mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

[D3] Discovery 3 - płyny i wymiana
(1 przeglądających) (1) Gość
PROFILAKTYKA
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 16 stycznia 2018 21:39 #397297

jest jeszcze Millers CFS 5w40:

PARAMETRY:

Lepkość SAE 5w40

Ciężar właściwy przy 15 C 0.859

Lepkość kinematyczna przy 100 C 14,3 cSt

Lepkość kinematyczna przy 40 C 89,7 cSt

Indeks lepkości 165

Temperatura krzepnięcia C -39

Temperatura zapłonu C 226

Lepkość na zimno @ -25 C 6,600cP Maximum

TBN mg KOH / gm 10.0

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 16 stycznia 2018 21:46 #397300

Zwróć uwagę na index lepkości i TBN.

W tych wszystkich podanych X-CESS ma najwyższy......i jest najtańszy:)

Pozdr.

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 16 stycznia 2018 22:22 #397312

Generalnie obydwoje Millersy i XCess są bardzo podobne, parametrami nie powalające. Ale zdecydowanie są lepsze niż na dzień dzisiejszy wszeobecne oleje Mid/Low SAPS. Jedynie z nich CFS 5W40 NT+ jest bardziej syntetykiem - dodano esterow i PAO.

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 16 stycznia 2018 22:24 #397313

OK, a czy jest coś lepszego niż te wymienione do kupienia?

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 16 stycznia 2018 22:49 #397319

Mobil Delvac 1 SHC 5W-40
Idemitsu Zepro Diesel 5W-40
Mobil Delvac XHP Extra 10W-40

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 17 stycznia 2018 11:10 #397373

Coś lepszego, ale nie do ciężarówki?

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 17 stycznia 2018 11:51 #397376

Tak jak VMatas napisał. Chcesz olej o najlepszych parametrach to wybierz devac 1 shc, niestety w bankach 20 litrów. Koszt jakieś 600pln z dostawa w intercarsie. Ja osobiście rozważam na wiosnę kupic bańkę tego oleju i wymienić we wszystkich autach bez dpf - akurat rozejdzie sie na 3 auta.

Chcesz bardzo dobry olej generalnie ogolno dostępny do samochodu osobowego wybierz x-cess.

Wybór należy do Ciebie;(

Pozdr

W

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 17 stycznia 2018 12:53 #397385

No i będzie motul zapewne, zawsze czegoś ciekawego się tutaj człowiek dowie

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 17 stycznia 2018 17:43 #397430

Jeszcze strach przed ciężarowymi? Przejdzie

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 7 lutego 2018 09:32 #401224

VMatas, może zrób podsumowanie dla potomnych, co by Cię ludzie nie męczyli na prvie:)
Bo czytając wiele postów jest mnóstwo chaotycznych informacji.

Czyli do Disco 3, olej:
- jaki do osobówek
- jaki do ciężarówek (jeśli ktoś ma dostęp)
- 5w30, jeśli nie to dlaczego 5w40 a nie jak na korku
- i podstawa ile lać, bo 5.5L jak producent przykazuje to chyba jasno wszyscy twierdzą, że za mało.

Z góry dzięki

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 7 lutego 2018 13:57 #401251

Ciëżki temat. Jak rozpiszę ot i do a komuś coś sie stanie, i ten ktoś zdecyduje się, że to coś stało się przez niby moje złe porady, to mnie jakoś nie rwie do rozpisywania, że ma być ten konkretny olej. Bo może się kupi olej podróbkę, może i tak panewki były na wykonczeniu, może coś jeszcze tam... A naprawa tego silnika jest kosztowna. Jest artykuł, w którym jest napisane, co trzeba uwzględnić wybierając olej - tego powinno dla większości wystarczyć lub chociaż dać do myslenia...
Ostatnio zmieniany: 7 lutego 2018 13:57 przez VMatas.

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 8 lutego 2018 11:04 #401354

Tutaj pełna zgoda z VMatas, temat olejów od zawsze był tematem o nieskonczonych teoriach ...tyle teorii ile wypowiadających się.

Tutaj dam dla przykładu siebie.....Jak już pisałem od lat jeżdzę na motulu w wszystkich pojazdach mechanicznych. W DIII, Frelku drugim również Motul wiec ja rekomenduje Motul....ale Motul jest bardzo często podrabiany- przykład - patrz allegro bańkę można kupić za 110pln a ja od zawsze płace 160-170. I co teraz jak ktoś wymieni dwa lub 3 razy "taki" olej z naklejką Motul na starociu TDV6??? Możemy gdybać......

Druga strona medalu. Możesz nalać najlepszy olej na świecie z inteligentnymi molekułami a wtryski będą lały jak diabli rozrzedzając olej - konsekwencje? NIe trudno się domyśleć.
Kolejny przykład - ktos kupuje auto z przebiegiem pod 300tys (standard przebieg przy tym wieku) i znów zaleje najlepszy olej na świecie a pompa oleju ma znaczek z rokiem produkcji 05. Co Ci da super olej jak pompa niewydoli dosmarować panewek. Dużo osób skupia się na wymianie rozrządu rolek, pomp wody a zapomnia o pomie oleju która powinna być wymieniana razem z rozrządem czyli ca 160-180kkm.

