mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[D2] Przedni wał - wymiana na wał z dwoma krzyżakami

Wpisany przez Kobra
sobota, 01 lipca 2017 16:14

Miejsce pracy : kawałek równej drogi, podwórko, parking itp.

Czas pracy : 0,5-1,5 h

Trudność : 2/5

 

Wcześniej, czy później użytkownika D2 (TD5) spotka problem wału przedniego, a konkretnie

krzyżaków , łożyska wahliwego, bicia ( braku wyważenia) .

W zależności od złożoności uszkodzeń możemy naprawiać ( wymiana np. jednego krzyżaka) lub zafundować sobie nowy wał.

 

Stary wał   krzyzak3

W moim przypadku umarły 2 krzyżaki i łożysko wahliwe też nie wyglądało najlepiej.

Za radą kliku mądrzejszych ode mnie postanowiłem  założyć nowy wał.

Cena oryginału jest powalająca (ponad 3 tyś zł) więc może coś prostszego , jakiś zamiennik ?

 Wybór padł na wał przedni od Defendera z tzw. dużymi krzyżakami, odpada problem łożyska wahliwego  oraz mam tylko 2 zamiast 3 krzyżaków.

W celu dokonania przeszczepu należy zaopatrzyć się w :

Narzędzia :

  • klucz do wału

  • klucz płaski 9/16

  • klucz nasadowy 30

  • śrubokręt płaski 
  • młotek

Części zamienne

  • wał przedni od Defendera (Wał napędowy przód Defender od 95 / Discovery / RR nr. Kat TVB100610)
  • Flansza reduktora (Flansza reduktora LT przód od 32D kpl. Defender / Discovery (flansza + simering + nakrętka  nr kat  STC3432)
  • nakrętki śrub wału – 8 szt.
  • śruby mocowania wału – 8 szt.

 wal11   wal-3

Całość prac rozpoczynamy od odkręcenia starego wału. Mamy 4 śruby od strony mostu i 4 od strony reduktora. Przy odrobinie szczęści powinno nam to zająć kilka minut.

Odkręcamy po 2/3 nakrętki od obu stron wału ( nie wyciągamy śrub) po czy przetaczamy samochód o kilkanaście centymetrów ( reduktor na luzie) celem obrócenia wału i uwidocznienia nie odkręconych śrub. Blokujemy reduktor

Po odkręceniu wszystkich nakrętek, wyciągamy śruby od strony mostu i wysuwamy wał do przodu zdejmując go z śrub flanszy reduktora.

Pierwszy etap prac za nami.

wal-2   wal10

Aby zamocować nasz nowy , nietypowy wał, musimy wymienić oryginalną flansze reduktora na flanszę od Defendera.

W tym celu należy odkręcić śrubę mocującą flansze ( klucz nasadowy 30) . W moim przypadku był to najtrudniejszy element pracy bo śruba ani myślała ustąpić. Można, oczywiście użyć odpowiednio długiej dźwigni ( tu potrzebny jest kanał ) lub posłużyć się mocą naszej TD5-ki. Klucz nasadowy (najbezpieczniej z grzechotką – ustawiona w kierunku odkręcania) ustawiamy tak żeby opierał się o prawą cześć ramy, odpalamy silnik i na reduktorze delikatnie ruszamy do przodu i śruba odkręcona.

Wymaga to wyczucia i porządnego klucza nasadowego.

Po odkręceniu śruby , zdejmujemy flanszę, oglądamy simering ( jak jest niepewny wymieniamy – mam nowy w komplecie) . W przypadku wymiany uwaga wycieka niewielka ilość oleju.

wal-4

Czas założyć nową flansze.

Zakładamy osłonę flanszy , montujemy flanszę, uszczelniamy filcową podkładką i przykręcamy nową śrubą – trzeba użyć starej podkładki pod śrubę bo nowej nie ma w komplecie.

wal-6

Podczas podziwiania naszej nowej flanszy lub przy próbie montażu wału dochodzimy do wniosku że czegoś brakuje.

Odkręcamy flanszę, wysuwamy i wkładamy śruby do mocowania wału. Od strony reduktora montujemy śruby, od strony wału przychodzą nakrętki.

Osoby ambitne mogą od razu założyć śruby na flansze i pominąć etap ponownego odkręcania flanszy.

wal-7

 

W tym momencie warto, znowu, wrzucić reduktor na luz , dzięki temu możemy swobodnie obracać flanszą żeby dopasować otwory wału do wystających śrub ( układ śrub jest asymetryczny).

Po zamocowaniu wału od strony reduktora przychodzi czas na montaż do flanszy mostu. Nie narzekamy na sprzedawcę że sprzedał nam za krótki wał ( albo za długi) gdyż odkrywamy że nasz wał się wydłuża/skraca – taka magia .

Dopasowujemy rozstaw otworów montażowych wału i flanszy ( również są asymetryczne) mocujemy tym razem śruby przychodzą od strony wału a nakrętki od strony mostu.

Dokręcamy śruby.

wal-1  wal-9

Ponieważ nie jesteśmy pewni czy osłona flanszy powinna tak odstawać od reduktora , robimy zdjęcie, wysyłamy do zaprzyjaźnionego specjalisty ( ja wysłałem do Pepka) .

Okazuje się że jest ok. , osłona siedzi jak powinna tylko wał jest zamontowany do góry nogami .

W przypadku wału 3 krzyżakowego – oryginał D2 – część wysuwana jest montowana od strony mostu, w wale o dwóch krzyżakach ,

część wysuwana wału montowana jest od strony reduktora.

Szybki nurek pod samochód, odkręcenie śrub, obrót wału , zakręcenie śrub i gotowe.

Cieszymy się nowym prostszym wałem, brakiem drgań no i mamy coś z defa.

wal12

 

Dyskusja na temat artykułu

Porównanie kosztów ( lipiec 2017)

Reanimacja starego wału ( krzyżaki 3 szt, łożysko wachliwe, wyważenie wału ) ok. 600 zł

Nowy wał + flansza + śruby ok. 550 zł

 

 

Written by :
Kobra
 
Poprawiony: sobota, 01 lipca 2017 16:26
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.