mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

Jak kupić lub nie kupić td5

Wpisany przez Filip
wtorek, 08 stycznia 2013 02:14

Uwagi natury ogólnej

  1. Zanim podejmiesz decyzję o zakupie konkretnego auta – poznaj je. Zapisz się na parę for dyskusyjnych, czytaj, pytaj, myśl.
  2. Umów się z kimś, kto ma auto w dobrym stanie na jazdę testową, aby mieć punkt odniesienia przy testowaniu przy zakupie.
  3. Zawsze przetestuj parę egzemplarzy. Nie kupuj pierwszego lepszego. Miej porównanie.
  4. Pośpiech i emocje, to zły doradca.
  5. Nigdy nie kupuj auta w dniu, kiedy pierwszy raz je oglądasz. Prześpij się z decyzją przynajmniej dzień lub dwa. Porozmawiaj o wątpliwościach na forach lub ze znajomymi i mechanikami. Przed zakupem przetestuj je ponownie.
  6. Nigdy nie kupuj auta sam. Co dwie głowy oraz pary oczu i uszu, to nie jedna.
  7. Podstawowy test – przejedź się autem. Zrób dobrych paręnaście kilometrów po różnych drogach. Sprawdź przyśpieszenie, prędkość maksymalną, hamowanie, kulturę pracy silnika i skrzyni. Kilkanaście razy zgaś silnik i odpal ponownie.
  8. Sprawdź auto w zaufanym warsztacie. Zaufanym przez Ciebie a nie przez sprzedającego.
  9. Sprawdź wskaźniki na desce rozdzielczej – mają się zapalać podczas włączenia zapłonu a potem zgasnąć i nie zapalać się podczas jazdy. Nie daj się nabrać na żadne – „a to nic poważnego, można naprawić za 50 zł”. Jeśli można, to niech szanowny właściciel naprawi. Jedyny wyjątek – sprawdzisz na komputerze co jest przyczyną i wiesz jak ją wyeliminować. Wówczas możesz wytargować niższą cenę, ale zawsze jest to ryzyko.
  10. Przetestuj auto komputerem – Nanocom, Autologic, Testbook. Jeśli nie masz, pożycz.
  11. Auto zaniedbane jest zaniedbane. Kropka. Jeśli auto jest zaniedbane wizualnie, jest brudne, śmierdzi, lepi się, ma poprzecierane uszczelki itp., to nie oczekuj, że technicznie jest w dobrym stanie. Auto wymaga serca, dbałości i inwestycji finansowych.
  12. Spisz numer VIN i sprawdź gdzie tylko możesz. Zadzwoń do warsztatu, który serwisował auto.
  13. Poproś o wgląd w rachunki z warsztatów i sprawdź co było robione.

Land Rover Discovery td5

Skupię się teraz na aucie, które ja kupiłem. Zapewne większość uwag dotyczy się również Defendera td5, chociaż on może mieć specyficzne punkty krytyczne. Jeśli nie rozumiesz poniższego tekstu, to kupowanie LR jest ryzykowne - oznacza to, że nic nie wiesz o tym aucie i łatwo Cię będzie zrobić w balona.

