mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Konserwacja podwozia !
(1 przeglądających) (1) Gość
DERMATOLOGIA
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Konserwacja podwozia !

Odp: Konserwacja podwozia ! 12 maja 2013 23:04 #137014

można dobrze ramę oczyścić ale pewnie nie będzie tanio... będzie dobrze ... widziałem jak kolesie czyszczą instalację w otaczarni (produkcja mas bitumicznych - asfaltu) z różnego rodzaju zastygłego G ... jak odpalali "myjkę" to w promieniu kilku metrów wszystko było we mgle znacznie gęstszej niż smoleńska a huk też był zbliżony

Odp: Konserwacja podwozia ! 13 maja 2013 04:20 #137018

Ja po zakupie disca to jest jakieś 6lat nazad płaciłem za zrobienie całej podłogi 3000 po znajomości bo blacharz to jakaś daleka rodzina co to jej teść czasami usługi tokarskie robił też" po znajomości" Auto dostarczyłem bez bebechów tylko z fotelem kierowcy i takie odebrałem . A bud sobie potem sam własnymi ryncami zciepywałem więc koszty miałem takie jak napisałem i reszta me chcenie .

Odp: Konserwacja podwozia ! 13 maja 2013 11:05 #137033

Pepek napisał:
Pamiętam z dawnych czasów temat o antykorozji ze "srajdów" i tam parę razy było podkreślane ,że czyszczenie powierzchni które maja być zakonserwowane nie może się odbywać za pomocą fleksa i szczotek różnistych do niego. Albowiem tworzy się jakieś zeszkliwienie czy jakoś tak i nie robi to dobrze dla późniejszej antykorozji. To tak na marginesie do postu Piotrasa


Ha, to może dlatego na tylnym zderzaku po pół roku (auto stoi niestety pod chmurką) wyszły mi 2 punkty rudej, a zderzak był czyszczony właśnie tarczami szlifierskimi. Mogłem chociaż te miejsca z większymi wżerami w robocie wypiaskować ręczną piaskarką.

Czym w takim układzie przeczyścić ramę się powinno?

Odp: Konserwacja podwozia ! 13 maja 2013 11:58 #137037

My zrobiliśmy tak






Pan konserwator był lekko zdziwiony, że nie chciałem jechać do domu tylko po przebraniu szorowałem podwozie ile się da.


Zobaczymy jak się spisał pewnie za kolejny rok jazdy.

Odp: Konserwacja podwozia ! 13 maja 2013 17:48 #137070

Psikac to se można jak farba jest jak rdza to do gołego metalu trzeba drzeć .Inaczej szkoda kasy i roboty .chyba że na sprzedaż ma być wóz dziewicy co z kościoła przyjechała . Ale to moje zdanie a nie jestem dziwny...

Odp: Konserwacja podwozia ! 13 maja 2013 21:08 #137107

A to ja mam takie pytanko.
Po przeczytaniu wywnioskowałem, że nie można czyścić ramy szczotką drucianą na wiertarce i fleksie, papieren ściernym na krążku!!!

TO CZY CZYŚCIĆ TE RAMĘ????

Bo mi przychodzi tylko oddanie do śrutowania/piaskowania bądź stukanie młotkiem.

Odp: Konserwacja podwozia ! 13 maja 2013 21:14 #137108

post Zbowida z rajdów

Proponuję pierwszą technologię:

Przygotowanie podłoża:
1. Umyć powierzchnię i ramę wodą pod ciśnieniem z dodatkiem detergentu - Ludwik lub inny
2. Przygotować podłoże przez obróbkę strumieniowo- ścierną lub ręcznie ( nie używać szczotek obrotowych lecz raczej tarcz i innych ścierających które nie zabłyszczają powierzchni - powierzchnia musi być chropowata aby farba mogła się "zakotwić"
3. Zapoznać się z kartą techniczną produktu i zwrócić uwagę na stosunki mieszania.
4. wykonać miejscowe zaprawki w trudno dostępnych miejscach i na krawędziach
5. Jeżeli podłoże jest skorodowane i wymaga "łat blachy" wspawać a następnie wrócić do punktu pierwszego.

