mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Kolejny temat lift 2"
(1 przeglądających) (1) Gość
ORTOPEDIA

TEMAT: Kolejny temat lift 2"

Odp: Kolejny temat lift 2" 15 grudnia 2018 20:22 #434720

Ensis napisał:
Pany a powiedzcie mi jeszcze - jak jest z ta modyfikacja? Procz sprężyn i amorów trzeba wymieniać przewody hamulcowe, przedni wał, ciąć przedni zderzak (pod 235/85) albo robic cos jeszcze?


Chyba nie czytasz uważnie tego co tu piszemy. Jeśli masz D2 to przy 2calach nie musisz wprowadzać żadnych zmian nawet dla 32" średnicy koła.
  • Indian_X

Odp: Kolejny temat lift 2" 16 grudnia 2018 00:34 #434752

1. Spalanie 265/75/16 - BF AT , namiot dachowy Albania 10,36l (Drugie D2 "opancerzone" i MT na innych wyprawach - 11.5-12) - średnia od wyjazdu z domu

2. Przy prawdziwym lifcie 2 cale (czyli plus 5,08cm) trzeba przedłużyć hamulce i conajmniej poluzować ABS) zwłaszcza jak jest ACE i jeździ się w terenie

3. Ten rozmiar 235 cośtam to maleństwo

4. Spalanie przy większych oponach ("nieagresywnych") może spaść pod warunkiem (dużo jest takiej jazdy) prędkości 80-100 - na piątym biegu silnik ma niższe obroty

5. Wskazania prędkości i przebiegu są zaniżone - Przy BF 265/75/16 nowych np ok 10%

6. Z odczuwalnych minusów to "przesuwają się w górę biegi" trudniej ruszyć i pod górę na krętych serpentynach dwójki czasem brakuje

Odp: Kolejny temat lift 2" 16 grudnia 2018 14:23 #434790

DarekPu napisał:
1. Spalanie 265/75/16 - BF AT , namiot dachowy Albania 10,36l (Drugie D2 "opancerzone" i MT na innych wyprawach - 11.5-12) - średnia od wyjazdu z domu

6. Z odczuwalnych minusów to "przesuwają się w górę biegi" trudniej ruszyć i pod górę na krętych serpentynach dwójki czasem brakuje


Mówisz o manualu czy automacie? U mnie w manualu mam wrażeniem że jedynka jako bieg istnieje tylko po to, żeby była. Jest tak krótka, że można jej nie używać i ruszać z dwójki. Zastanawiam sie czy przesunięcie biegów do przodu coś by zmieniło

Odp: Kolejny temat lift 2" 16 grudnia 2018 14:29 #434791

Skoro nie jesteś przekonany do liftu to spróbuj założyć 245/75R16. Nie trzeba liftu, nie katuje piast. Auto w miarę żwawo startuje. Jak i tak jeździsz na standardowym rozmiarze i dajesz radę, to przy tym będzie tylko lepiej. Na takim rozmiarze objechaliśmy Kolski z Kraczonikiem. Bez scen.

Odp: Kolejny temat lift 2" 16 grudnia 2018 16:11 #434794

misha napisał:
Skoro nie jesteś przekonany do liftu to spróbuj założyć 245/75R16. Nie trzeba liftu, nie katuje piast. Auto w miarę żwawo startuje. Jak i tak jeździsz na standardowym rozmiarze i dajesz radę, to przy tym będzie tylko lepiej. Na takim rozmiarze objechaliśmy Kolski z Kraczonikiem. Bez scen.


Ja miałem wtedy raczej AT 245/70/16 i 2" liftu.

Odp: Kolejny temat lift 2" 16 grudnia 2018 21:22 #434842

Ensis napisał:
DarekPu napisał:
1. Spalanie 265/75/16 - BF AT , namiot dachowy Albania 10,36l (Drugie D2 "opancerzone" i MT na innych wyprawach - 11.5-12) - średnia od wyjazdu z domu

6. Z odczuwalnych minusów to "przesuwają się w górę biegi" trudniej ruszyć i pod górę na krętych serpentynach dwójki czasem brakuje


Mówisz o manualu czy automacie? U mnie w manualu mam wrażeniem że jedynka jako bieg istnieje tylko po to, żeby była. Jest tak krótka, że można jej nie używać i ruszać z dwójki. Zastanawiam sie czy przesunięcie biegów do przodu coś by zmieniło


Mówię o manualach - jak większe koła i załadowany samochód - dwóją ruszam na reduktorze
i jeszcze

7. Może wystąpić (rzadko) kolizja przedniego wału z belką do ramy - trzeba by dać podkładki

Odp: Kolejny temat lift 2" 17 grudnia 2018 15:29 #434919

misha napisał:
Skoro nie jesteś przekonany do liftu to spróbuj założyć 245/75R16. Nie trzeba liftu, nie katuje piast. Auto w miarę żwawo startuje. Jak i tak jeździsz na standardowym rozmiarze i dajesz radę, to przy tym będzie tylko lepiej. Na takim rozmiarze objechaliśmy Kolski z Kraczonikiem. Bez scen.


