Odp: wygłuszenie, izolacja podłogi
16 kwietnia 2018 10:29 #411586
ROBBIL napisał:
misha napisał:
Ja mam u siebie maty butylowe - właśnie z bitmat'a, model 2,5mm. Polecam. Znacznie ciszej, blacha nie przenosi tak wibracji i tym samym dźwięków od kół i silnika. Niestety waży sporo. U mnie weszło ponad 30kg. Myślę, że do defa to podstawa, żeby go ucywilizować.
Wykleiłeś podłogę czy coś jeszcze? Ja moim pierwszy raz wyjechałem w środę, a w piątek pojechałem na Tfardzieli. Nie ma szyberdachów, jak się zamyka drzwi to dach wpada w takie dudnienie jak by w arkusz blachy młotkiem uderzył Do 90 jest w miarę, ale powyżej tragedia.
Robbil odkleiły Ci się pewnie blachy w dachu nad zagłówkami pasażerów z tyłu.
U mnie w D2 w wersji z szybrami kleiłem to klejem do szyb, bo dach się odgina na luzie. Potem całość wygłuszałem bitmapami i pianką z bitmapu 6mm.
Na blachę kładłem matę butylową AB-2 allegro.pl/show_item.php?item=5920600696
Warstwa wykańczająca - mata kauczukowa 6mm allegro.pl/show_item.php?item=5865322939
Po dwóch latach użytkowania mogę z ręką na sercu polecić - wycisza i izoluje od słońca i chłodu. Podłogi w Disco jeszcze nie ruszałem, ale mam zamiar, bo mam zrobioną w Sprinterze przez poprzednika i widzę, że działa. Nie trzyma wilgoci, a rdza pojawia się raczej tam gdzie nie ma maty i pianek. Po oderwaniu nie stwierdziłem rdzy pod spodem w sobotę, czego nie mogę powiedzieć o progu Próg sprinter
Odp: wygłuszenie, izolacja podłogi
10 lipca 2018 14:10 #420463
takie pytanko w kwestii izolacji/wygłuszenia w defie 90, czy rozwiązanie tego typu, że pakę do wysokości okien/ grodzi traktuję raptorem a boki i dach produktami z bitmatu do dobre kungfu? ma ktoś doświadczenie z raptorem we wnętrzu pojazdu? Ma to jakieś właściwości wygłuszająco izolujące czy tylko odporna skorupa się z tego robi?
Odp: wygłuszenie, izolacja podłogi
8 marca 2019 10:36 #443880
No to ja mam zdemontowane całe wnętrze mojego D1 200 ( łącznie z nagrzewnicą i klimatyzacją) i pokryte NOXUDOLEM 3100 -
Ciekawostka - ma być czarny, po nałożeniu jest jaskrawo niebieski, po kilku godzinach jak na zdjęciu a po całkowitym wyschnięciu ma być ciemno szary. Jest też wersja jasno beżowa.
Dodatkowo grodź, tunel , drzwi i tylne boki alu butyl 2,5mm + pianka 6mm na na grodź i tunel 10mm.
Dachu na tym etapie nie ruszam. Na podłogę idzie potem tylko karimata ALU i oryginalny dywan. Nic nie kleje do podłogi.
Masy poszła warstwa tak 3 do miejscami 5mm. Na taki zabieg w D1 weszło 20L preparatu.
Eferkty poznam za około 2-3 tygodnie.
3 lata temu n a podłogę był kładziony podkład epoksydowy i na to poliuretan ( raptor) ale tez regularnie wietrze podkładając coś pod wykładzinę) - efekt po 3 latach ZERO rdzy.
Rewizja do baku zasmarowana ale wcześniej bak wyjęty, wyczyszczony, sitko też.
Zainspirował mnie wpis kokoś na LK o tym ,ze ma D1 200 ciszej niz w seryjnym TD5
Jeszcze jedna ciekawostka - grodź w fabrycznym malowaniu , jak nowa, zero rdzy.
W podłodze 3 lata temu było 3 dziurki, słupki i inne tez super. Rama piaskowana 3 lata temu jak dzwon - zero korozji. Nie mam prawa narzekać na rdze w LR - ale u mnie zasada jest ,ze tłuste nie zardzewieje i co roku jest mycie, kontrola i nakładane woski jeśli jest potrzeba.
Odp: wygłuszenie, izolacja podłogi
8 marca 2019 11:24 #443888
A oryginalny "dywan" w 200 jakiej jest grubości? Pytam z ciekawości, bo ten w D2 to jest tak na prawdę pianko-dywan i w takim wypadku to już specjalnie nie ma sensu tam pianki ładować.