Przygotwanie farby:
Wymieszać bazę - zawiera aluminium ( Interplus ) i ciężkie frakcje które mogą sedymentować i należy doprowadzić przez mieszanie do jednorodnej i jednokolorowej masy. Mieszamy mieszadłem mechanicznym - nie należy napowietrzać bazy przez zbyt duże obroty i mieszanie raczej mieszadłami z wysokimi skrzydełkami - mieszana w całej masie.
Jeżeli przygotowujemy mniejszą ilość farby niż w opakowaniach fabrycznych - sprawdzamy stosunek mieszania i odmierzamy proporcje.
Mieszamy składnik A+B - minimum 5 minut!!! to jest chemia i musi mieć trochę czasu.

Aplikacja farby:
1. Szczegóły w karcie technicznej - jeżeli warunki inne to np kontakt telefoniczny lub elektroniczny i szybka konsultacja
Pędzlem mozna uzyskać 30-50 mikro w jednym przejściu - my chcemy uzyskać 100 mikro więc minimum dwa przejścia a dla pewności minimum cztery. Jeżeli farba jest za "gęsta" i nie rozlewa się pozostawiając np po ok.0,5h mazy na powierzchni - dodajemy do 5% rozcieńczalnika - jest to również zależne od temp stali, farby i otoczenia.Dla pewności od razy po wymieszaniu składników możemy dodać 2% rozcieńczalnika.
2. aplikujemy wet to wet czyli mokre na mokre - nie musimy czekać aż farba wyschnie po jednym przejściu pędzlem lub natryskiem.

Tę technologię można zastosować do każdego elementu - jest to tylko podkład - w środku samochodu może być samodzielny ale elementy na zewnątrz powinny zostać przemalowane innym produktem - zależnie od opcji.

Ta technologia dotyczy aplikacji produktu Interplus 356 ale można tak zrobić z każdym epoksydem który toleruje St2.



cały wątek tu
www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=76&t=44211


i jeszcze wnętrze ramy, autor Zbowid

Ramę od środka myjemy przy użyciu chemii, detergentów lub tego co mamy. Przemywamy wodą po chemii. Później przedmuchujemy jak się da.
DO środka najlepiej zastosować epoksyd np APP, lub inny który posiada fosforany cynku - Interplus się nie nadaje - za duża gęstość.
Malujemy od środka używając chociażby rurki od produktów Bolla, taka specjalna końcówka rozbryzgowa. Mozna zastosować również woski - ale polecałbym to po pomalowaniu farbą jako dodatkowe zabezpieczenie, które wydłuży okres trwałości.
Wszystkie fercośtam, polarasty i inne super środki można sobie użyć do miejscowo - generalnie nie polecam - ale "Klient nas Pan..."
Ostatnio zmieniany: 13 maja 2013 21:15 przez Jac.

Odp: Konserwacja podwozia ! 13 maja 2013 21:23 #137110

Ja to ujmę tak. oczywiście nie wtrącając się w srajdy, które swoją drogą są bardzo porządne.

Doczyszczenie mechaniczne skorodowanego metalu to szklane domy ale mimo to musimy sobie jakoś poradzić.
Idealne doczyszczenie , a zarazem przygotowanie podłoża zapewnia tylko czyszczenie strumieniowo-ścierne tj. piaskowanie czy śrutowanie. Problem w tym, że ramy w naszych często pełnoletnich lub blisko tego landkach po takim zabiegu mogłyby zapewne stać się ażurowe. To też pozostaje nam czyszczenie metodami "garażowymi". Szczota na flexa czy tarcza z papierem to w zasadzie jedyne wyjście. Problem w tym, że wysokie obroty w maszynach powodują jednoczesne polerowanie/szklenie metalu. To też po takim zabiegu wypada przejechać grubym papierem ręcznie całą powierzchnię coby zorganizować trochę nierówności i zmatowić metal.

