mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[DI'89-98] LIFT-OWOWANIE DISCO o całe 2 cale - CZ. 2 = jedziemy wyżej

Wpisany przez Wojciech
środa, 11 lutego 2009 02:07

Skoro Liftowanie ma już ponad 2300 wejść postanowiłem Stworzyć coś o efektach i skutkach podjętych działań.

 

Nick: GaPa
Pojazd, Discovery I 200 Sunseeker; rocznik 1993
Amortyzatory: PRO COMP 9000 – 215zł szt.
Sprężyny: BLUESPRING +45mm HD – 440zł na oś
Czas użytkowania: 12 miesięcy
Charakterystyka pracy: Twardsze od standardów, autko zaczęło się troszkę bujać ale spowodowane jest to dł. sprężyny. Bujanie po dłuższych jazdach i sprawdzeniu ze standardem jest mniejsze.
Zadowolenie z produktu: BDB – zobaczymy co będzie za rok lub dwa: po 30 000km urwało się mocowanie górne od tylnego amortyzatora - pospawane i jedzie dalej :)
Polibusze:, żółte – BRITPART (350zł komplet z Angolewa) - 20 000km widać zgniecenia na gumach od amortyzatorów.
Miejsce zakupu: SST Długa Goślin

Użytkowane OPONY: BFG AT 235/85R16 – podcięte tylne nadkola
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie): 10 / 8,5(do100km/h) - 10 / 9,5
Przekłamania licznika: 100km/h licznikowe – w realu 105km/h (wg. GPS) - jednk przekłamywanie licznika TRIP to jest podobnie jak u Arturrra ale wynik muszę mnożyć razy 1,1 bo przekłamanie jest o 100m na każdy kilometr
Frown

UWAGI:

Auto ma zamontowany komplet wahaczy tylnych i przednich ze zmienionym kątem do liftu +2" - auto nadal ma stabilizatory, brak problemów z sypiącymi się krzyżakami - zrobiły u mnie około 30 000km a nie wiem ile u niemca, obniżone mocowania amortyzatorów i tylne dyslokatory (mimo stabilizatorów wypadałyby sprężyny). Dłuższy przewód do tylnego mostu od hamulców, dodatkowo także jest zrobiony lift budy względem ramy o +1" bo koła nadal ocierały o budę na wykrzyżach - powód felgi z większym odsadzeniem ET. 

Nick: lukaszsta
Pojazd, Discovery I 200 rocznik 1991
Amortyzatory: super gas -1700zł/komplet na auto ze sprężynami
Sprężyny: sprężyn żółty britpart
Czas użytkowania: 2 lata/ 70 tysięcy km
Charakterystyka pracy: twardsze od oryginału, jednak brzuch nie boli,
Polibusze: polibusze żólte, twardośći nie kojarzę
Miejsce zakupu: LandSerwis wieliczka
Użytkowane OPONY: 205/16 i 225/75/16 oczywiście żadnych problemów
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie): 10 / 8,5 / 9,5

Przekłamania licznika: +3%

UWAGI:
Dwa i pół centymetra w górę to nie jest wielki zysk brodząc w błocie, a dwa i pół centymetra w dół to duża różnica w bezpieczeństwie pokonywania asfaltowych ciasnych zakrętów, szczególnie w dwusecie, gdzie nie istnieją żadne stabilizatory
(Moja 200 ma bo to SUNSEEKER na niemieckie AUTOBANY :)-gapa).
Ten calowy lift, to po to, żeby przy dopakowanym aucie być jeszcze w miarę wysoko.
Efekt jest taki, że jeszcze nic nie ukręciłem. Licznik wskazuje tyle ile jadę. Efekty "kucania" i zmiany toru jazdy na serpentynach są po przyzwyczajeniu akceptowalne, po 70tys. km nie widać zużycia polibuschy ani innych elementów zawieszenia, samochód po doładowaniu na dwa ukraińskie tygodnie i czterech osobach nie zmienia szczególnie swej charakterystyki.

Nick: Maćko
Pojazd Discovery I 300, rocznik 1996
Amortyzatory:
przód OME N115 (+2", stałe obciążenie + 50-100kg, cena: 80$ w USA,ok 440 PLN za szt.)
tył OME N44 (+2", stałe obciążenie + 200kg, cena: 80$ w USA, ok. 440 PLN za szt.)
Sprężyny:
przód OME 767 (+2" (faktycznie +40mm), stałe obciążenie + 50-100kg, cena: 160$ w USA, ok. 840zł w PL za parę)
tył OME 762 progresywne (+2" (faktycznie +40mm), stałe obciążenie + 100kg, cena: 160$ w USA, ok. 840zł PL za parę)
Czas użytkowania: ok. 6 miesięcy/15000km
Charakterystyka pracy: dość twardo, sztywno, stabilnie, nic nie buja:) (auto jeszcze bez dodatkowego wyposażenia)
Zadowolenie z produktu: BDB
Polibusze: niebieskie SuperPro z mimośrodami (cena ok.870zł - www.rajdy4x4.pl)
Miejsce zakupu: zawieszenie przywiezione z USA - cena za całość ok. 2000zł za cały komplet
(+ amortyzator skrętu OME SD11) z transportem do domu (wtedy dolar był za ok. 2zł :D)
Użytkowane OPONY: BFG MT 265/75/16 na felgach z ET +8mm (podcięte tylne nadkola, obniżone tylne odboje)
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie):
11 /9/ 10
Przekłamania licznika:
-5% na BFG AT 235/70/16, +5% na BFG MT 265/75/16 (sprawdzane na metromierzu)