Jeśli chodzi o poziom oleju, to co Witek wspomniał i ładnie udokumentował - Ten silnik 2.7 jak i nowszy 3.0 lubią dużo oleju- co znaczy dużo??? Ja okresle to tak - mimimum to kreska na bagnecie maksimum. Oczywiscie jeśli mowa o DIV to tam jest elektroniczny czujnik czyli lejemy oleju zawsze na maximum wskazania na liczniku.

Jaki Olej, wybór należy do kierowcy, Ja leje motul, Witek leje olej do samochodów cieżarowych. I znów możemy dywagować przez pół nocy o parametrach. Ludzie w Anglii leją Castrola magnateca z Tesco i walą na tych silnikach po 300tyś MIL!

Kolejna rzecz budząca dużo wątpliwości tj. dodawanie oleju mineralnego do dwusuwów do ON w ilości 300-400ml na pełny zbiornik paliwa. Jedni twierdą że to zbedny kłopot drudzy twierdzą że dzieki temu zabiegowi układ paliwa przy przebiegach 300tys km plus jest w bardzo dobrym stanie co ogranicza lanie wtrysków i w konsekwencji właściwe smarowanie silnika.

Wymieniłem kilka argumentów ale i tak najważniejszy jest zdrowy rozsądek. Czytając o olejach można nabawić się bólu głowy:)....a po co to nam:)

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 8 lutego 2018 18:17 #401398

Kazik ładnie to wszystko poukładał:) Choć i nie na temat ale dodam co jeszcze byłoby dobre dla żywotności silnika:

1. EGR'y zaślepić jeżeli nie Euro4
2. Jeżeli Euro 4 - EGR'y wyprogramować
3. Jeżeli jest DPF - usunąć
4. Dbać o balans wtrysków !
5. Chłodnice ! Jak bedą zasyfione pomiędzy chłodnicami - myć!
6. Temperatura silnika ! Termostat nie może być zablokowany - przegrzanie prowadzi do rozrzedzania oleju! Torque lub czymś innym mierzyć temperaturą silnika - parametry oleju są gwarantowane tylko do +105C! Prędkości większe niż  120-130km/h w gorące dni prowadzą do szybkiego wzrostu temperatury.
7. Zimą przed jazdą grzać silnik przynajmniej póki ruszy strzałka lub webasto zdalnie sterowane postojowe. Krótkie dystanse zimą to nóż dla oleju.
8. Kata najlepiej też usunąć
9. I nie jeździć emerycko żeby oszczędzić paliwo. No ale też bez przesad - to nie jest wyścigowe auto

P.S. 1, 2, 3, 8 punkt jest sprzeczny z całą polityką UE oraz "zielonych" i lepiej nie wyjeżdżać z tak zmodyfikowanym autem na zachód.

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 20 kwietnia 2018 21:46 #412262

na jednym forum wyczytałem, że misa olejowa w disco3 2,7 jest zbyt mała i warto dolać litr więcej. czy ktoś wpadł na to? wierzyć w to?

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 21 kwietnia 2018 07:19 #412288

Leje 6.5 litra.

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 21 kwietnia 2018 07:30 #412289

Również 6.5 czasami kapnie się ciut wiecej;)

@VMatas jaką masz temperaturę oleju przy obecnej pogodzie? Mam na myśli jazda w korku, i jazda w koło domu tak do 100km/h??

U mnie oscyluje w granicach 93-98 choć wczoraj w korku przy temperature 26 pokazało się na chwile 100

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 21 kwietnia 2018 14:38 #412304

Nie powiem teraz - nie patrzyłem ostatnio, a i jeżdżę na dość krótkie odległości. Pojadę do Wilna na początek maja to będę wiedział dokładniej. Tamtym latem w Kazachstanie przy temperaturach do 39C było do 120C Wynik mniej 100C jest bardzo dobry - bo parametry olejów są podawane przy temperaturze 105C. Oczywiście wszystko BARDZO zależy od prędkości jazdy

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 21 kwietnia 2018 20:01 #412311

a co pokazuje bagnet?

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 21 kwietnia 2018 21:32 #412321

Można by rzec na bagnecie maximum to oleju minimum;). Nie dopuszczac aby padło poniżej maximum na bagnecie.....

Odp: [D3] Discovery 3 - płyny i wymiana 4 maja 2018 19:45 #413820

Więc o temperaturach:

1. Płyn chłodniczy - 88-92C, na zewnątrz było nawet 31C;
2. Olej silnikowy 105 - 112C, prędkość 110-120km/h. Jadać szybciej zaraz rośnie.
3. Olej skrzyni ok. 80C na trasie, na ulicach lekko osiągnie i 100C.

Zużycie paliwa: na trasie do Wilna 9.2l/100km, razem z Wilnem skończyło się na 9.9l/100km
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 1.68 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.