Na co dzień zajmuję się antykorozją konstrukcji stalowych między innymi i daję gwarancję w ilości lat 5 na swoją robotę. Oczywiście wszelkie zadania, które mają być "dożywotnie" (elementy oczyszczalni ścieków etc.) piaskuje się.

Dużo znaczy też porządny system chemii, którą zastosujemy. Dobrym rozwiązaniem są epoksydy. Posiadają bardzo wysoką zawartość części stałych w swoim skladzie - nawet ok. 90%. Ciężko się je nanosi - szczególnie "z pędzla" ale są wytrzymałe na czynniki mechaniczne (w naszych przypadkach to najistosniejsze) , a do tego odporne na warunki atmosferyczne.

Dlatego nie popadajmy w skrajności. Porządnie odwalona rama powinna 5 lat dać nam spokoju.
A jak ktoś ma kasę to nówką sztuka za 1300 funtów jest idealnym rozwiązaniem. Ale zabiera radochę z tzw. hendmejdu

pozdrawiam

Piotrek

Odp: Konserwacja podwozia ! 13 maja 2013 21:31 #137114

Staję się durszlakowa i ją się tam łatkuje jak potrzeba po śrutowaniu. Kwestia uniknąć takiego stanu ramy co by po śrutowaniu tylko pył został .Na taką to szkoda nawet konserwacji .

Odp: Konserwacja podwozia ! 18 maja 2019 13:58 #449419

Witam,
Odnośnie impregnacji (przed zimą) w Warszawie, dzisiaj pierwszy raz korzystałem z usług firmy Krown (www.krown.pl - made in Canada)

Lokalizacja: Warszawa - Ursus.
Koszt za Discovery 3 - 900 PLN (ze zniżką, od firmy gdzie serwisuję auto).

Oprócz konserwacji podwozia (m.in. przewody paliwowe i hamulcowe, czujniki elektryczne i wszystkie ruchome elementy zawieszenia) zostały zakonserwowane w cenie od środka wszystkie: drzwi, progi, błotniki, klapa bagażnika i pokrywa silnika. W tym celu zostały wywiercone otwory (małe), aby można było wprowadzić "środek impregnujący"(zatkane potem estetycznymi gumowymi korkami). Środek (inhibitory korozji stopujące rozwój rdzy) stosowany do tego celu ma penetrować i wypierać wilgoć pomiędzy blachami karoserii jednocześnie tworzyć powłokę zabezpieczającą przed korozją. Wtłaczany produkt spełnia funkcję smarowania np. mechanizmów podnoszenia szyb, klamek, zamków, zawiasów, oraz styków instalacji elektrycznych.
Z tego co podejrzałem przez szybkę garażu: ściągali koło zapasowe i osłonę na przodzie, aby dokładniej spryskać.

CENNA UWAGA:
Po takim zabiegu z auta ciekną pozostałości, musi odstać kilka dni (nie w garażu na betonie bo nie doczyścicie), aby środek dobrze się zaimpregnował. Prosto po konserwacji, unikać kałuż, podczas serwisu auta poinformować mechaników o fakcie, że auto było zaimpregnowane - ponieważ mogą potraktować tą bardzo oleistą substancję jako wyciek oleju i zaczną czyścić pod ciśnieniem.

Link do informacji co robią podczas takiego zabiegu: youtu.be/0l5IqJ-QC2E
Czas trwania konserwacji Discovery 3 - ok. 4 godz.

Niżej załączam zdjęcia jak wyglądało auto, przed i po konserwacji środkami firmy Krown.


KROWN_01.jpg


KROWN_02.jpg


KROWN_03.jpg


Konserwacja_07.jpg
Ostatnio zmieniany: 18 maja 2019 14:27 przez MaciekSun.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.39 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.