Landklinika - Forum Kunena Site Syndication http://landklinika.pl/ Wed, 17 Oct 2018 07:32:12 +0000 Kunena 1.6 http://landklinika.pl/components/com_kunena/template/default_LK/images/icons/rss.png Landklinika - Forum http://landklinika.pl/ en-gb Tytuł: Główki mostu z P38 do D1 - przez: Mariusz123 http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=7&id=428826&Itemid=181#428826 http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=7&id=428826&Itemid=181#428826 INTERNISTYKA (silnik, skrzynia, mosty, hamulce) Wed, 17 Oct 2018 00:45:13 +0000 Tytuł: [R380] - Ciężko wybić wsteczny i inne cyrki. - przez: misha http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=7&id=428825&Itemid=181#428825 http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=7&id=428825&Itemid=181#428825
Jak sobie jeżdżę na wstecznym po płaskim, albo zostawiam auto na płaskim parkingu - jest OK.

Objaw 1: Jak zostawię auto na wstecznym, ale na pochyłości ściągającej auto do tyłu - po wciśnięciu sprzęgła nie mogę wrzucić luzu. Wajcha jak zamurowana, czy też na dębowo. Dopiero muszę spróbować ruszyć do tyłu odpuszczając sprzęgło i się odblokowuje.

Objaw 2: Mam wbity wsteczny, cofam się z górki (podjazd do domu, żaden hardkor). Jak się robi stromiej i zbliżam się do bramy wciskam sprzęgło i prędkość reguluję sobie hamulcem, po prostu się toczę w dół ale na biegu i sprzęgle w podłodze. Co kilka metrów występuje opór - samochód wyraźnie przyhamowuje, a nawet się zatrzymuje. Mogę puścić hamulec i dalej jakiś dziwny opór unieruchamia auto. Dopiero puszczenie sprzęgła przełamuje impas i jedziemy dalej. Po kilku metrach znowu. Podczas występowania tego objawu, przy wciśniętym sprzęgle nie jestem w stanie wybić wstecznego.

Cofanie się tą samą trasą bez wbitego wstecznego nie powoduje przyhamowywania. Na jedynce jadąc w dół do przodu brak objawów. Nie próbowałem zjeżdżania przodem na sprzęgle, ale z biegiem wstecznym. Tak samo nie próbowałem jazdy do tyłu na wysprzęglonej jedynce.

Uprzedzając szyderców - nie ma żadnych przeszkód na drodze jazdy, po sile przyhamowania wydaje mi się, że musiałaby to być co najmniej cegła. Objawy występowały też w innych miejscach, wliczając inne kraje - więc zaburzenia grawitacji również nie mają wpływu na nielot rakiety.

Miał ktoś z Was podobny fakap?

Początkowo wiązałem to z torsenami (przód, tył, międzyosiowy) - że skrzynia daje opór i wyzwala blokowanie torsenów, które mogą być już zużyte - no ale dzisiaj zauważyłem, że objawy są też jadąc na wprost!

Aha, w Kirgistanie zaczął walić zwarcie do masy czujnik wstecznego, więc go odpiąłem na wtyczce. Z zewnątrz wyglądał dobrze, ale nie zdemontowałem go, żeby nie rozszczelnić skrzyni. Może się rozleciał, ale jakieś jego części mogłyby robić taki opór? I blokować napęd od miesiąca czasu zawsze w takich samych okolicznościach? Bez sensu.

Jeszcze była sytuacja (~18.000km temu), w której przejechałem pół miasta na prawdopodobnie zapiętym lub częściowo zapiętym CDL - podczas cofania na max skręcie wystąpiło przyhamowanie a następnie tzw. jebnięcie w napędzie - potem było już OK. Wymyśliłem w tedy, że rozpiął się nie do końca rozpięty difflock - przy którym grzebali tego dnia mechanicy. Kontrolka CDL się nie świeciła.

Olej wymieniony przed wyprawą, 18k temu. MTF94, Texaco - zgodnie z Rave. Torseny mają przebieg - tył 140k, przód 100k, środek 38k

Co to może być - albo jak szukać, żeby znaleźć zanim się coś rozleci?

W najbliższym czasie wymiana czujnika wstecznego oraz zrzut olejów w całym napędzie.]]>
INTERNISTYKA (silnik, skrzynia, mosty, hamulce) Tue, 16 Oct 2018 23:03:43 +0000
Tytuł: Jaki lift do wycieczkowozu - Discovery 200tdi - przez: galloper http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=11&id=428820&Itemid=181#428820 http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=11&id=428820&Itemid=181#428820 ...

Auto jeździ na co dzień po mieście, ale główne przeznaczenie to dalsze wyjazdy z rodziną do krajów typu Rumunia, Rosja czy Bałkany. Bardzo ciężkiego terenu raczej nie będzie oglądać, chociaż Karpaty na Ukrainie to czemu nie.]]>
ORTOPEDIA (zawieszenia, lifty, gumy) Tue, 16 Oct 2018 20:52:22 +0000
Tytuł: Na czym obniżyć hybrydę??? Dwa cale out :) - przez: yacho http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=11&id=428809&Itemid=181#428809 http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=11&id=428809&Itemid=181#428809 Ostatni weekend objawił jeszcze jedną zaletę mojego zajebistego kundla i wygląda na to , że nie jest mi potrzebny zawias plus dwa calaki, nawet przy kołach 235/85/16.
W związku z tym mam do was Towarzysze pytanie: jaki może być teraz na topie zawias bez liftu? Ewentualnie plus 1". Zależy mi oczywiście na dobrej jakości produktach, sprężyny i amortyzatory.
Czy jest na rynku coś takiego "w serii", żeby spokojnie mieć parametry + 100 kg z przodu i +250-300 kg z tyłu?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie ]]>
ORTOPEDIA (zawieszenia, lifty, gumy) Tue, 16 Oct 2018 13:45:14 +0000
Tytuł: D2 krata bagażnika - przez: henery_hawk http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=15&id=428791&Itemid=181#428791 http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=15&id=428791&Itemid=181#428791 Fotka tu: drive.google.com/file/d/1i4kRmwGRVMIteK0Zc20s0enMA2lfZcyq/view?usp=drivesdk

Cena 3.5 banknotu po 100 PLN każdy]]>
ODDAM ORGANY LR Tue, 16 Oct 2018 10:41:02 +0000
Tytuł: Bazaltowy bandaż termoizolacyjny - opinie - przez: długi http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=10&id=428780&Itemid=181#428780 http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=10&id=428780&Itemid=181#428780 IMPLANTOLOGIA (zbrojenia, patenty, gadżety, cuda) Tue, 16 Oct 2018 08:23:17 +0000 Tytuł: Pasy statyczne i szekle do pogonienia - przez: henery_hawk http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=15&id=428769&Itemid=181#428769 http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=15&id=428769&Itemid=181#428769 1. Pas statyczny 21 T siła zarwania. 9cm szerokość. Długość 5 metrów.
2. Pas statyczny 14 T siła zarwania. 6cm szerokość. Długość 15 metrów.
3. Szekla 4,75 T
4. Szekla 6,50 T
Pasy użyte raz. Reszta to leżakowanie w garażu

Nowy taki zestaw to 110+200+30+40=380

Do pogonienia za 250. Plus ew. koszty wysyłki.

Fotki tu: drive.google.com/folderview?id=1XdtJzDLaxdXIEyuk5duurhdErrcKmbaa]]>
ODDAM ORGANY LR Mon, 15 Oct 2018 21:22:59 +0000