mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5
(1 przeglądających) (1) Gość

TEMAT: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5

w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 22 kwietnia 2015 21:15 #234250



/ słowem wstępu /
Rozpoczynam wątek po to by dowiedzieć się jak najwięcej o wyprawach i Defenderze, by ograniczyć ryzyko i problemy do minimum. Decyzja już podjęta wyprawa będzie, ewentualnie może przesunąć się jej start. Samochód jest ten a nie inny i pomimo tego że wszyscy mówią dookoła, że trochę strach nim ruszyć to też decyzja podjęta.

Jeśli macie jakieś uwagi / sugestie albo chęć podpatrywania wszystkiego co będzie związane z tą wyprawą i Defenderem to zapraszam do komentowania / podpatrywania.


Wyprawa / skład:
W h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2015

Maciek / Michał

6 miesięczna podróż po Ameryce Południowej, W tę podróż wybieramy się tylko we dwóch czyli ja i mój przyjaciel, Obaj od 12 lat poruszamy się wyłącznie na wózkach. Dla nas samych wyprawa jest sposobem na pokonanie własnych ograniczeń i podróż w głąb samego siebie. Tegoroczna wyprawa do Ameryki Południowej będzie naszą drugą wspólną podróżą, którą odbywamy. Podczas poprzedniej (wheelchairtrip 2012) pokonaliśmy w 3,5 miesiąca ponad 17 tys. km w 13 krajach na dwóch kontynentach.


Samochód:
Land Rover Defender 110 /1996

Finansowanie:
oszczędności / sponsorzy

[ kupiliśmy samochód, teraz jesteśmy na etapie przerabiania i przystosowywania samochodu oraz szukania sponsorów ]

wszystko o projekcie:
www.wheelchairtrip.com
www.facebook.com/wheelchairtrip


dlaczego 4x4!


Pomimo że chcemy poruszać się utwardzonymi drogami to wiemy że w poprzedniej podróży zabrakło nam samochodu 4x4 by dotrzeć bliżej plaż, rzek i pięknych miejsc na postój, z racji poruszania się na wózku nie jesteśmy w stanie dotrzeć wszędzie.

Wiemy że Defender nie jest zbytnio przyjazny, że jest niewygodny mało w nim miejsca i ze czasami można spodziewać się w nim przeciągów =] ale jesteśmy na niego zdecydowani.

Co do przystosowania samochodu do potrzeb osób niepełnosprawnych to mamy projekt 2 wind oraz oprzyrządowania.

Moje Doświadczenie:

wheelchairtrip 2012 Europe / Africa
Trasa: Polska, Słowacja, Węgry, Słowenia, Włochy, Monako, Francja, Hiszpania, Maroko, Portugalia, Belgia, Holandia, Niemcy
Kontynenty: Europa, Afryka
Dystans: 17 000 km
Czas trwania: 3 miesiące
Samochód


Norwegia Takeaway photos / 2013
Trasa: Polska, Niemcy, Dania, Szwecja, Norwegia
Kontynenty: Europa
Dystans: 17 000 km
Samochód

Norwegia Spitsbergen / 2011
Trasa: Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Dania, Niemcy
Kontynenty: Europa
Dystans: 8 000 km
Czas trwania: 4 tygodnie
Samochód / samolot

Mongolia Ostatni szamani Tajgi / 2008
Kontynenty: Europa Azja
Trasa: Polska, Białoruś, Rosja, Mongolia
Czas trwania: 3 miesiące
Kolej / samochód / koń

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 22 kwietnia 2015 21:23 #234251

tak wstępnie wyobrażamy sobie rozwiązania w Defenderze / oczywiście wizualizacja podaje tylko pomysł na a nie rozwiązanie.

chcemy zamontować windy, mam słabe ręce nie pozwolą mi wciągnąć się do samochodu. chcemy je zbudować na wyciągarkach od quadów i konstrukcji stalowej (raczej topornej / mocnej). siedzisko do windy ściągane zrobione ze starego wózka, konstrukcja tytan i pasy (lekkie i bardzo mocne). Oczywiście wszystko niebezpieczne ale trwałe=]

















Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 22 kwietnia 2015 21:47 #234263

Odważny pomysł,ale dacie radę.Powodzenia.

