mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama)
(1 przeglądających) (1) Gość
DERMATOLOGIA

TEMAT: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama)

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 9 października 2017 21:54 #379823

DarekPu napisał:
Robbil - czytałem u Ciebie o tym Mikke Sandersie i jednak wada wewnątrz - jak to dostanie błota to nie wypłynie
konserwowałem czymś "podobnym" nouxodolem (wiem że to coś innego i nie było w rankingu ) ale w d2 jak wiesz różne wstawki w ramie czasem są ledwo 1-2 cm od dołu i tam po rozcięciu było zabite błotem

Teraz bardziej idę w zwykłe "niedoskonałe" woski

Mikke Sanders bardziej do aut kolekcjonerskich - tak uważam (nie do błota)


U siebie pozamykałem wszystkie dziury po bokach zaślepkami, zostawiłem tylko dolne żeby woda mogła wypływać. Jak po 8 miesiącach otworzyłem parę zaślepek to wszystko wygląda prawie jak po konserwacji

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 19:41 #383540

Nieprofesjonalna konserwacja ramy i podwozia metodą podwórkową - fotoreporaż

Uwaga! Metoda dla szaleńców albo desperatów. Zrobiłbym to dwa razy szybciej i narobiłbym się dwa razy mniej, gdybym ściągnął budę. Niestety nie miałem takiej technicznej możliwości. Do mnie nie da się wjechać na podwórko, disco nie mieści się w garażu, a nie stać mnie, żeby oddać ramę do konserwacji za grubą kasę. Za mniejszą nikt tego porządnie nie zrobi.

W lato ogarnąłem podłogę w moim Smoku. Wiedziałem, że rama gnije, ale cały czas żyłem marzeniami, że uda mi się ściągnąć budę, wypiaskować i pomalować pistoletem. A czas płyną, nieubłaganie i życie zweryfikowało marzenia. Postanowiłem więc, że zrobię to sam. Konserwacja ramy mniej więcej od drugiej belki poprzecznej do tyłu. Bo jak wiadomo ryba psuje się od głowy, a Land Rower od ogona.
Smoka postawiłem na kołki 28 września, ale już od tygodnia systematycznie luzowałem wszystkie śruby, żeby się z nimi później nie szarpać. Np. zdjęcie haka zajęło mi całe popołudnie, bo rdza praktycznie zespawała śruby i nie obyło się bez wycinania. Jeszcze wcześniej kupiłem wąż wuko do myjki, umyłem ramę w środku i zalałem cortaninem F.

Tak więc nieświadom niebezpieczeństw, pełen werwy i zapału, uzbrojony po zęby przystąpiłem do kolejnej bitwy. Trzy dni zajęło mi rozebranie wszystkiego, łącznie z instalacjami. I wtedy dopiero zobaczyłem, w jakiej czarnej dupie się znalazłem. Ale na odwrót było już za późno. Pozostało mi czołgać się naprzód, w nadziei, że gdzieś tam jest wyjście na powierzchnię.











Szybko zorientowałem się, że bez podlewarowania budy, robota w ogóle nie ma sensu.

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 19:41 #383541

Czyszczenie ramy, które liczyłem na 3-4 dni zajęło mi ponad 2 tygodnie. Czyściłem małe fragmenty i tego samego dnia malowałem podkładem. Płaskie powierzchnie czyści się łatwo szlifierką, ale ilość wnęk i zakamarków przerosła moje oczekiwania. Je trzeba czyścić wiertarką, a to chuj nie robota.













Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 19:42 #383542

Kiedy już wszystko wyczyściłem, poszła druga warstwa podkładu na całość. Wtedy też ujrzałem taki mały, biały punkcik, coś jakby światełko. Postanowiłem czołgać się w tym kierunku – może to wyjście z dupy.









Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 19:42 #383543

W międzyczasie ogarnąłem tylną oś. Tu z pomocą ojca zawieźliśmy parę elementów do piaskowania.











Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 19:42 #383544

Po ogarnięciu drobnych ognisk korozji na spodzie budy, przyszedł czas na nawierzchniówkę.







I kiedy myślałem, że wyjście z tyłka jest już blisko, pogoda spieprzyła się zupełnie. Była taka wilgoć, że po umyciu spodu budy, trzy dni czekałem aż wyschnie.



Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 19:42 #383545

W końcu jednak się doczekałem. Poszedł więc środek do konserwacji podwozi i wosk do profili zamkniętych.







Potem instalacje. Grzechem byłoby nie wymienić przewodów hamulcowych i gum stabilizatora.



Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 19:42 #383546

Oś wraca na swoje miejsce.



Jeszcze tylko zbiornik. Wyczyszczony w środku razem z pompą.



Po miesiącu czołgania się 29 października wyszedłem z dupy, i odetchnąłem świeżym powietrzem. Spojrzałem na Smoka i spłynęła na mnie nieopisana satysfakcja. A tyle zostało z mojego oręża.



Po tak wiekopomnym zwycięstwie, które przeszło w mediach bez echa, skromnie i cicho udałem się do sklepu, na dział monopolowy. I tylko najbliżsi sąsiedzi doceniają ogrom mego triumfu, gdyż przez miesiąc, dzień w dzień, godzinami napierdalałem im szlifierka pod oknem. Ich zdrowie!!!

