mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[F1] Elektryka okien drzwiowych.

Wpisany przez Kwantowy
środa, 23 maja 2012 23:35

W dzisiejszym odcinku poradnika Jak samodzielnie zepsuć samochód, zabierzemy się za obwody elektryczne, odpowiedzialne za podnoszenie i opuszczanie szyb w drzwiach Freelandera.
Opis dotyczy Freelandera z lat 2000-2002, starsze odrobinkę się różnią (brak elektryki w tylnych drzwiach), a nowsze - po lifcie w 2003 - mają wszystko inaczej.

I. Zasilanie

Ponieważ urzadzenia elektryczne działają lepiej gdy podlączone są do prądu, przyjrzyjmy się na początku obwodom zasilania.

Prąd bierze się z baterii i plynie do puszki bezpieczników w komorze silnika. Tam rozdziela się.

Fusible link 3 (60A) zabezpiecza obwód, którym prad dostarczany jest (brązowym kabelkiem) do stacyjki, a z tamtąd (zielonym) przez bezpiecznik nr8 (w kabinie, 15A) do komputera CCU. Jak tu coś padnie to nic nie działa.

Gałąź zasilająca silniki szyb, idzie przez fusible link 4 (80A) i dalej, kabelkiem biało-brązowym, do skrzynki bezpiecznikow w kabinie.
Tam jest przekaźnik (R143) dostarczający prąd do szyb przednich przez bezpieczniki nr 33 do lewej i 34 do prawej.
Jest też przekaźnik zasilający szyby tylne (R101) przez bezpieczniki nr 26 (lewa) i 27 (prawa).

Jeśli zdarzy się, że przednie szyby działają, a tylne nie (lub odwrotnie), zamieniamy miejscami przekaźniki. Jeśli sytuacja się odwróci, to znak że jednen z nich jest do wymiany.
Jeśli nie działa tylko jedna z szyb, sprawdzamy bezpiecznik.


II.Kabelkologia

a) Szyba prawa, przednia - pilotki.

Szyba po stronie pilota sterowana jest przełącznikiem na tunelu centralnym, do którego zasilanie od bezpieczników dochodzi przewodem szaro-pomarańczowym.
Przełącznik podaje + na przewódpomarańczowo-niebieski, a masę na pomarańczowo-czerwony, lub na odwrót, w zależności czy szyba jedzie w górę czy w dół.
Wiązka po drodze do silnika łączy się jeszcze w kostce umieszconej przy słupku w nogach pasażera.

b) Szyba lewa, przednia - kierowcy.

Tu jest trochę trudniej, bo pomiędzy przełącznikiem, a kostką spinającą wiązki drzwi i budy jest sterownik, powodujący że po krótkim naciśnięciu klawisza w dół, szyba opada do końca. Sterownik (YWC-107080) znajduje się gdzieś nad nogami kierowcy. Można go wyeliminować zwierając piny 2-7 oraz 4-9.

c) Szyby tylne - dzieci(?).

Zasilanie szyb tylnych od bezpieczników idzie najpierw do przełączników w konsoli na tunelu, potem przez przełączniki w tylnych drzwiach do silników. Masa obsługująca tylną parę przełączników odcinana jest dodatkowym przyciskiem w konsoli na tunelu centralnym.

 rear-windows

Złącza K108 i K109 ukryte są z przodu pod konsolą centralną.

 

 

III.Pstryczki elektryczki.WSwE

Przełączniki są takie same jak w Discovery II.

 

 a) Jak się do nich dobrać?

Centrum sterowania szybami mamy w środkowej części auta między fotelami. Aby dobrać się do przełączników trzeba otworzyc klapke schowka i wykręcić czrery trzymające go blachowkręty. Wyjąć schowek podnosząc go do góry. Teraz można włożyć ręke i wypchnąć przełączniki na zewnątrz.

Aaaaby dobrać się do przełączników umieszczonych w tylnych drzwiach trzeba zdjąć z nich tapicerkę.

 

 

b) Czym sie różni pstryczek?

windows switches
Pstryczków są cztery rodzaje. Można je podzielić na dwie grupy, na sposób dwojaki.

Sposób pierwszy:

Do szyb przednich: YUF101520LNF lub YUF101521LNF
Do szyb tylnych: YUF101770LNF lub YUF000200LNF
Róznią się tym, że przełączniki szyb przednich mają fabrycznie zwarcie pomiędzy pinami 2 i 5, oraz nacieciami na złączach, które nie pozwalają ich podpiąć do niewłaściwej kostki.

WS01

Pstryczek przedni po lewej, tylny po prawej.

Sposób drugi:

Starego typu: YUF101520LNF i YUF101770LNF
Nowego typu: YUF101521LNF i YUF000200LNF
Różnią się tym, że bolce które popychają styki w starych elektryczkach były metalowe, a w nowych plastikowe. A co? LR też chce być nowoczesny.

WS02

WS03

 

c) Da się nareperować?

Jak padł to najlepiej wymienić na nowy, ale może być tak, że tylko styki się trochę obsmaliły i można je spróbować wyczyścić.

WS04

WS05

I znów będą działać. Może.

 

 

Written by :
Kwantowy
 
Poprawiony: wtorek, 14 kwietnia 2015 22:43
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.