mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

jazda po śliskim
(1 przeglądających) (1) Gość
ORTOPEDIA

TEMAT: jazda po śliskim

Odp: jazda po śliskim 23 maja 2019 10:11 #449659

Kwiatek napisał:
Powracam z garścią informacji.

misha napisał:
Zrób difflocka i będzie dobrze.

Zrobione 4x4, ale przy okazji wskoczył nowy komp o wydajniejszych parametrach, przez co i samochód zaczął zapieprzać jak wściekły.

Działanie 4x4?..............Hmm, nie wiem, czy przez to nie idą większe obciążenia na układ TC i ABS. Ten sam podjazd, a układ strzelał zdecydowanie głośnie. Jednak ile by nie strzelał, samochód nie podjechał. Wykopał, a w zasadzie pogłębił dół pod prawym przednim kołem i to na tyle. Nie forsowałem go, bo nie było takiej potrzeby.

Pojechałem na kolejną "próbę". Bardzie stromy i piaszczysty podjazd, ale równy jak S8. Wjechał zdecydowanie dalej, czy tam wyżej, ale jest małe ale. Raz, że przez prawie miesiąc lało i piach stał się bardziej przyjazny. Dwa to komputer. Dodatkowe konie napędzają na tyle, że mogłem wrzucić 3 i sam rozpęd dużo pomógł. Dupa ze mnie, bo mogłem zrobić test bez 4x4, ale był plan użyć wyciągarki i wciągnąć się na sam szczyt. Wyciągarka zdała w 100% i przez tą euforię nie myślałem racjonalnie.

Czy bym podjechał poprzednim DI bez TC? Prawdę mówiąc nie wiem. TC jak tylko wykryje uślizg, to samochód traci na rozpędzie, więc mooooże bez tego całego TC wskoczył by dalej.
Nie robiłem też testów na "wykrzyżach". Zakładam, że TC na twardym terenie będzie działo zdecydowanie lepiej. Tak jak to było na jednym z filmów.

Być może też nie wiadomo czego oczekuje. Opony nie są do końca na piach. Miałem taki sam model w D1 i czasem przy baaardzo sypkim podłożu jazda na równym, prostym odcinku przypominała pełzanie ślimaka, a pod te górki podjeżdżałem zaraz po zakupie D1, a to było z 5 lat temu, więc nie pamiętam.
Kabar napisał:

dziwne mnie to sie zalacza dosc agresywnie (ale ja jezdze po asfalcie) - jak tylko na mokrym asfalcie czy sniegu lapie poslizg to od razu jest trrr i TC walczy o trakcje

Samochód kupiłem po zimie, więc nie miałem przygód na śniegu, po mokrym też nie świrowałem, więc nadal nic nie potrafię powiedzieć.


Czy dla Ciebie "4x4" jest tożsame z "diff lock"?
Z którego roku masz D2?
W jakim stanie masz opony?
Czy mniej więcej się orientujesz na czym polega działanie TC?
Przy jakiej mniej więcej prędkości najazdu wbiłeś 3 bieg? Jak mocno stromy był ten podjazdy?

Odp: jazda po śliskim 23 maja 2019 11:57 #449663

Yogi napisał:

Czy dla Ciebie "4x4" jest tożsame z "diff lock"?

Tak.4x4 krócej się pisze.
Yogi napisał:

Z którego roku masz D2?

1999
Yogi napisał:

W jakim stanie masz opony?

Nówki sztuki.

Yogi napisał:

Czy mniej więcej się orientujesz na czym polega działanie TC?

Wiem w 100%.
Yogi napisał:

Przy jakiej mniej więcej prędkości najazdu wbiłeś 3 bieg?

Nie wiem jaka była prędkość, ale obroty silnika oscylowały w granicach 3-3,5 tys.
Yogi napisał:
Jak mocno stromy był ten podjazdy?

Hmm, jak wał przeciwpowodziowy. Może troszkę mniej, kąt przy podstawie pozwolił na wjazd przy pełnym gazie.
Ostatnio zmieniany: 23 maja 2019 11:59 przez Kwiatek.

Odp: jazda po śliskim 23 maja 2019 13:46 #449674

Zaryzykuję teorię, że to bardzo złe opony na piasek

Odp: jazda po śliskim 23 maja 2019 14:56 #449677

No i właśnie.
Jak to jest z tą współzależnością TC z difflock'iem w zależności od rocznika/ECU/SLABS D2?
Czy te poliftowe D2 wyposażone w diff lock, po jego zapięciu współpracują w miarę bezboleśnie z TC?
No i czy te przedliftowe D2 w momencie zapięcia diff lock'a nie rozłączają TC.