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 19:55 #383547

Wszystko fajnie.
Gratulacje i Twoje zdrowie.
Tylko te miejsca "oczyszczone" szczotkami drucianymi to pierwsze potencjalne magazyny korozji

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 20:44 #383560

FiSpCar napisał:
Tylko te miejsca "oczyszczone" szczotkami drucianymi...


Też gratuluję zapału, ale druciana szczotka w większości pewnie tylko wypolerowała rudą. Czytając ile roboty w to włożyłeś to nie mam odwagi wprost wyrazić swego zdania.

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 21:21 #383571

Generalnie metoda konserwacji nie wynikała z wielkiego planu (bo kto robi konserwacje w październiku?), ale z desperacji, by uratować ramę. Po kolejnej zimie nie było by co ratować

Spokojnie. Wiem, że szczotka zbłyszcza powierzchnie, a pod nią zostają purchle rdzy. Wszystkie zostały odbite młoteczkiem, a jak trzeba było to wkrętakiem do pobijania - do gołej blachy. Jedyne, co zostało to, czasami delikatny nalot w kątach - nie do usunięcia bez piaskowania, ale mam nadzieje, że podkład interplusa powstrzyma go na jakiś czas - niby można kłaść na gorzej przygotowane powierzchnie. Wszędzie gdzie mogłem poprawiałem ściernicą listkową. Praktycznie 3 warstwy podkładu i 2 nawierzchniówki. Także teraz będę monitorował, czy coś nie wyłazi. Nic nie jest wieczne, ale może kupiłem parę lat spokoju

W przyszłym roku może zrobię przód.
Ostatnio zmieniany: 30 października 2017 21:22 przez Smoku.

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 21:39 #383572

Z ciekawości - udało Ci się uratować nr ramy?

Przechodziłem w tym roku podobną operację i mimo, że rama z tyłu po usunięciu rdzy okazała się całkiem solidna to niestety nr VIN okazał się nie do uratowania (skończyło się nabiciem nowych numerów ramy).

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 21:52 #383575

Szczerze to nawet o tym nie pomyślałem, a podczas czyszczenia nic nie zauważyłem Muszę przejrzeć zdjęcia może coś widać.

A na jakiej zasadzie nabijałeś nowe numery? tzn tak uwierzyli na słowo że to ta sama rama?
Ostatnio zmieniany: 30 października 2017 21:54 przez Smoku.

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 22:06 #383583

Szukaj ładnej ramy.
Wskrzeszanie trupa nie ma sensu.
Rdza nie występuje tylko na powierzchni, tam ją tylko widać.
Wypiaskuj, potem podkład epoxydowy albo Brunox i następnie Raptor albo Cobra (poliamid) bo twardy.
Następnie utop ramę w jakimś np. Fluidolu. (gorącym!)
Takową podmień.
Wytrzymie kilka wiosen.
VIN przykryj, nie katuj, ten nie rdzewieje

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 22:12 #383584

Teraz to trochę późno ale może jakoś to jeszcze ogarniesz.
Ja poprosiłem rzeczoznawcę o ocenę techniczną. Gość porobił najpierw zdjęcia bez czyszczenia. Później już w warsztacie był przy czyszczeniu ramy i zrobił dokumentację foto. Na zdjęciach widać jest część nr VIN (nie dało się odczytać kilku znaków). Dodatkowo zweryfikował, że nie było ingerencji w pole z numerem i na tej podstawie orzekł, że numer uległ utlenieniu (jakoś tak to określił).
Z taką oceną poszedłem do wydziału komunikacji i złożyłem wniosek o nadanie nowego numeru i nabicie nowej tabliczki znamionowej. Po tygodniu miałem decyzję i później pojechałem na wskazaną stację diagnostyczną gdzie nabili mi nowy numer na ramie i zrobili nową tabliczkę.
Z papierem ze stacji jeszcze raz wydział komunikacji. Miękki dowód i po paru dniach normalny dowód rej z nowym numerem VIN.

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 22:48 #383591

No to trochę papierologii.

U mnie i tak tam niczego nie było. Jutro jadę na przegląd to się zapytam czy coś da się zrobić



Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 22:53 #383592

Nieźle budę wygiąłeś aby te klocki drewna wstawić
- bo z tego co widać to większości mocowań budy nie odkręcałeś

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 23:04 #383593

Wszystkie odkręciłem poza dwoma z przodu przy silniku. Z przodu nie całkowicie, bo te śruby są bardzo długie, wystarczyło je poluzować, 3 ostatnie rzędy całkowicie.

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 23:21 #383595

no to ok - ale trochę roboty i lepiej już całość byłoby zrobić

Odp: profesjonalna renowacja i konserwacja podwozia (rama) 30 października 2017 23:28 #383596

No, tylko ja się zorientowałem, że muszę liftować budę, jak już samochód stał wysoko na kołkach i nie chciałem się z nim szarpać. Lepiej najpierw podnieść budę, a później cały wóz.
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.51 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.