mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Drukuj

Opis 300Tdi

Wpisany przez m3hoo
czwartek, 20 marca 2008 16:01

TESTOWY ART. Z tym psuciem to bzdura, psuje sie tak samo czesto jak inne auta. Zalezy od eksploatacji, katowania itp. disco ma bardzo prosta konstrukcje mechaniczna, hamulce, mosty, lozyska, zawieszenie.

300Tdi doskonale sprawdzi Ci sie zarowno na czarnym jak przy niedzielnym upalaniu i nie zrobisz mu krzywdy w byle terenie.

Rozbierzmy wirtualnie auto na czesci. Jak wiadomo auto sklada sie glownie z 3 rzeczy, uklad napedowy, nadwozie, rama.

Rama mocna i nieskomplikowana. Zawieszenie jedno z najlepszych jakie stworzono w terenowkach, genialny sierzant z tylu. Jak popsujesz cos w zawieszeniu bez jezdzenia po studzienkach bez pokryw to ja jestem pizza.

Mosty, maja opinie slabych, jednak zapewniam Cie ze nic im nie zrobisz przy normalnym uzytkowaniu i bez butowania na nadwymiarowych oponach. Opinia slabych pochodzi z tego ze sa dwusatelitowe i wybiciu ulega gniazdo sworznia. O wiele slabsza konstrukcje maja mosty z peepa np. Dana 35 i jakos wszyscy zyja a pracuja tam silniki po 200kucy.

W razie co wymieniasz cala glowke sztuka w sztuke za 300-500zet, cale kompletne mosty 1000-1500zl.

Dalej, waly sa normalne i bardzo mocne - pasuja do nich krzyzaki z AVI czyli mozna zalozyc ze skoro tej wielkosci krzyzaki zastosowano w ciezarowce to w disco tez pozyja. Reduktor, ogladajac jego konstrukcje ma sie na mysli od razu epoke kamienia lupanego. Zwykle kola zebate skosne o bardzo duzej szerokosci, prosty mechanizm redukcji, naped na przod przenoszony poprzez KOLA ZEBATE a nie nieszczesne lancuchy jak w wielu innych terenowkach. Nape staly na 4 kola co docenisz podczas jazdy zima i w terenie gdzie nagle w srodku kaluzy zdasz sobie sprawe ze "o kuwa mam naped tylko na tyl", po prostu jedziesz i jedyne co to blokujesz diff locka lub nie. Mozesz wypiac difflocka nawet na reduktorze co tez jest ogromna zaleta, szczegolnie na trawersach i waskich drozkach lesnych gdzie zblokowanie miedzyosiowki zmniejsza ci promien skretu i wprowadza niezpotrzebne poslizgi kol. Jedyny slaby punkt ale glownie z powodu uzytkownika to mechanizm roznicowy miedzyosiowy, bez difflocka na cisnieniu butujac do nieprzytmnosci mozna wykruszyc zeby. To glownie w sytuacji gdy np. butujesz go pod gore po czym przy podskoku caly naped przeniesie sie na przednia os i nastapi gwaltowne zatrzymanie kol po kontakcie ich z terenem. Jak zapniesz difflocka problemu nie bedzie.

Dalej mamy polaczenie skrzyni i reduktora, tu wystepuje nieszczesna wyszydzana przez konkurencje zebatka zdawcza. LR zapomnial przypadkiem zrobic w niej otwory na smarowanie i czestym przypadkiem jest wycieranie sie wieloklinu az do w drastycznych przypadkach sciecia calkowitego zebow na wieloklinie. Po 96 kapneli sie ze dali dupy i zrobili otwory smarujace. To wogole ciekawy przypadek bo na koncu walka jest normalnie gwint, po zalozeniu sruby i dociagnieciu jej zebatka bylaby unieruchomiona na stale na wieloklinie i nie byob zadnego problemu, jednak wtedy wystapi problem z osiowaniem kol zebatych. Wiec zapewne LR odpuscil to sobie . Dalej idac mamy skrzynie biegow, w 300Tdi jest R380 ktora zostala znacznie poprawiona wzgledem uchodzacej za awaryjna LT77. Faktycznie LT77 moze dac po dupie, a problem jest taki ze jezeli jestes maniakiem i nie lubisz jakichkolwiek obcych odglosow ze skrzyni to odpusc 200Tdi i LT77 ja po prostu trzeba zaakceptowac taka jaka jest, jak wyje na 5 biegu niech wyje, jak rzegoce na luzie to niech sobie rzegoce. I tak bedzie pracowac latami. Ja chcialem moja zrobic na tip top i po wydaniu paru tysiakow konczylo sie na drugiej uzywce ktora tez wyje i rzegoce . R380 sa juz kultrniejsze, przedluzono w nich choinke i dodano jedno lozysko co spowodowalo ze nie wyje na 5 biegu. Zmieniono obieg oleju, poprawiono wiele elemtow, zmieniono sterowanie. Jezeli bedziesz dbal o to zeby faktycznie byl w niej olej i to dobry nie bedziesz mial z nia zadnyc problemow.

Dalej idac mamy silnik, genialny oszczedny, o wiele bardziej kulturny i cichszy od poprzednika 200Tdi. Nie znam terenowki z tak malym spalaniem, przyczynia sie do tego glownie bezposredni wtrysk. Silniki odporne na glupote, bardzo trwale, nie sposob ich przegrzac, sa po prostu bezawaryjne.

Nadwozie, konstrukcja stalowo aluminiowa, ma zalety i wady, glowna wada to utlenianie sie aluminum szczegolnie w miejscach styku ze stala. Rdzewiejaca podloga bagaznika, podloga pod nogami pasazera i kierowcy. Do naprawy w byle warsztacie. Nadwozie bardzo funkcjonalne, przestronne i pakowane. 300Tdi bardzo dobrze wygluszone i przyjemne w dalekich wyjazdach.

"Slynna" elektronika, tak naprawde to nawet przy padzie elektroniki jedziesz dalej bo nie steruje ona praca silnika ani napedow. Glowne z nia problemy przez zawilgocenie, niechlujny ponowny montaz. Moga Ci sie szyby nie otwierac, wycieraczka nie dzialac ale jedziesz dalej. Do zrobienia w kazdym zakladzie elektromechanicznym.

Dostepnosc czesci spora, ceny normalne. Wiele lementow jak lozyska, simmeringi, klocki wszelkie materialy eksloatacyjne, filtry dostepne na kazdym rogu.

Moze to i stronniczy opis ale na podstawie doswiadczen i zaliczenia paru roznych marek terenowek.

Written by :
m3hoo
 
Poprawiony: sobota, 13 maja 2017 08:15
 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.