mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

[DI]Przeglądy podstawowe Discovery 1

Wpisany przez Artur Kamiński
poniedziałek, 09 marca 2009 21:48

Podstawowa obsługa Land Rovera Discovery 1

Poradnik opracowany na podstawie książki wydanej przez
wydawnictwo Johna Haynesa

„Land Rover Discovery 1989 to 1998.

Haynes Service and Repair Manual”

(niektóre uwagi dotyczą wszystkich modeli LR,

choć niekoniecznie 3landera i disco 3)
Gdzie znajdziesz elementy, które musisz sprawdzać?

Discovery I - 200 TDi

Powyżej – co i gdzie znajdziesz pod maską swojego discovery 200 Tdi,

z kierownicą po lewej stronie:

1- zbiornik płynu chłodzącego

2- zbiornik płynu do spryskiwania szyb

3- filtr paliwa

4- korek wlewu oleju silnikowego

5- miarka poziomu oleju w silniku

6- zbiorniczek płynu hamulcowego;

obok zbiorniczek płynu pompy sprzęgła

7- nieoznaczone na rysunku:

- zbiorniczek płynu układu wspomagania kierownicy (między chłodnicą a miejscem na podnośnik/drugi akumulator)

- filtr powietrza (duża bańka na lewym nadkolu, przed pompą sprzęgła i serwo hamulców).

Przegląd tygodniowy, po każdym 1000 km

lub przed dłuższą podróżą

(którekolwiek ze zdarzeń nastąpi wcześniej)

Zastosowanie: do wszystkich pojazdów Land Rover.


Sprawdź poziom następujących płynów:

Olej silnikowy, płyn pompy sprzęgła, płyn hamulcowy, płyn chłodzący, płyn spryskiwacza szyb, płyn wspomagania kierownicy.

Sprawdź na zewnątrz auta:

Ciśnienie powietrza w kołach, sygnał dźwiękowy, spryskiwacze szyb, wycieraczki, światła główne, kierunkowskazy, światła pozycyjne, światła stopu, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, światło cofania i przeciwmgielne .

Sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze, wyczyść jego obudowę suchą ściereczką, klemy zabezpiecz niewielką ilością wazeliny technicznej.

Przegląd miesięczny lub po każdych 2500 km

Zastosowanie: do wszystkich pojazdów Land Rover.

Wykonaj wszystkie czynności zalecane w przeglądzie po każdym 1000 km

Sprawdź dodatkowo:
Pojazdy napędzane silnikiem Diesla: Opróżnij z wody filtr paliwa .

Wszystkie pojazdy: Sprawdź czystość chłodnicy, czy opony nie mają uszkodzeń (przecięć lub wybrzuszeń), czy nakrętki kół nie są poluzowane, skontroluj koło zapasowe , nasmaruj WD-40 zawiasy drzwi. Usuń zanieczyszczenia (błoto, gałęzie, trawę) zebrane pod spodem auta. Sprawdź pod spodem auta, czy nie ma śladów jakichkolwiek wycieków.

Przegląd co 3 miesiące lub po każdych 5000 km

(którekolwiek ze zdarzeń nastąpi wcześniej)

Zastosowanie: do wszystkich pojazdów Land Rover.

Wykonaj wszystkie czynności zalecane w przeglądzie po 2500 km oraz dodatkowo:

Sprawdź łożyska przednich kół. Sprawdź poziom oleju w przegubach (kulach) przednich kół. Sprawdź poziom oleju w przednim i tylnym mechanizmie różnicowym oraz w skrzyni biegów i reduktorze. Nasmaruj przeguby krzyżakowe oraz wielowypusty wału napędowego. Wyreguluj tylne hamulce (tylko w przypadku hamulców bębnowych).


Przegląd po pół roku lub po każdych 10 000 km

Wykonaj wszystkie czynności zalecane w przeglądzie po 5000 km. Dodatkowo:

Zmień olej silnikowy.

Wymień świece zapłonowe (dotyczy V8 i 4 cylindrowych silników benzynowych).

Wyczyść odpowietrznik silnika (?) (z wyjątkiem silników Diesla) I wygaszacz płomieni w kolektorze ssącym (w V8).