UWAGI:

Wahacze standardowe, przewody hamulcowe również. Zawieszenie jest sztywne, stabilizatory zostały i auto prowadzi się stabilnie. Po lifcie problemem były krzyżaki w przednim wale, ale już nie są bo został zamontowany wał od Td5 :-D

Nick: Borty
Pojazd: Discover II, rocznik; b/d
Amortyzatory: Koni
Sprężyny: scorpion+2, tył progresywny.
Czas użytkowania: b/d
Charakterystyka pracy: . Działa dobrze, ale tył ma chyba za miękkie amortyzatory - przy dużym obciążeniu potrafi zabujać. Sprawdza się w sensie obciążenia i osiadania. Twardość wystarczająca do sprawnej jazdy. Dużo jeżdżę po czarnym.
Zadowolenie z produktu: b/d
Polibusze: b/d
Miejsce zakupu:
Kupowane w kraju-po drobnych negocjacjach.
Użytkowane OPONY: Opony AT245/75/16,były przed liftem, teraz. MTeki sa nieco większe i wchodzą przy lifcie. Mam je na stalowych felgach i zakładam tylko "na wycieczki".
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie):
Przekłamania licznika:

UWAGI:

Przewody hamulcowe dłuższe w stalowym oplocie, zestaw do sprężyn po wyjęciu poduszki. Całość miała wrócić do poduch -jesienią. Jesień minęła a sprężyny są. ACE zostało i działa, sprężarka i układ powietrzny został ale jest wyłączony na komputerze. Cen nie podam bo nie pamiętam a całość była robiona w ramach większej operacji - duży (bardzo duży)przegląd diff lock, i kilka innych...

Nick: Andziasss
Pojazd Discovery I 200 Sunseeker, rocznik 1993
Amortyzatory:
przód i tył BRITPART Super Gaz + 2” - ok. 700zł / kpl.
Sprężyny:
Robione na zamówienie w POSPRINGU w wersji HD +2” – już nieco sklepane + podkładki 30mm aluminiowe bo lekkie LMT, ok. 1000zł za wszystko z montażem
Czas użytkowania: sprężyny 2 lata/60tkm, podkładki ok. 6 miesięcy/15tkm
Charakterystyka pracy: przyjemnie twardo, sztywno, bardzo stabilnie, mało zauważalne bujanie, po dołożeniu podkładek nieco większa podatnośc na koleiny, stabilizatory są obydwa na miejscu.
Zadowolenie z produktu: Celujące
(nie wiem ile to znaczy, ale możemy się zawsze pościgać)
Polibusze: żółte Britshity
Miejsce zakupu: POSPRING, Allegro (quattro 4x4) i LMT
Użytkowane OPONY: BFG AT 255/70R16 / 50tys przekulane
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie): normalnie 10, a imprezy masowe 9 - 9.5, bo wolniej jadę:-)
Przekłamania licznika: 100km/h na liczniku =
99km/h na GPSach trzech:-)

UWAGI:

Stabilizatory na pokładzie bo nie lubię zwalniać przed zakrętami. Zawieszenie ROBI oj ROBI. Wahacze, węże i inne takie w standardzie bo nie było zagrożenia. ZMOTA zawieszeniowa własnego pomysłu, metodyka prób i przemyśleń nagłych. Mówią że wyjątkowo jedzie ta dwuseta, ale recepty nie dam na zmotę, bo to spontanicznie powstało na oko. Stabilnie jest też gdy na pace + 100kg szpeju.