Ktoś coś na 100% może napisać, bo kiedyś było to rozkminiane na łamach LK.

Odp: jazda po śliskim 23 maja 2019 15:00 #449678

Z tego co wyczytałem kiedyś - jeśli odpalimy auto z wbitym difflockiem i pojawią się Amigos, to TC jest nieaktywne. Jak dobrze pamiętam, to tak zachowuje się przedlift - w polifcie to nie powinno występować.
Poprawcie mnie jeśli się mylę

Odp: jazda po śliskim 23 maja 2019 15:09 #449680

Mam polifta (z żółtą kontrolką). Załączenie silnika z wbitym CDL powoduje zapalenie dwóch amigos i deaktywację TC w terenie.

Włączenie CDL podczas jazdy nie powoduje błędów. TC w połączeniu z difflokiem i dwoma ślimakami robi robotę bardzo przyzwoicie. Po zapiąciu CDL, TC aktywuje się rzadziej, jednak jest to efekt wynikający raczej z blokady CDL niż samego TC.

Odp: jazda po śliskim 25 maja 2019 19:44 #449803

Dziś ćwiczyliśmy zjazdy po śliskim błocie... i jakby to powiedzieć było to niezłe doświadczenie zobaczyć jak różne pojazdy na róznych oponach ten sam odcinek pokonywały... od D1 do D5.

Odp: jazda po śliskim 25 maja 2019 19:47 #449804

Szkoda ze filmiku nie zrobiliście ....
Jakie wnioski?

Odp: jazda po śliskim 25 maja 2019 20:21 #449806

Jack Owca napisał:
Szkoda ze filmiku nie zrobiliście ....
Jakie wnioski?

że nadal nie można wierzyć komputerom cza byc bardziej chytrym

Odp: jazda po śliskim 25 maja 2019 20:31 #449807

b0ch3n napisał:
Z tego co wyczytałem kiedyś - jeśli odpalimy auto z wbitym difflockiem i pojawią się Amigos, to TC jest nieaktywne. Jak dobrze pamiętam, to tak zachowuje się przedlift - w polifcie to nie powinno występować.
Poprawcie mnie jeśli się mylę


cięcie jednego kabelka rozwiązuje problem w przedlifcie

Odp: jazda po śliskim 25 maja 2019 21:11 #449813

misha napisał:
Mam polifta (z żółtą kontrolką). Załączenie silnika z wbitym CDL powoduje zapalenie dwóch amigos i deaktywację TC w terenie.

Włączenie CDL podczas jazdy nie powoduje błędów.

Hmm, internety twierdzą że to zachowanie z przedlifta... Może wymieniałeś SLABS ECU?

ROBBIL napisał:
cięcie jednego kabelka rozwiązuje problem w przedlifcie

Tutaj opisane co i jak wraz z objaśnieniem przed vs polift.

STEP 20

NOTE !. This part is NOT needed on Facelift 2003 Discovery 2's as the SLABS ECU was re-programmed to ignore the diff lock input, there fore it does NOT "disable" the ABS, TC and HDC when the diff lock is engaged and the car is started.

For earlier models, remove the trim under the glove box. There you will find 2 or 3 ECU's depending on the spec of your vehicle. The SLABS ecu is most likely the centre of the 3, now find the black / blue wire running to pin 9 of the plug, it is the central pin on the lower row, You need to cut this wire and either tape the ends, or as I did fit some "bullet" connectors to enable it to be re-connected at a later date if required. Make sure you have the correct pin / wire BEFORE you cut it. Below is a picture of the SLABS ECU and the connectors. To the left is the pin arrangement of the connector we are interested in, C0506

STEP 21

Once the wire is cut and you have either fitted connectors or taped of the ends, engage the diff lock, then switch on the ignition and start the car ( ensure handbrake is on and gear lever etc in neutral). You should now see the Diff lock light is ON, but the ABS , TC and HDC lights are off !!. This is correct as the SLABS ECU is NOT disabling them when the CDL is engaged while staring the car

Odp: jazda po śliskim 24 czerwca 2019 10:17 #451823

Wreszcie poczułem jak działa TC. Wybrałem się na wykrzesze przez tereny zalesione. Także nawierzchnia to ściółka leśna i piach. Samochód pokonywał to bez pierdnięcia. Fajna rzecz, to TC.
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.44 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.