mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[D1 Auto] Wymiana statyczna oleju i filtra w automacie.

Wpisany przez MM
sobota, 27 września 2014 17:16

Skrzynia automatyczna jest bardzo wrażliwa na olej. W warunkach użytkowania naszych samochodów zalecam dosyć częstą wymianę oleju (co 30kkm).

Wymiana statyczna jest stosunkowo prosta - zlać olej, zdjąć miskę, odkręcić filtry, założyć nowy, przykręcić miskę i zalać olejem.

Do tej operacji potrzebne nam jest:

1. Klucz nasadkowy 10 z przedłużkami

2. Mały klucz płaski 10 (ja swój musiałem szlifować)

3. Imub 8

4. Torx t25

5. Klucz płaski 28(chyba) lub klucz nastawny

6. Zestaw RTC 4653KIT (filtr oleju, dwa oringi, uszczelka miski olejowej)

7. Ok 4.5l oleju ATF DII lub DIII (zależnie od tego co jest w skrzyni)

 

Pierwszym krokiem jest rozgrzanie oleju do ok 30/40 stopni by lepiej wyciekał ze skrzyni. W tym celu uruchamiamy silnik i czekamy ok 10 min.

Kolejnym krokiem jest odkręcenie za pomocą imbusa 8 korka spustowego - na samym dole miski olejowej i spuszczenie starego oleju do jakiegoś pojemnika (min 5l):

miska olejowa

Następnie odkręcamy kluczem 28 lub nastawnym rurkę wlewową/bagnetu (widoczna na zdjęciu powyżej).

Kolejnym krokiem jest odkręcenie 6 śrub mocujących miskę - w przypadku 5 z nich używamy nasadki z przedłużką, 1 (lewy tyl miski) wymaga bardzo małego płaskiego klucza. Przykładowa śruba:

śruba

Po uporaniu się ze wszystkimi śrubami wkręcamy korek spustowy i ściągami miskę.

Kolejnym zadaniem jest odkręcenie filtra oleju (jedna dłuższa śruba przy rurce, dwie pozostałe z bliżej przodu samochodu) - używamy torxa t25:

filtr

Radzę uważać podczas ściągania - filtr pełny jest oleju.

Następnie zakładamy na nowy filtr nowe oringi, mocujemy rurkę i przykręcamy w miejsce starego:

filtr

Miejsca montażu nowych oringów:

nowy oringnowy oring

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Następnie czyścimy miskę olejową - !nie zapominamy o magnesie!:

miskamagnes

Zakładamy nową uszczelkę i jesteśmy gotowi do montażu:

miska z nową uszczelką

Czyścimy też mocowania miski:

mocowania

Wkładamy miskę na miejsce, przykręcamy wszystko i jesteśmy gotowi do zalania skrzyni olejem.

Olej wlewamy poprzez miarkę poziomu - dobrze jest go wcześniej podgrzać. 

Po zalaniu ok 3.5ll uruchamiamy silnik i dolewamy dalej, sprawdzając poziom. Pomiędzy min a max jest ok 200ml.

 

Pozdrawiam

V.

Written by :
Vecna
 
Poprawiony: poniedziałek, 29 września 2014 07:20
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.