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 22 kwietnia 2015 22:04 #234274

już trzymam za Was kciuki !!!

(zimą 2013 byłem w Gambii, Senegalu i Gwinea Bissau.... w znanej tutaj formule z przelotem i wynajmem Afryko-Brykowozów)

Połowę bagażu niech stanowią gifty, bez nich trudno...

a najbardziej.... to bym się uśmiechnął o model defa, na którym opracowywaliście pomysły

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 22 kwietnia 2015 22:07 #234276

www.wheelchairtrip.com/land rover expedition 2012 c4d.rar

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 22 kwietnia 2015 22:09 #234279

grzechuka napisał:
już trzymam za Was kciuki !!!

(zimą 2013 byłem w Gambii, Senegalu i Gwinea Bissau.... w znanej tutaj formule z przelotem i wynajmem Afryko-Brykowozów)

Połowę bagażu niech stanowią gifty, bez nich trudno...

a najbardziej.... to bym się uśmiechnął o model defa, na którym opracowywaliście pomysły

To mnie zdziwiłeś tym wpisem . Ja Chłopakom próbuje bezskutecznie wybić pomysł defa jako środka transportu

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 22 kwietnia 2015 22:10 #234281

Rewelacja!!!

Czytając info na Wasz temat mogę polecić ten zrealizowany projekt.

Maciej jest bardzo otwartym na wszelką pomoc facetem... Polecam!

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 01:38 #234299

może się czepiam, a może się nie znam ale taki sposób podparcia bagażnika do budy chyba nie jest najlepszy.

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 07:43 #234306

Na to się chyba czepiasz. Nikt normalny nie przyczepi klatki do kawałka alu z błotnika . Normalnie się przepuszcza rurę przez błotnik i mocuje do ramy lub innego konstrukcyjnego elementu

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 08:40 #234314

Trzymam kciuki!

Defendera odradzano ogólnie czy chodziło o konkretny egzemplarz? Auto swoje lata ma (jak niejedno tu) i na pewno gruby przegląd i ogarnięcie (poza dozbrojeniem) mu się przed taką wyprawą należą Ale to dotyczy każdej marki czy modelu...

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 09:56 #234316

Siedziałeś kiedyś w defie? Samo wejście sprawia kłopot w pełni sprawnemu gościowi, za kiera miejsca mało. Po przystosowaniu do potrzeb Chłopaków będzie miejsca nic. A maja zrobić tym autem 30tyś kilometrów .


A już nie wspominając o jakimkolwiek zacipieniu się w terenie .

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 10:13 #234318

Pepek napisał:
Siedziałeś kiedyś w defie? Samo wejście sprawia kłopot w pełni sprawnemu gościowi, za kiera miejsca mało. Po przystosowaniu do potrzeb Chłopaków będzie miejsca nic. A maja zrobić tym autem 30tyś kilometrów .


A już nie wspominając o jakimkolwiek zacipieniu się w terenie .


pokazywałem właśnie koleżance, że 2 niepełnosprawnych wybiera się w epicka wyprawe najmniej komfortowym autem świata

poza tym te boczne windy... czy nie urwą się przedzierając przez wąskie drogi etc?
Ostatnio zmieniany: 23 kwietnia 2015 10:16 przez Kabar.

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 10:38 #234319

@Pepku, nie wiem jaka była przyczyna odradzania Defa, więc pytam

Każde tego typu auto będzie wymagać przystosowania pod kątem użytku przez osobę niepełnosprawną min w kwestii zajmowania miejsca, ale i pewnie innych też

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 10:50 #234321

Def w tym przypadku jest z pewnością swego rodzaju kompromisem pomiędzy szeroko rozumianą wygodą, dzielnością w terenie i zasobnością portfela.

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 11:11 #234323

Yogi napisał:
Def w tym przypadku jest z pewnością swego rodzaju kompromisem pomiędzy szeroko rozumianą wygodą, dzielnością w terenie i zasobnością portfela.