Misha dlaczego według Ciebie 245/75 mniej bije piasty niz 235/85? W koncu 235 kładą (teorycznie) tyle samo gumy na asfalt, co fabryczny rozmiar. Ciężar koła zapewne większy, ale niby mniej gumy styka się z powierzchnią to też łatwiej powinno być to obrócić?

Odp: Kolejny temat lift 2" 17 grudnia 2018 17:20 #434929

Ensis napisał:
misha napisał:
Skoro nie jesteś przekonany do liftu to spróbuj założyć 245/75R16. Nie trzeba liftu, nie katuje piast. Auto w miarę żwawo startuje. Jak i tak jeździsz na standardowym rozmiarze i dajesz radę, to przy tym będzie tylko lepiej. Na takim rozmiarze objechaliśmy Kolski z Kraczonikiem. Bez scen.


Misha dlaczego według Ciebie 245/75 mniej bije piasty niz 235/85? W koncu 235 kładą (teorycznie) tyle samo gumy na asfalt, co fabryczny rozmiar. Ciężar koła zapewne większy, ale niby mniej gumy styka się z powierzchnią to też łatwiej powinno być to obrócić?


Problemem nie jest szerokość, tylko promień koła. Bo on tworzy ramię, które działa na łożysko - w zakrętach i w koleinach. Piasty nie sypią się od obracania, tylko od obciążeń bocznych.

Odp: Kolejny temat lift 2" 23 grudnia 2018 17:53 #435504

Dodatkowe pytanie. Jako, że 2.5k~ na nowe gumy piechotą nie chodzi będę męczył Jeśli dobrze liczę różnica pomiędzy 245/75 a 235/85 w ogólnym rozliczeniu - 85 daje dodatkowe 16 milimetrów w wysokości dyfra nad ziemią?

245/75 w porównaniu do fabrycznego rozmiaru 235/70 daje 19 milimetrów.


www.wheel-size.com/calc/?wheel1=245-75-16X7ET20&wheel2=235-85-16X7ET20&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

Czyli patrzymy na faktyczny (wysokość dyfra nad ziemią w moim mniemaniu) lift 2 cm (245/75) albo 3,5 cm (235/85)?

Odp: Kolejny temat lift 2" 23 grudnia 2018 20:24 #435522

Nie doczytałem za dużo whisky ble
Ostatnio zmieniany: 23 grudnia 2018 20:27 przez Japek.

Odp: Kolejny temat lift 2" 24 grudnia 2018 09:36 #435538

Ensis napisał:
Dodatkowe pytanie. Jako, że 2.5k~ na nowe gumy piechotą nie chodzi będę męczył Jeśli dobrze liczę różnica pomiędzy 245/75 a 235/85 w ogólnym rozliczeniu - 85 daje dodatkowe 16 milimetrów w wysokości dyfra nad ziemią?

245/75 w porównaniu do fabrycznego rozmiaru 235/70 daje 19 milimetrów.


www.wheel-size.com/calc/?wheel1=245-75-16X7ET20&wheel2=235-85-16X7ET20&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

Czyli patrzymy na faktyczny (wysokość dyfra nad ziemią w moim mniemaniu) lift 2 cm (245/75) albo 3,5 cm (235/85)?


235/85 daje więcej przestrzeni między dyfrem a ziemią.
Nie wiem czemu, ale 235/85 są węższe niż 235/70 - nie spotkałem się jeszcze z oponami 235/85, które miałyby deklarowane 235mm szerokości. Do tego dochodzą różnice w bieżnikach.

Czy te teoretyczne 16mm dodatkowego prześwitu to mało czy dużo, to musisz sobie odpowiedzieć sam - czasem się przydaje, ale tylko czasem. Jak jeździsz z innymi to unifikacja rozmiaru opon dużo daje - ścieżka przejechana przez pierwszego powinna być przejezdna przez kolejny.

Jak jeździmy w koło komina, to większość LR u mnie ma 235/85, ja jeżdżę na 265/70 (co daje prawie taki sam prześwit pod dyfrem jak 245/75). Największa różnica w przejezdności jest na głębokim śniegu.

Chyba nic Ci nie rozjaśniłem

Odp: Kolejny temat lift 2" 24 grudnia 2018 13:08 #435550

Troche rozjaśniłeś, ale wciąż jestem skonfundowany, o ile istnieje takie słowo. Komin słowo klucz

Może pytanie z innej mańki - jak ktoś gdzieś dalej jechał to na jakim rozmiarze? Zgrzeszył ktoś na 235/85 cisnąć jakąś dalszą wyprawe i mógłby się wypowiedzieć jak wrażenia?

Odp: Kolejny temat lift 2" 24 grudnia 2018 13:46 #435554

Ensis napisał:
Troche rozjaśniłeś, ale wciąż jestem skonfundowany, o ile istnieje takie słowo. Komin słowo klucz

Może pytanie z innej mańki - jak ktoś gdzieś dalej jechał to na jakim rozmiarze? Zgrzeszył ktoś na 235/85 cisnąć jakąś dalszą wyprawe i mógłby się wypowiedzieć jak wrażenia?


Ja jeździłem na 205/80 at, 245/75 mt, 235/85 mt i 265/70 at
Moje powolne D1 najszybsze najmniej powolne było oczywiście na 205/80, ale to 29 cali koło.
Oczywiście by ułatwić Ci wybór powiem, że wszystkie te rozmiary dawały radę na to co miały do zrobienia.
Od 205/80 at nie wymagałem i nie pchałem się w cięższe błoto, ni drogi 'bez powrotu'. 245/75 i 235/85 dzieliło głównie doświadczenie kierownika, 265/70 są dla mnie póki co ok, disco robi bez problemów to co drugie na 235/85 st maxx.

Odnośnie do spalania to najmniejsze było na 205/80 oczywiście, ale wtedy też samochód był praktycznie seryjny, różnica między 235/85 a 265/70 w praktyce niezauważalna.
Między 245/75 a 235/85 ciężko mi powiedzieć, bo 245/75 miałem na o wiele lżej zmodyfikowanym samochodzie.

Odp: Kolejny temat lift 2" 24 grudnia 2018 14:31 #435559

tu macie fajną porównywarkę
www.reifenrechner.at/

Odp: Kolejny temat lift 2" 25 grudnia 2018 18:00 #435602

Nadal brakuje sprecyzowania przeznaczenia. Bo daleko może oznaczać Azję centralną, którą objedziesz bez stresu na AT w fabrycznym rozmiarze, albo np. błota syberyjskie, gdzie 285/75 może być mało.

Raczej pytanie powinno brzmieć w jak głęboki łagier chcesz masz jaja się pakować daleko od domu.

Bo zwykle rozsądek podpowiada im dalej, tym delikatniej.

EDIT: Jeszcze jedno, abstrahując od prześwitu. Duża opona zwykle jest bardziej odporna generalnie na zniszczenia. Po prostu obciążenie i kontakt z podłożem jest rozłożony na większą powierzchnię. No i większy kapeć pozwala na więcej po spuszczeniu powietrza. Wszystko jednak kosztem spalania itp.

Ja zostałem na AT 265/75, zimą 235/85. Od zawsze się mówiło że to dobry size na wyprawy. Trochę nosi w koleinach na asfalcie, ale coś za coś.
Ostatnio zmieniany: 25 grudnia 2018 18:07 przez misha.

Odp: Kolejny temat lift 2" 25 grudnia 2018 18:54 #435605

Ensis napisał:
Troche rozjaśniłeś, ale wciąż jestem skonfundowany, o ile istnieje takie słowo. Komin słowo klucz

Może pytanie z innej mańki - jak ktoś gdzieś dalej jechał to na jakim rozmiarze? Zgrzeszył ktoś na 235/85 cisnąć jakąś dalszą wyprawe i mógłby się wypowiedzieć jak wrażenia?


Bier te 235/85 a jak na dodatek wybierzesz cooper discoverer s/t maxx to będziesz maxx zadowolony
Takie zabawy pińć w tą, czy pińć w tą i żadnych przewodów hamulcowych przedłużać nie trzeba, jedynie co, to często spotykany za krótko wypuszczony kabelek ABS obok filtra paliwa, lubi się wypiąć waląc błędem 4rech króli. Jeżeli chodzi Ci o dalsze jeżdżenie bez jakiegoś jebitnego błota (choć i z takiego mnie na diffie wyciągają), skałki, piaski to dobrale będą. Dobrze zabezpieczone przed pęknięciem, u mnie dwie zdrowe szramy, jedna na samym bieżniku, druga na boku opony mimo tego powietrza nie puszczają nic.

Odp: Kolejny temat lift 2" 25 grudnia 2018 20:53 #435609

Właśnie ST MAXXy rozważam. misha odnośnie przeznaczenia to wyprawy głównie po asfalcie, co najwyżej dziurawych drogach na Ukrainie. Reszta cywilizowanego świata ma asfalt W głębokie błoto jadąc samotnie raczej bym się nie zapuścił. Ot co auto musi raz na rok służyć na wyprawę i od niedzieli w jakieś błoto w okół komina ze znajomymi + co dzień dojazd do pracy.

Odp: Kolejny temat lift 2" 28 grudnia 2018 09:54 #435738

To zamiast liftu montuj wyciągarkę. Rozmiar opon też nie ma znaczenia - szedłbym w max co bez liftu podejdzie, czyli chyba 245/75.
ST MAXX bardzo fajna opona.

Odp: Kolejny temat lift 2" 28 grudnia 2018 20:29 #435782

ST MAXX to bardziej MTek niż ATek. Rozważ AT3 , sam mam i sobie chwale.

Odp: Kolejny temat lift 2" 28 grudnia 2018 23:03 #435796

To nie tak, ze ST MAXX to AT a STT PRO to MT?
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.48 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.