mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[DI manual R380] Przywrócenie centralnej pozycji lewarka zmiany biegów (między 3 i 4 biegiem)

Wpisany przez tasiek123
piątek, 12 września 2014 15:25

Nie jest to może duża usterka ale bywa irytująca a jej naprawa jest wyjątkowo niedroga (maksymalnie ok. 40PLN). W moim przypadku lewarek na luzie znajdował się pomiędzy 1 i 2 biegiem zamiast pomiędzy 3 i 4, co czasem powodowało problemy ze ‘znalezieniem’ biegu szczególnie czwórki. Za utrzymanie lewarka w pozycji centralnej odpowiadają dwie sprężyny (bias springs) i blaszka centrująca (bias plate).

 

U siebie obstawiałem awarię lewej sprężyny i taką zakupiłem (FTC4123 ok. 10PLN) a po głębszym zastanowieniu dokupiłem jeszcze blaszkę (FRC9340 ok. 20PLN), żeby po rozłożeniu nie okazało się to jednak jej wina a nie mam części.

 

Przepraszam za kiepską jakość zdjęć, ale mój tel. nie łapie ostrości na niewielkie odległości, mam nadzieję że mimo to okażą się przydatne.

 

W celu dostania się to tych części najpierw musimy zdemontować konsolę centralną w tym celu:

 

Odłączamy (-) z akumulatora

 

Zdejmujemy mieszki od lewarka zmiany biegów i reduktora i odkręcamy gałki (jak wyglądają uchwyty ramki od mieszków widać na zdjęciu poniżej)

01_Mieszek

 

Zdejmujemy gumowa matę

 

Zdejmujemy osłonę przełączników sterowania szybami, trzyma się tylko na takich wystających bolcach

 

Odkręcamy 4 wkręty na których trzyma się panel z przełącznikami i odłączamy przewody.

02_Przełączniki

 

Odczepiamy mieszek hamulca ręcznego (jest naciągnięty na takiej ramce z elastycznego drutu)

03_Ręczny1

 

Odczepiamy linkę od dźwigni hamulca ręcznego (zawleczka + bolec)

04_Ręczny2

 

Wykręcamy 4 wkręty trzymające konsole centralną, dwa w schowku podłokietnika i dwa  z przodu.

05_Konsola_tył

 

06_Konsola_przód

Unosimy konsole i wtedy mamy dostęp żeby odłączyć dwa złącza z gniazda zapalniczki.

07_Zapalniczka

 

Zdejmujemy konsole.

 

Wyjmujemy gąbkowe wygłuszenie.

08_Wygłuszenie

 

Odkręcamy śrubkę trzymającą lewy tunel powietrza biegnący wzdłuż tunelu środkowego i go odsuwamy

11_Tunel

Odkręcamy blaszkę do której przykręcana jest konsola z przodu

12_Blaszka

 

Odkręcamy i zdejmujemy przedłużenie dźwigni zmiany biegów

09_Przedłużka

 

Odkręcamy blaszany pierścień dookoła dźwigni zmiany biegów

10_Pierścień

 

Teraz mamy dostęp do kolejnej osłony gumowej mocowanej na 13 nitów które musimy rozwiercić (otwory na nity mają 5mm, ja używałem przy składaniu nitów 4mm i było ok).

13_Nity

 

Po jej zdjęciu zostały nam do odkręcenie 2 śruby trzymające kolejną osłonę (musimy je wykręcać równomiernie po kilka obrotów).

14_Osłona

 

I ukazuje nam się winowajca – w moim przypadku okazało się to jednak wina złamanej blaszki (zaznaczona strzałką na zdjęciu) a nie sprężyny, okręcamy więc 4 śruby mocujące blaszkę (uwaga na śruby przy sprężynach bo one mocno je naciągają, dobrze sobie pomóc przytrzymując sprężynę np. szczypcami zaciskowymi)

15_Gotowe

 

Wymieniamy co mamy wymienić (w moim przypadku żeby dobrze to pracowało musiałem delikatnie przypiłować blaszkę centrującą, tak żeby ta pionowa część była węższa).

Składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się że możemy normalnie wrzucać biegi J

Written by :
tasiek123
 
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.