Jechałeś kiedyś defem? Tak trochę dalej niż wokół komina?
Pepek, Czesław, Olo przekonują chłopaków, że nie umniejszy zajebistośći ich wyprawy inne auto pędzone na 4 łapy. A zmniejszy zdecydowanie liczbę potencjalnych problemów.

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 11:28 #234324

Palor napisał:
Yogi napisał:
Def w tym przypadku jest z pewnością swego rodzaju kompromisem pomiędzy szeroko rozumianą wygodą, dzielnością w terenie i zasobnością portfela.

Jechałeś kiedyś defem? Tak trochę dalej niż wokół komina?
Pepek, Czesław, Olo przekonują chłopaków, że nie umniejszy zajebistośći ich wyprawy inne auto pędzone na 4 łapy. A zmniejszy zdecydowanie liczbę potencjalnych problemów.


Pisząc "kompromisem pomiędzy szeroko rozumianą wygodą" w kontekście kompromisu miałem na myśli tak de facto... niewygodę - ale rekompensowaną dzielnością w terenie i innymi kosztami.
Ostatnio zmieniany: 23 kwietnia 2015 11:29 przez Yogi.

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 12:29 #234325

Palor napisał:
Yogi napisał:
Def w tym przypadku jest z pewnością swego rodzaju kompromisem pomiędzy szeroko rozumianą wygodą, dzielnością w terenie i zasobnością portfela.

Jechałeś kiedyś defem? Tak trochę dalej niż wokół komina?
Pepek, Czesław, Olo przekonują chłopaków, że nie umniejszy zajebistośći ich wyprawy inne auto pędzone na 4 łapy. A zmniejszy zdecydowanie liczbę potencjalnych problemów.


To troszkę dziwne, że sporo osób jeździ dalej niż wokoło komina akurat defenderami, ze względu na ich użyteczność właśnie w tej działce

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 12:45 #234326

pamejudd napisał:
Palor napisał:
Yogi napisał:
Def w tym przypadku jest z pewnością swego rodzaju kompromisem pomiędzy szeroko rozumianą wygodą, dzielnością w terenie i zasobnością portfela.

Jechałeś kiedyś defem? Tak trochę dalej niż wokół komina?
Pepek, Czesław, Olo przekonują chłopaków, że nie umniejszy zajebistośći ich wyprawy inne auto pędzone na 4 łapy. A zmniejszy zdecydowanie liczbę potencjalnych problemów.


To troszkę dziwne, że sporo osób jeździ dalej niż wokoło komina akurat defenderami, ze względu na ich użyteczność właśnie w tej działce

Kwestia użyteczności defa jest dyskusyjna. Bardziej użyteczny byłby dla nich transporter 4x4 czy jakieś inne takie auto. Wygodniej, szybciej i też prawie wszędzie.
A def to tylko wybór, bo to auto albo się kocha albo je nienawidzi.
Ja wolę defem choć jest głośno, niewygodnie, wolno na przelotach, bo lubię to auto i znam jego narowy.
Chłopacy chcą jechać defem to pojadą bo są uparci.
Pepek i inni starają się im wytłumaczyć dlaczego dla nich def nie jest dobrym wyborem.

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 13:49 #234332

Tylko że to wybór subiektywny
Można też stwierdzić że bardziej racjonalnym wyborem byłby trip all-inclusive na Kanarach (przy tej okazji pozdrawiam swoją mamusię)...


Na razie widziałem tylko drobny napływ niepewności, kiedy zapytali Szczęsłąwa o rekomendowanego busa 4x4

Odp: w h e e l c h a i r t r i p _ South America _ 2 0 1 5 23 kwietnia 2015 14:11 #234338

pamejudd napisał:

Można też stwierdzić że bardziej racjonalnym wyborem byłby trip all-inclusive na Kanarach
Na razie widziałem tylko drobny napływ niepewności, kiedy zapytali Szczęsłąwa o rekomendowanego busa 4x4

Pameju
Kanary w wersji all to nie wyprawa, więc nie porównuj spraw nieporównywalnych
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.38 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.