Chętnie też przyjrzę się jak wyklejasz matami drzwi
Demontujesz całe mechanizmy podnoszenia szyb?
Odp: wygłuszenie, izolacja podłogi
8 marca 2019 17:03 #443939
U mnie jest tak:
- wyrżnięte filce na podłogach (pozostawiłem tylko zewnętrzną wykładzinę)
- zaciaprane Noxudolem z puchy
- naklejona formatka maty bitumicznej 2mm, na grodzi więcej
- na grodzi (ponad pedałami;) formatki gąbki akustycznej
- między blachy a wykładzinę formatka izolacyjna pod panele (taka dość zbita gr. chyba 7mm; ważne żeby nie miała porów bo tam wsiąknie woda)
Zdażyło mi się już suszyć (przypadłość z klimą;); całość z odkręceniem listw i wyjęciem formatki to minuta, po wytarciu i zrobieniu słusznego przewiewu po przerwie na kawę sucho
W aucie (oczywiście do pewnej prędkości) bardzo przyzwoicie.
Odp: wygłuszenie, izolacja podłogi
8 marca 2019 17:49 #443951
RAV_N napisał:
ile litrów tego noxudola Ci weszło?
Nie pamiętam bo to już trochę temu było. Kupiłem puchę 5l w Czechowicach-Dziedzicach (dystrybutor), główną ilość walnąłem pod machę (kuny wygłuszenie zeżarły); zasadniczo możesz tego ładować ile uznasz (choć żeby działało powinno być z tego co pamiętam min. 2mm suchej warstwy), to w miarę szybko wysycha; ja ciaprałem pędzlem (konsysytencja piasku z wodą). Wadą rozwiązania jest cena, drogie to było niestety.
Odp: wygłuszenie, izolacja podłogi
7 października 2019 19:47 #457807
Miałem wrzucić kilka miesięcy temu, ale zarobiony byłem
Zostawiam Wam do oceny czy warto. Wiadomo co się stanie jak tam woda wleci, ale efekty są słyszalne zwykłym uchem, nie potrzeba żadnego profesjonalnego miernika.
Ja przy okazji zabezpieczania podłogi i suszenia gąbko-dywanów usunąłem fabryczne gluto-wygłuszenie przy pomocy opalarki i dużej ilości cierpliwości
Póki co, matami wykleiłem podłogę od grodzi (za pedałami - deski nie ściągałem więc pod deską nie wyklejałem) po koniec tunelu (do miejsca nóg pasażerów, jest tam fabryczny glut naklejony którego nie ruszałem). Do tego dach (na dachu też pianka), nadkola tylne i blachy tyłu za schowkami bocznymi.
Wyklejanie drzwi zostawiłem sobie na później, na moment robienia audio.
Odczuwam sporą różnicę w głośności jazdy. Teraz jadąc bez kanapy z pustym tyłem słyszę szum od dołu i żałuję że nie wykleiłem matami całej podłogi. Cóż, trzeba mieć co robić w przyszłości również
Odp: wygłuszenie, izolacja podłogi
7 października 2019 22:11 #457819
b0ch3n napisał:
Miałem wrzucić kilka miesięcy temu, ale zarobiony byłem
Zostawiam Wam do oceny czy warto. Wiadomo co się stanie jak tam woda wleci, ale efekty są słyszalne zwykłym uchem, nie potrzeba żadnego profesjonalnego miernika.
Ja przy okazji zabezpieczania podłogi i suszenia gąbko-dywanów usunąłem fabryczne gluto-wygłuszenie przy pomocy opalarki i dużej ilości cierpliwości
Póki co, matami wykleiłem podłogę od grodzi (za pedałami - deski nie ściągałem więc pod deską nie wyklejałem) po koniec tunelu (do miejsca nóg pasażerów, jest tam fabryczny glut naklejony którego nie ruszałem). Do tego dach (na dachu też pianka), nadkola tylne i blachy tyłu za schowkami bocznymi.
Wyklejanie drzwi zostawiłem sobie na później, na moment robienia audio.
Odczuwam sporą różnicę w głośności jazdy. Teraz jadąc bez kanapy z pustym tyłem słyszę szum od dołu i żałuję że nie wykleiłem matami całej podłogi. Cóż, trzeba mieć co robić w przyszłości również
Wykleiłem aż do końca tylnej kanapy. Znaczy córka 13lat Nie ściągaliśmy tylko konsoli. Jest bardzo duża różnica
Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.
Informacje o polityce prywatnosci.
Ta strona korzysta z plików cookie. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą polityką prywatności. Jeśli nadal korzystasz z tej strony, zakładamy, że akceptujesz warunki naszej polityki prywatności. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności...