mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

Lewarek - reaktywacja

Wpisany przez ManiekDII
poniedziałek, 25 marca 2013 20:14

IMG 0034

 

Oryginalne lewarki w naszych pojazdach czasami lubią zgubić olej. Wyrzucanie na śmieci nie ma większego sensu, gdyż naprawa to koszt od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych w zależności od tego jaki olej wlejemy.

 


Naszą regenerację możemy zacząć od wizyty w sklepie i zakupu kompletu oringów i oleju.

Lista potrzebnych rzeczy:

Oringi

- 19x1,5 - 1 szt. ( zewnętrzna strona najmniejszego  tłoczka)
- 19x1,78 - 1 szt ( średni tłoczek wewnętrzna strona)
- 27x2,5 - 1 szt ( średni tłoczek zewnętrzna strona )
- 28x2,5 - 1 szt ( duży cylinder góra wewnętrzna strona)
- 35x2,5 - 1 szt (zewnętrzna na dużym cylindrze pod nakrętką)
- 35x2 - 1 szt (pod gwintem dużego cylindra)

0,5 Litra oleju do późniejszego uzupełnienia ( w oryginale ESSO invarol EP22)

Zaczynamy od spuszczenia oleju. Możemy to zrobić na dwa sposoby, czyli wykręcając pokrętło którym regulujemy pracę podnośnika, lub wyciągając gumową zaślepkę. W przypadku wykręcenia pokrętła musimy zwrócić uwagę na kulkę która jest na końcu kanału i może nam odpłynąć razem z olejem, natomiast gumowa zaślepka jest umieszczona w połowie korpusu i wygląda jak nit gdyż zamalowana jest farbą i jest w kolorze obudowy.

IMG 0039

Gdy pozbędziemy się już resztek oleju, możemy delikatnie odbić młotkiem widelec umieszczony na końcu najmniejszego tłoczka. Widelec najprawdopodobniej był fabrycznie wciśnięty na zimno i nie jest przykręcany, zgrzewany czy w jakiś inny sposób mocowany. Ponowny montaż tego widelca możemy wykonać w trakcie testowego uniesienia pojazdu, wtedy wciśnie się sam na swoje miejsce i nie trzeba walić młotkiem

Następny krok to odkręcenie jedynej nakrętki umieszczonej na szczycie lewarka. Nie jest ona jakoś szczególnie mocno dokręcona i można sobie z nią poradzić płaskoszczypami. 

IMG 0036

Zdjęcie korpusu nie powinno przyspożyć większych problemów. Wbrew pozorom jest on plastikowy więc nie przesadzajmy z siłą. Korpus z podstawą połaczony jest tylko poprzez uszczelkę w kształcie litery U w którą jest wciśnięty, a ta wciśnięta jest w rowek w podstawie. Wystarczy w takim wypadku obracanie korpusu jednocześnie przytrzymując podstawę w imadle lub przez kolegę który akurat wpadł na piwo.

 IMG 0037 

Główny cylinder wraz z dwoma tłoczkami, wkręcony jest w podstawę niezbyt mocno i też można wykręcić go bez użycia dodatkowych narzędzi.

IMG 0038

Pozostaje nam wyciągnąć tłoczki i wymienić na nich oringi i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności.

IMG 0041  

Przed złożeniem warto jeszcze wszystko w środku oczyścić.

Pozostaje nam ponownie zalać olej a to już tylko poprzez zaślepkę na korpusie. Składamy lewarek, przewracamy go na bok i zalewamy poprzez otwór w korpusie który wcześniej był zatkany gumową zaślepką. Nie zalewamy na maksa gdyż później będą występowały niekontrolowane wysówy.  Jaki płyn wybierzemy to już zależy od nas samych. W oryginale był wlany olej ESSO Invarol EP 22,  a wystarczy nam 0,5 litra wybranego oleju.

 

 

 

Written by :
ManiekDII
 
Poprawiony: środa, 17 lutego 2016 12:26
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.