Nick: Piorun
Pojazd,
Discovery I 300 ; rocznik 1997
Amortyzatory: 
koni raid
Sprężyny:
scorpion racing +2"
Czas użytkowania:
3 lata
Charakterystyka pracy:
Zadowolenie z produktu:
bardzo dobra jakość do ceny

Polibusze: polybush
Miejsce zakupu:
Rayo4x4www.rayo4x4.pl
Użytkowane OPONY:
BFG MT 33x10,5x15
Spalanie na L/100 (miasto / trasa / średnie):
12 /9/ 11

Przekłamania licznika:
7%

UWAGI:

Auto w pełni przygotowane do wypraw

Nick: Biały
Pojazd, Discovery 1 200; rocznik 1991
Amortyzatory: OME
Sprężyny: OME
Czas użytkowania: juz 4 lata, było juz założone jak kupowałem auto
Charakterystyka pracy:
Zadowolenie z produktu:
może być ;-)
Polibusze: czerwone
Miejsce zakupu: -gdzieś w Niemczech
Użytkowane OPONY: latem BFG MT 265/75/16 , zimą Miszlę alpina 245/75/16
Spalanie na L/100 (miasto / trasa / średnie): ok 10
Przekłamania licznika: nie stresuje sie tym

UWAGI:

Wszystkim polecam takie zawieszenie- żadnych problemów

Nick: PiotrVN
Pojazd: Discover I 200 Sunseeker; rocznik 1993
Amortyzatory: deCarbon + 2”
Sprężyny: Scorpion + 50 kg przód + 100 kg tył ( progresy)
Czas użytkowania: 1 rok 25 ryś km
Charakterystyka pracy: B. Dobra sztywno ale bez przesady czuć działanie progresów z tyłu na pusto co daje zadowolenie i zero problemu przy ładunku auto nie przechyla się ale stabilizatory na miejscu , "jest myszkowanie "w koleinach ale w drogę trafiam najczęściej
Zadowolenie z produktu: Wysokie
Polibusze:
żółte Britshity ale póki co OK.
Miejsce zakupu: Zawias Tomek FREE4x4 www.free4x4.pl; polibusze Zalewiak
Użytkowane OPONY: Goodyear Wrangler AT 245x75x16 tył lekko podcięty felga Sunsekerowa lekko odsadzona i trzeba usunąć "wycinacze" pod krawędzią tylnych nadkoli w górnej części: Obecnie (od września) BFG KM2 - 245/75 R16
Spalanie na L/100 (miasto / trasa / średnie): 11 / 9 / 10 średnia z trasy 4500 tyś km 8,5 l/100km (liczone według GPS )
Przekłamania licznika:
+ 3 %

UWAGI:

Osobnym problemem 2 cale liftu jest sypiący się wał przedni czas życia od nowości (wymiany nowych krzyżaków) raptem 10 tyś na pokładzie Winda/zderzak stal /dodatkowe aku/ kurnik.

Nick: Arturrr
Pojazd, Discovery I 200 Sunseeker ; rocznik 1993
Amortyzatory: nieznane, takie, jakie były przy zakupie 13-letniego auta (oryginały??)
Sprężynyprzód nieznane (jak wyżej), (oryginały??) tył BlueSpring, standard we wszystkim: ługość/obciążenie Czas użytkowania: spręzyny tył 3 lata, reszta nie wiadomo (15 lat??)
Charakterystyka pracy: normalna, jak w escorcie (twardo na przejazdach tramwajowych) Zadowolenie z produktu: zadowolony jestem, ale wyżej bym chciał.
Polibusze: nie ma polibuszy, są oryginalne silentbloki
Miejsce zakupu: BlueSpringi u Molego, a on w SST.
Użytkowane OPONY: BFG MT 245/75/R16
Spalanie na L/100 (miasto / trasa / średnie):  10-11,5 /7,9-9,6, zależnie od prędkości i pory roku.
Przekłamania licznika: na 245/75 prędkość pokazywana rzeczywista (w/g GPS). Dystans zaniżony o 8%, w/g słupków kilometrowych na dystansie 50 km (do obliczania spalania dystans z licznika x 1,08)

UWAGI:

przy aluminiowych felgach sunseekerowych (większy ET), opony ocierają o nadkole przy dużych wykrzyżach.

Nick: LR Tomaszek
Pojazd, Discovery II ; rocznik 1999
Amortyzatory: Tuffback 0-5-mm

Sprężyny: BLUESPRING 45mm
Czas użytkowania: 30000km
Charakterystyka pracy:
Trochę twardsze niż standard ale nie sportowe ;-), prowadzi się bardzo dobrze.
Zadowolenie z produktu: OK,
Polibusze:, bd
Miejsce zakupu:
http://www.mailorder4x4.com/acatalog/Online_Catalogue_Discovery_1_Discovery_2_4.html

Użytkowane OPONY: Kumhu kl-78 245/75R16
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie):
bd /bd/ bd
Przekłamania licznika:
brak -tyle ile na liczniku tyle samo wg. GPS

UWAGI:

planując konwersje z SLS na sprężyny należy zanabyc jeszcze gniazda dolne sprężyn tylnych (4 śruby do tego) + podkładki 
met.-gum. tychże sprężyn (na górę) + ew. dyslokatory

Written by :
Wojciech
 
Poprawiony: niedziela, 13 lutego 2011 19:43
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.