mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

(DI, DII) TARP szczelny z budą.

Wpisany przez andziasss de zoo
wtorek, 10 lipca 2012 21:48

netoperekWygodne koczowanie za pomocą mieszkalnego Disco nie może obyć się dez zadaszenia przeciwsłonecznego, które w warunkach CE częściej bywa jednak przeciwdeszczowe. Rozwiązanie szczelnego przylegania materii zadaszenia do karoserii auta jest szczególnie istotne w przypadku zabudowy sypialnej we wnętrzu Disco, gdyż azaliż często śpi się przy otwartych drzwiach tylnych. Żeby uchronić uczestników wycieczki przed rozmoczeniem fryzur, zastosować można technikę karawaningową w mikroskali lecz skutecznie.

 

Jak wszyscy zapewne widzieli stodziesiątki razy - przyczepy kampingowe posiadają przedsionki, które przylegają do ich ścian cudownym sposobem. Taki właśnie sposób chroni przed przeciekiem i w przedsionku można normalnie funkcjonować. My mamy nieco bardziej spartanskie podejście do wygody, więc wystarczy kawałek materii nad głową, ale ma działać. Do uszczelnienia połączenia miedzy tarpem (płachtą zadaszenia), a budą użyłem dostanej od HappyMartina listwy do wsuwania kedry. Jest ona umieszczona - przykręcona do karoserii nad tylnymi wrotami (srebrne takie):

skrzynia copy copy

Listwa ma okrągły kanał, w którym można umieścić kedrę. Nic nie mogę poradzić, że to się tak nazywa, ale wygląda to podobnie do liku w maszcie żaglówki.
Listewka jest obrobiona pilniczkiem i przykręcona do budy na notonakrętki + śrubki M4 (co z pewnością nie przypadnie do gustu tym, co nie lubią dziur w karoserii). Pod listwą taśma montażowa zapewnia szczelniejsze przyleganie. Wygląda to niewinnie:

tarp-listwa-kedry

Sama kedra to sztywna linka z tworzywa opleciona piórem z materiału. Taki wynalazek można doszyć do każdego tarpu lub zgrzać z materialem plandekowym.
Po doszyciu kedry do tarpu i wsunięciu w listwę powstaje szczelne połączenie materii z karoserią i nie kapie nic na głowę. Szwy są zakonserwowane impregnatem, ale nawet bez tego się ładnie wszystko zwulkanizowało i uszczelniło samo ku memu zdziwieniu.

tarp-kedra-wciagnieta

Żeby zbytnio nie nadwyrężać kedry i samej listwy wykonałem odciągi do uchwytów zamontowanych kilka lat temu w karoserii. Można to doczepić też do bagażnika, albo inaczej rozwiązać, ale warto tak zrobić:

tarp-mapinacz

Całość rozpięta za samochodem zapewnia odrobinę cienia i zdecydowanie chroni przed deszcem:

netoperek

Tarp prezentowany na zdjęciach ma dziwny, ale praktyczny bardzo kształt nietoperza. Można wybrać dowolne z jego siedmiu narożników do pdparcia na słupkach i uzyskać dogodny kształy cienia, ale to zbyt skomplikowane do opisania, więc lepiej opisać same słupki. Standardowe słupki do tarpów mają 180-200cm, co w przypadku podliftowanego DISCO z otwartymi wrotami stanowi wartośc zbyt niską. W celu podwyższenia przestrzeni pod tarpem lepiej zastosować teleskopowe słupki do narzędzi ogrodniczych ze sklepu ogrodniczego. Moje są z Castoramy (około 30-40zł./szt.) i rozciągają się do 220-230 cm. To wystarczy. żeby zniwelować różnice w nierównym podłożu. Teleskopowe słupki nie miały zakończeń z jednej strony, więc oskubałem parę MOPów z rękojeści i pasuje. Do naciągnięcia używam gum, czyli naciągów sztormowych. Powstał bezpieczny dla materiału sposób naciągu i podparcia, ponieważ maszt nie ma styczności z materią, a szarpnięcia niweluje guma:

tarp-maszt

Tarp nad tylnymi wrotami okazuje się bardzo praktycznym rozwiązaniem, ponieważ przykrywa i osłania miejsca użytkowe, z których korzystamy na wycieczce.

tarp-pod-tarpem

Minusem takiego montażu jest zablokowanie możliwości wejścia po drabince na dach, ale z tym sobie poradziliśmy już wcześniej i zamiast na dachu wozimy fanty na plecach samochodu w skrzyni z Bundeswehry (link):

tarp-zadaszone

Śpiącym na kuszetce w samochodzie tarp zapewnia przede wszystkim suchość, ale i powiększa przestrzeń prywatną. Można spać z otwartymi drzwiami i wdychać świeży tlen, a na głowę nic nie nakapie.

tarp-z-sypialni

Tarp, jako artykuł pierwszego kontaktu (po wybraniu miejsca na biwak), podróżuje w miejscu bardzo dostępnym i można go szybko wytargać i rozbić. Jest on przytroczony do tylnej ściany pawlacza pod dachem samochodu:

pawlak-kompresja-tarp copy

Z wewnątrz wygląda to jakoś tak:

pawlak-kompresja-wewen copy

Bagaż w tym miejscu nie powoduje ograniczenia przestrzeni, bo i tak nic ponad futryną drzwi nie jeździ. Jest to optymalne wykorzystanie przestrzeni, której w Disco nie za wiele.

Nie próbuję tu namówić kogokolwiek do dziurawienia sobie auta, ale prezentuję metodę szybkiego i szczelnego montażu zadaszenia.
Listwę do kedry można kupić w wysyłkowych sklepach dla karawaniarzy i camperowców, albo na zlocie podróżników w Zellereit:-);
Sama kedra jest łatwiejsza w zdobywaniu, bo występuje w największym supermarkecie Allegro i jest tania jak sznurek do prania;
Tarp to indywidualna sprawa, a można też uszyć na wymiar zadaszenie;

Po ostatnich dyskusjach na Chorum pojawiło się kilka realizacji zadaszenia wzdłuż samochodu - również z wykorzystaniem listwy i kedry.
Jest to sposób prosty i bardzo szybki, stosowany przez podróżnków wszystkich krajów (...łączcie się).

 

DYSKUTUJEMY NA CHORUM TU

Written by :
andziasss
 
Poprawiony: środa, 15 sierpnia 2012 12:07
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.