Oczyść styki przerywaczy (4 i 8-cylindrowe silniki benzynowe).

Dopełnij olejem silnikowym tłumik regulatora wzbogacania mieszanki (w V8 bez EFI).

Sprawdź rozdzielacz zapłonu (benzyna i V8).

Sprawdź końcówki drążków sterowniczych, wszystkie tuleje stalowo-gumowe oraz amortyzatory.

Nasmaruj linkę hamulca ręcznego.

Skontroluj odbojniki gumowe nad pochwami mostów.

Sprawdź stan zużycia przednich i tylnych klocków hamulcowych. Skontroluj stan tarcz i bębnów hamulcowych.

Sprawdź stan zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia.


Przegląd raz w roku lub po każdych 20.000 km.

Sprawdź wszystko, jak po 10 000 km. Dodatkowo:

Sprawdź zużycie wszystkich węży i rurek, czy mają wybrzuszenia lub zniekształconą powierzchnię.

Zmień filtr powietrza.

Odpowietrz wspomaganie kierownicy.

Silniki Diesla:

Skontroluj wtryskiwacze i przyłącza zasilania świec żarowych.

Sprawdź i wyreguluj luzy zaworowe.

Sprawdź i oczyść pokrywę rozrządu (Tdi).

Silniki benzynowe:

Sprawdź kompresję.

Sprawdź i wyreguluj luzy zaworowe (z wyjątkiem V8 – ten posiada automatyczną regulację).

Sprawdź olej w skrzyni biegów (tylko V8).


Po każdych dwóch latach:
Wymień olej w skrzyni biegów, reduktorze, przekładniach mostów oraz w przegubach (kulach).

Uwaga! Jeśli auto pokonywało głębokie brody lub długo stało wtopione w błotnistą substancję, dobrze jest po każdej takiej akcji skontrolować wszystkie oleje, czy nie przedostała się do nich woda, tworząc charakterystyczną, mleczną zawiesinę.

Jeśli stwierdzicie obecność wody w oleju, wymieńcie olej na nowy.

Wymień płyn hamulcowy oraz płyn w układzie sprzęgła. (Po zmianie płynów należy odpowietrzyć oba układy).

Wymień płyn w układzie chłodzenia silnika.

Przegląd po trzech latach lub po każdych 60 000 km

(którekolwiek ze zdarzeń nastąpi wcześniej)

Sprawdź stan i działanie wszystkich amortyzatorów.

Sprawdź, czy w układzie hamulców hydraulicznych nie ma wycieków płynu.

Wymień wszystkie elastyczne przewody hamulcowe.

Wymień filtr w układzie podciśnienia serwa hamulców.

Wymień pasek rozrządu i rolki napinające.

UWAGA!!! Normalny przebieg między wymianami paska rozrządu to 100 000 km. Zdecydowanie zaleca się wymianę skrócenie tego dystansu do 60 000 km lub 3 lat, szczególnie w pojazdach intensywnie użytkowanych, na przykład głównie do krótkich podróży, z częstym uruchamianiem silnika, do jazdy terenowej lub holowania. Land Rover zaleca skrócony przebieg między wymianami paska rozrządu również w przypadku pojazdów użytkowanych w warunkach dużego zapylenia lub wysokiej temperatury otoczenia. Rzeczywisty przebieg do wymiany paska zależy zatem od konkretnego użytkownika, ale trzeba mieć na uwadze, że rezultatem pęknięcia paska rozrządu mogą być poważne uszkodzenia silnika.

Przegląd po czterech latach lub po każdych 80 000 km

Wyczyść chłodnicę powietrza dolotowego (intercooler).

Przegląd po każdych 154 000 km

Sprawdź i wymień katalizator (jeśli jest zamontowany).

Przegląd po każdych 10 latach…

Wymień poduszki powietrzne (jeśli są zamontowane).


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Jak poradzić sobie w podanymi czynnościami serwisowymi, to już inna bajka. Jeśli cierpliwości wystarczy, to i takie opisy pojawą się dziale "Profilaktyka".

 

Tłumaczenie i uzupełnienie:

Artur Kamiński vel arturrr

Written by :
Arturrr
 
Poprawiony: poniedziałek, 21 marca 2011 03:36
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.