  1. Przeczytaj ponownie i zastosuj uwagi ogólne!
  2. Mechanicznie:
    1. obejrzyj dokładnie silnik i skrzynię biegów; sprawdź czy spod głowicy, pokrywy zaworów etc. nie wycieka olej,
    2. Jeśli skrzynia to automat, wykonaj "Stall Test" (http://landklinika.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2025:stall-test-czyli-byskawiczna-diagnoza-problemow-z-automatem-d2&catid=67:interna&Itemid=130) oraz spuść odrobinę oleju ze skrzyni - powinien być czerwony i przeźroczysty. Jeśli ma kolor i zapach przypalonej kawy - możesz spodziewać się klopotów i wydatków,
    3. jeśli masz Nanocom lub odpowiednik, sprawdź parametry w czasie jazdy - balans pompowtryskiwaczy, obroty, odczyty z czujkników itp.,
    4. sprawdź tarcze i klocki; sprawdź hamowanie z dużej prędkości,
    5. sprawdź opony,
    6. sprawdź tuleje i inne elementy zawieszenia,
    7. sprawdź luzy krzyżaków – wymiana wału to 1200 PLN,
    8. sprawdź luzy układu kierowniczego,
    9. sprawdź amortyzatory i poduszki; jeśli samochód ma poduszki to kilka razy opuść i podnieś samochód przed i po jeździe próbnej; sprawdź czy samochód utrzymuje poziom w obu płaszczyznach - wzdłuż i wszerz,
    10. auto ma utrzymaywać poziom; jeśli przód lub tył opada - będziesz musiał wymienić sprężyny.
  3. Elektryka:
    1. sprawdź czy jest olej we wtyczce pompowtryskiwaczy (http://www.discovery2.co.uk/Injector_harness.html),
    2. sprawdź olej w czerwonej wtyczce komputera silnika – ECU (http://www.discovery2.co.uk/Injector_harness.html),
    3. sprawdź za pomocą miernika uniwersalnego poszczególne czujniki (http://lrfreak.wordpress.com/o-innych-lr/td5-jezyki-nieznane/):
      1. przepływomierz,
      2. czujnik ciśnienia atmosferycznego,
      3. czujnik ciśnienia doładowania,
    4. generalnie sprawdź wiązkę silnika – czy nie jest pocięta, przetarta itp. koszt nowej wiązki to 1500 PLN,
  4. Układ paliwowy:
    1. za pomocą manometru sprawdź ciśnienie paliwa podawane przez pompę (http://landklinika.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1720:dii-pomiar-cisnienia-paliwa-w-td5&catid=67:interna&Itemid=130),
    2. Upewnij się, że nie ma wycieków paliwa w okolicach baku, filtra i przede wszystkim - regulatora cisnienia paliwa przy silniku.
  5. Odpalanie samochodu:
    1. zwróć uwagę na lampki na desce,
    2. czy odpala od razu czy wymaga dłuższego kręcenia,
    3. czy pompa paliwa w baku nie jest głośna (powinna być słyszalna z tyłu samochodu, ale prawie niesłyszalna wewnątrz),
    4. czy silnik równo pracuje,
    5. czy utrzymuje na biegu jałowym stałe obroty,
    6. czy przy zgaszeniu silnika słychać pisk; jeśli tak, to czeka Cię wymiana koła pasowego wału korbowego (oryginał ~4000 PLN).
  6. Ruszanie:
    1. czy skrzynia dobrze pracuje,
    2. czy silnik „ciągnie” w pełnym zakresie obrotów,
    3. czy pracuje jak należy zarówno w zakresie „H” i „L”,
    4. czy samochód bez problemu rusza pod górę zarówno do przodu jak i do tyłu,
    5. zwróć uwagę na dziwne dźwięki (w okolicach 2200 - 2600 RPM td5 powoduje największe wibracje, ale jednak nie powinno z nimi nic rezonować).
  7. Jazda:
    1. przyspieszenie do 100 km/h ma być w okolicach 17 s,
    2. prędkość maks. – przynajmniej 140 km/h, lepiej 160 km/h J,
    3. hamowanie, szczególnie ABS,
    4. trzymanie w zakrętach, system ACE,
    5. jazda na śliskim – TC (traction control),
    6. pamiętaj, żeby co kilka kilometrów zatrzymać auto, zgasić silnik i odpalić ponownie.
  8. Karoseria:
    1. no cóż – ma być dobrze,
    2. sprawdź karoserię w okolicach nóg kierowcy i pasażera - często tam cieknie woda z szyberdachów, podszybia oraz odprowadzeń z klimatyzacji, więc możesz się spodziewać korozji,
    3. korozja ramy, zweryfikuj też punkty zaczepienia budy do ramy - lubia pękać,
    4. zwróć uwagę na korozję rurek systemu ACE,
    5. sprawdź czy nie ma wycieków paliwa.
  9. Wnętrze auta:
    1. ma być czysto, schludnie i wszystko ma działać,
    2. sprawdź wodę w wykładzinie, przetarcia na pedałach i kierownicy oraz fotelch,
    3. sprwdź czy fotele można przesuwać a knapy składać i rozkładać - upewnij się, że dobrze się blokuja,
    4. sprawdź podświetlenie instrumentów, deski itp.
    5. sprawdź wszystkie szyby elektryczne i szyberdachy,
    6. sprawdź nawiew, klimatyzację, ogrzewanie,
    7. zwróć uwagę na charakterystyczny zapach płynu z chłodnicy,
    8. sprawdź system audio.
Written by :
Bergos
 
Poprawiony: piątek, 27 września 2013 10:43
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.