na nią drugą złączkę, która będzie wiązała linkę z suwakiem.

alt
j) Ustawiamy mechanizm w skrajnym położeniu i przymierzając linkę do suwaka, zaznaczamy w którym miejscu powinna być zakuta aluminiowa złączka. Sprężyna przy górnym pancerzu powinna być (do połowy?) ściśnięta.

alt
k) Zakuwamy złączkę tak samo jak na końcu linki i mocujemy w suwaku.

alt
l) Zakładamy suwak i prowadzimy linkę w całym mechanizmie, tak aby był on w skrajnym górnym położeniu. Naciągamy linkę, pilnując aby obie sprężyny były ściśnięte do połowy(?) i przymierzając dolną końcówkę linki do rolki, zaznaczamy miejsce, w którym trzeba zakuć końcówkę. To najtrudniejszy moment całej operacji. Jeśli linka będzie za luźna wszystko się rozsypie przy próbie uruchomienia, ze zbyt mocnym naciągnięciem też chyba nie można przesadzać.

alt
m) Zakuwamy dolną końcówkę linki i składamy wszystko do kupy.

alt
n) Montaż w drzwiach, zachodzi w odwrotnej kolejności do demontażu. Lepiej przed zamontowaniem podłączyć silnik i sprawdzić czy bangla jak należy.

o) W przypadku drzwi lewych linkę prowadzimy w odwrotnej kolejności. Najpierw od rolki w dół, przez suwak, który przymierzamy do linki w górnym położeniu, przez górny pancerz, do rolki, gdzie montujemy końcówkę, gdy suwak jest w dole.

9. Głos znachora.
A nie mówiłem? Kosztowało grosze, tylko trochę czasu trzeba poświęcić. Będzie pan zadowolony.

10. Głos pacjenata.
Pierwszym razem się spier nie udało, ale linkę taką bardziej miękką, co to cieńsza jest, wziął ja i naciągnął lepiej.

11. Głos lekarza.
Druciarstwo. Jedź do warsztatu.


Written by :
Kwantowy
 
Poprawiony: poniedziałek, 26 marca 2012 11:06
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.