Drukuj

[DI] wymiana termostatu w Disco 300Tdi

Wpisany przez Tomasz Kozak
poniedziałek, 28 grudnia 2009 22:12

Otóż kilka dni temu w mym diskaczyu zapanował chłód a wskazówka temp. silnika nie unosiła się powyżej pierwszej kreski. Wiadomo Polak zmarznięty, Polak zły więc złość we mnie wstąpiła i postanowiłem naprawić i, co gorsza, opisać.

Bohaterem pozytywnym owej historii jest DSC 300 a negatywnym termostat ERR3291.

A więc. Do dokonania tej karkołomnej operacji potrzebne są następujące akcesoria:

Landek 300Tdi

   Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

wkrętak płaski i długi klucz nasadowy 10mm na grzechotce

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

nowy termostat - genuinowy lub nie

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

paliwo dla operatora

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

Operację zaczynamy od zlokalizowania rzeczonego termostatu - znajduje się on w obudowie, z przodu silnika, pomiędzy głowicą a chłodnicą.

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

  

następnie odłączamy podłączone do obudowy węże - duży od chłodnicy i mały bypass, do tego celu używamy oczywiście wkrętaka płaskiego. Nie przejmujemy się wyciekiem płynu bo straty są naprawdę niewielkie.

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">          

Kolejnym krokiem jest odpięcie przewodów od czujników temperatury znajdujących się w dolnej części obudowy termostatu. U mnie czujniki są dwa a podłączony jest tylko ten bliżej silnika (może ktoś wie dlaczego?)

i jeszcze dalej odkręcamy, kluczem 10mm, dwie śuby mocujące obudowę termostatu. Śruby wkręcone są w aluminiowy odlew więc aby je odkręcić najlepiej uderzyć dłonią w rękojeść grzechotki aby "poszło na zryw" Efekt naszych prac wygląda następująco: wyjęta obudowa termostatu a sam termostat widoczny w korpusie

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">

                    

Wkrętakiem usuwamy stary termostat z gniazda i wyciągamy pozostałą tam uszczelkę gumową. Jeśli mamy nową (u mnie była w zestawie) to z niej korzystamy, jeśli nie to z powodzeniem można użyć tej która była zamontowana. Kluczowym jest aby nowy termostat zamontować w korpusie, nie w obudowie, którą zdemontowaliśmy, tak aby kołek ustalający trafił w przygotowany dla niego rowek. W termostacie który zdemontowałem był wytłocczony napis TOP.

  Od 2009-12-28-2021-17" border="0">          

Dalej już tylk oczynności odwrotne do wykonanych poprzednio - czyli skręcamy obudowę, podłączmy czujniki, zakładamy węże i uzupełniamy ubytki w układzie chłodzenia. Dopijamy piwko, uruchamiamy silnik, krótka jazda próbna i cieszymy się ciepełkiem w naszej cysecie.

 

POWODZENIA / borsuk

 

ps. opis trwał znacznie dłużej niż wymiana.

jeśli ktoś może poprawić zamieszczone zdjęcia to plissss, ja się poddałem :)

Written by :
borsuk
borsuk
 
Poprawiony: poniedziałek, 21 marca 2011 03:02
 
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 7 ).