Drukuj

Części, materiały i narzędzia na wyprawę

Wpisany przez Artur Kamiński
środa, 06 sierpnia 2008 14:56

Części zamienne, narzędzia i materiały
na wyprawę.

 

Kompilacja własna na bazie ladrovera discovery, porad na znanym forum, informacji z netu i przeczuć własnych. Żeby nie być podejrzewanym o teoretyzowanie dodam, że elementy z części 1 i 3 oraz rurki, uszczelka pod głowicę i zapasowy alternator z 2 faktycznie jeżdżą ze mną na wyprawy.

Coś jeszcze? Czegoś za dużo? Coś niepotrzebne? Zgłoś, informuj, dopisz.

 

1. Części i materiały

 

- krzyżak wału 2 x
- 4 śruby + 4 nakrętki wału
- końcówka drążka lewa
- końcówka drążka prawa
- łożyska piasty 2 x (4 x?)
- siemeringi piasty 2 x
- nakrętki amortyzatorów tył 2 x
- gumki amortyzatorów, zwłaszcza tył
- najdłuższy przewód wtryskowy (między pompą a wtryskiwaczem)
- plastikowy korek chłodnicy/termostatu z oringiem

- pompa wody

- pompa paliwa

- reperaturka pompy sprzęgłowej (lub pompa)

- reperaturka wysprzęglika

- reperaturka pompy hamulcowej

- filtr paliwa
- pasek alternatora

- pasek pompy wspomagania/wentylatora

- przynajmniej dwa przednie klocki hamulcowe
- przynajmniej dwa tylne klocki hamulcowe
- regulator napięcia ze szczotkami
- zespół diód alternatora

- bezpieczniki
- po jednym przekaźniku z każdego rodzaju

- po jednej żarówce świateł mijania/drogowych, pozycji, stopu i kierunków
- dolewki wszystkich płynów eksploatacyjnych, a to (dla disco):

- 1-2 litry oleju silnikowego

- 1-2 litry oleju przekładniowego (reduktor, mosty, kule)

- 0,5-1 litra oleju do skrzyni biegów

- 1 litr oleju do wspomagania kierownicy (tak jest pakowany)

- opakowanie płynu hamulcowo-sprzęgłowego DOT-4 (chyba 0,5 litra)

(jeśli cieknie standardowo, ten zapasik, zredukowany do litra każdego oleju, jest na wypadek awarii,

pęknięcia obudowy, wycieku. Normalnie nie jest wykorzystywany przy przelotach 12 kkm. Ale być

powinien).

- puszka smaru do łożysk/wałów

- zestaw glutów, klejów, taśm i lepiszcz na wszelkie okazje

- klej cyjanoakrylowy, szybkoschnący (kropelka itp.)

- klej wypełniający, dwuskładnikowy, szybkowiążący (Poxipol, nie Distal)

- masa wypełniająca dwuskładnikowa, szybkowiążąca (Poxilina)

- silikon wysokotemperaturowy 350o (dużo, czerwony lub czarny, jak kto lubi)

- klej …fobowy, do śrub

- taśma klejąca srebrna, dużo

- rurka do paliwa, fi wewnętrzna 9,5 mm, 3 metry

- kilka metalowych ściągaczy-cybantów do rurek, na różne średnice w aucie

(rury powietrza, wody i paliwa)

- trochę przewodów w izolacji

- ściągaczki plastikowe („trytki”), różne długości

- taśma izolacyjna

- 2 zaworki (kominki) do opon/felg


 

2. Nie jest pozbawione sensu zabranie również:


- filtra powietrza
- filtra oleju
- silentbloków panharda

- rury dolnej do chłodnicy/zbiornika wyrównawczego

- rury górnej chłodnica/blok

- krótkiej rurki pompa wody/termostat

- dłuższego przewodu oleju od filtra do chłodnicy

- uszczelki pod głowicę

- paska rozrządu i wszelkich napinaczy

- tłoczka hamulcowego

- łożysk alternatora lub drugiego alternatora

 

3. Narzędzia:

 

 

- zestaw kluczy oczkowych/płaskich/nasadowych ze szczególnym uwzględnieniem kluczy:

płaski 9, 10, 11, 13, 17, 19, 24, 32

oczkowy 10, 13, 17

nasadowy 8, 10, 13, 17, 19 plus przedłużka

- grzechotka ½”

- klucz płaski 9/16 (chyba) lub „dłubnięta” 14, 2 sztuki (do wałów)

- klucz 52 do piast z prętem/grubym wkrętakiem do obracania

- duża „żabka” do amorów

- szpryca do oleju

- smarownica do wałów

- miernik elektryczny lub próbnik z żarówką (gorzej)

- lutownica gazowa + cyna i kalafonia

- zaciskarka do konektorów

- szczypce/kombinerki

- szczypce boczne do kabli

- szczypce do pierścieni segera zewnętrzne (do piast przednich kół)

- szczypce do pierścieni segera wewnętrzne (do krzyżaków wału)

- wkrętaki płaskie: 2-3 mm i 5-7 mm

- wkrętak krzyżowy (Philips) nr 2

- zestaw kluczy imbusowych (alternator, a przydać się mogą i do czegoś innego, choćby anteny CB)

- wszelkie inne, dziwne klucze, które potrzebne są do Twojego auta

(torxy, do wentyli kół, itp.)

- nożyk

- młotek ok. 2 kg

- przecinako-mesel

- bardzo duży wkrętak płaski, taki z rdzeniem na przelot, żeby można było stukać młotkiem

- puszka płynu typu WD-40

- kable rozruchowe

- pompka lub kompresor

- zestaw do naprawy opony (mechaniczny lub w sprayu)

- dobre oświetlenie

- podręcznik napraw (Haynes?)

 

Written by :
Arturrr
Arturrr
 
Poprawiony: niedziela, 03 maja 2015 12:21