mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Prośba o pomiar D1 i D2
(1 przeglądających) (1) Gość
ORTOPEDIA
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Prośba o pomiar D1 i D2

Prośba o pomiar D1 i D2 5 września 2017 11:01 #374483

Czołem,
Zwracam się z serdeczną prośbą do wszystkich Kierowników D1 i D2 (ludzi dobrej woli ) posiadających lift dwóch cali (również na podkładkach), o wykonanie w wolnej chwili pomiaru odległości w swoich bolidach:
1. Pomiar: odległość od odbojnika do tylnego mostu,
2. Pomiar: odległość od osi koła do rantu błotnika, również tylna oś.
Fajnie by było, gdyby czynność ta wykonywana była na równym podłożu.
Wdzięczność moja będzie większa jeśli Szanowne Grono Mierniczych, wskazałoby jakie sprężyny obecnie ma założone.

Pozyskane dane zostaną wykorzystane wyłącznie w celu prywatnym, niekomercyjnym i będą wsparciem w czasie kombinacji empirycznych na moim własnym organizmie, innymi słowy jestem w trakcie strojenia tylnego zawieszenia w swojej hybrydzie, co by optymalnie wykonywało swoją robotę.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniany: 5 września 2017 11:02 przez yacho.

Odp: Prośba o pomiar D1 i D2 5 września 2017 11:20 #374489

OK - zszedłem na dół.
Do oboi Ci nie podam bo leje, a auto udupcone niemiłosiernie ale od osi koła do rantu błotnika jest 52cm z obu stron
Sprężyny OME +250kg
W bagażniku zapas, na klapie skrzynia ze szpejem, a na dachu dość ciężki bagażnik ( bo ze sklejką)
Ogólnie auto ze szpejem puste wazy 2290kg czyli 300kg więcej od serii

Co do tych spęzyn to na co dzień trochę za twarde, przy krótszych wyjazdach idealne , przy pełnym załadunku wyprawowym ( 3000kg calośc) nie dobija i jest bardzo OK (auto płynie).

Sa dużo lepsze niż lovelsy +150kg ( tamte niby 100kg miększe a w jeździe jest gorzej - twardziej)

Odp: Prośba o pomiar D1 i D2 5 września 2017 13:50 #374505

Ja mam poduchy, mierzyć?
od osi koła do rantu mam 53 cm. Na równym. Z przodu jest 51, ale chciałem, żeby tyłek wyżej był, ładnie wygląda jak się tak wypina

Też mam zamiar wrzucić OME - może bardziej miarodajne będzie, ale póki co są rozbieżności pomiędzy katalogami producenta, a sprzedawcamy w polszu i się zdecydować nie mogiem...

Odp: Prośba o pomiar D1 i D2 5 września 2017 15:41 #374519

Dzięki Panowie,
Osadzenie budy od D2 na ramie D1 spowodowała, że z przodu przy założonej 2 letniej Terafermie (sprężyny od nowości przebieg w granicach 18 tys km) wysokość od środka zabieraka do krawędzi błotnika oscyluje w granicach 52/53 cm., a przy założonych z tyłu jedynie starych OME +2 cale, odległość od środka tylnej półosi do krawędzi błotnika wynosiła ok 51 cm i na wyjebach dobijało do mostu. Wsadziłem na kilka dni nowe Britparty (niestety zwykłe bez liftu, nie HD ) na podkładkach od VIPa, niestety tył zbyt mocno pływał i oczekiwanego wzrostu wysokości względem tyłu nie udało się osiągnąć (zakładam, że nieco dłuższy zwis powoduje ponad standardowe dodatkowe dociążenie). Ponownie więc gleba pod auto i tym razem na podkładki wsadziłem swoje (pewnie już nieco wysłużone) kilkuletnie OME. Skutek jest taki:
- sztywność całości podczas jazdy (prowadzenie po czarnym i w terenie zadowalająca)
- most nie dobija,
- tył względem przodu stoi wyżej o 3 cm..

Próbuję uzyskać odpowiedź na pytania, czy:
- zakładając nowe sprężyny np. EFS + 2 cale (niesklepane) bez podkładek również osiągnę efekt wyższego tyłu i braku dobijania na byle dziurce? Pogodzę się z identycznymi wynikami wysokości, byle tył by nie dobijał.
- czy potrzebne będą tylko np. calowe podkładki pod nowe sprężyny, czy jednak dwa cale, bo tył przy jednym calu dociąży ponownie tak, że będzie dobijało.

Stąd potrzebne mi są również dane o odległościach odbojników od mostów, co bym nie przesadził z wysokościami.

Odp: Prośba o pomiar D1 i D2 5 września 2017 23:43 #374647

ja założyłem EFS dedykowany do d1 i przód stał wyżej po dołożeniu podkładek 1-calowych na tył od Vipa

się wyrównało..

Odp: Prośba o pomiar D1 i D2 5 września 2017 23:53 #374648

DEMOSS napisał:
ja założyłem EFS dedykowany do d1 i przód stał wyżej po dołożeniu podkładek 1-calowych na tył od Vipa

się wyrównało..

To w sumie jakby się zgadzało, jeśli chodzi o mój przypadek. Myślę, że istotne jest też to żeby zbytnio kątów pracy wału nie zmieniać, dlatego pomocna mi będzie info np. odległości podstawy odbojnika do mostu. Będę miał jakieś odniesienie, bo teraz mam 2 całe na podkładkach i prawie dwa cale na sprężynach z tyłu. A u mnie taki pomiar wskazuje na 17-18 CM.

Odp: Prośba o pomiar D1 i D2 6 września 2017 14:53 #374701

Mam +2" z tyłu, progresywnego Scorpion Racing - ani razu nie dobiłem do odbojów, niezależnie od sytuacji czy załadowania

Odp: Prośba o pomiar D1 i D2 13 czerwca 2018 16:47 #417868

odsmażę kotleta...

U mnie przód EFS wzmocniony, Zderzak HD3, winda, osłony, bagażnik dachowy +box wysokość HBE 53cm, most-odbój standardowy - ok 9cm - jest OK - nie dobija.
Tył fabryczny + koło zapasowe - HBE 52cm, most-odbój - 6cm! - dobija jak szalony

A teraz troche od naukowej strony - sprawdziłem w katalogu EFS specyfikacje sprężyn:
www.tranzmile.com/media/128619/efs-application-guide.pdf
LAN-113HDE Constant 250 kg to GVM - Progressive rate at 300-440 lbs/inch czyli 136-200kg/25mm po naszemu

No i nie mogłem się powstrzymać żeby nie pomierzyć ugięcia na samochodzie pakując kolejnych członków rodziny do bagażnika. Zakładam tu oczywiście pewien błąd pomiaru - bagażnik jest duży, część osób cięższa od innych, jakies niewielkie dźwignie się robią - ogólnie pewną tolerancję należy przyjąć...

Ale co wyszło:

obciążając bagażnik o 150kg uzyskałem ugięcie 26mm - czyli na granicy normy i błędu pomiaru (25mm/200kg)
przy 302kg miałem już 61mm - jakby poza normą bo do 400kg nie powinno przekroczyć 50mm
ciekawi mnie jak jest u innych - sprężyny lecą do reklamacji...

Odp: Prośba o pomiar D1 i D2 13 czerwca 2018 17:38 #417872

To ja dopisz swoje:

D2 stalowy zderzak przód i tył, winda, osłony drążków, bagażnik dachowy.

Przód sprężyny EFS LAN108HDE - EBH 55cm
Tył sprężyny EFS LAN113HDE - EBH 52 dlatego dołożone mam dystanse aby uzyskać EBH 55,5cm

Jednym słowem sprężyny EFS tylne choć bardzo komfortowe są zdecydowanie za krótkie.
  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.33 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.