Wymiana płynów w Disco 300
Ciepło jest, to i pod Disco można poleżeć.
Jak chcesz wiedzieć co masz kupić i ile, to kliknij opcje szukaj, wpisz „sok z kasztanów” albo przeczytaj to wszystko co ponizej.
olej przekładniowy GL-4 85w90 - mosty po 1,7 l i reduktor 2,3 l
ZAKAZ UŻYWANIA GL-5 TAM GDZIE MA BYĆ GL-4
olej przekładniowy 85w140 - przeguby po 0,5 l
olej atf dextron IId 5litrów - skrzynia i wspomaganie
ZAKAZ UŻYWANIA MTF
300Tdi silnik 6,6 l (15W40 zima, lato 20W50 klasa CF/B2-96);
A teraz do dzieła:
Żeby właściwie wymienić płyny w disco musisz mieć takiego kolegę np. JarkaK, który wszystko ci powie i pokaże palcem co, gdzie i jak.
Najważniejszym narzędziem jakie potrzebujesz jest pompka, którą będziesz wtryskiwał oleum do różnych miejsc w disco.
Warto jednak kupić tę droższą metalową , bardziej wytrzymałe gwinty ma.
W Poznaniu do kupienia tutaj:
.
A to różne płyny, które wlewam do swojego
Różowe – jakieś borygo z tesco – w środku czarnego zbiornika jest krzyżyk , widoczny tylko w świetle latarki, ma być zalany ździebko ( cały rok na płynie, odpada walka z wymianą wody na płyn przy pierwszych przymrozkach )
Zielone to kranówka z płynem do naczyń, no chyba że lubisz kupować jakiś zapachowy letni, ja tylko zimowy kupuje ale za to taki minimum -22
Szare to olej, akurat się trafil lotos za 49,99 5 l 20w50
Niebieskie toATF IID orlenowski chyba 10 za litr a może ciut więcej, nie pamiętam
W zbliżeniu, nieważne jakiej firmy byleby ATF II D
A tego kupiłem za 11 zł/litr w Real, ale to i tak kucha bo w selgrosie 5 litrowe bańki za 40 zł
.
.
Dobra, zaczynamy, dasz rade na parkingu, kanał nie jest niezbędny, najwyżej jak nie będziesz uważał to dostaniesz na ryj olejem
Mosty
Byłoby dobrze gdybys sprawdził czy odpowietrzenie mostów jest drożne
czyli odkręć i przedmuchaj rurki.
.
Wyczyść ładnie, najpierw szczotką z wierchu i śrubokrętem w środku żeby łatwo grzechotka weszła-grzechotka 1/2 cala oczywiście
.
Zielona wlew, pomarańczowa spust
Uwaga odkręcaj najpierw korki wlewu a potem spuszczaj płyn, bo nie daj boże jak pozbędziesz się płynu a nie będziesz mógł odkręcić korka wlewu
Korki w mostach odkręcisz samą grzechotką ½ cala
Taki zestaw w norauto za 99 zł
Reduktor
Znajduje się przed belką patrząc w stronę przodu auta
Zielona strzałka to wlew, grzechotka ½ cala -
Pomarańczowa strzałka to śruba od spuszczania oleju
.
Skrzynia biegów
Tu zaczną się kłopoty bo ciężko znaleźć te śruby
Czerwona strzałka wskazuje gdzie masz ich szukać
Przed tą belką, o której mowa była przy reduktorze, po prawej stronie
Są na pionowej , prawej ścianie skrzyni, tuż nad belką
Zielona strzałka to wlew
Pomarańczowa to spust
Narzędzia do skrzyni:
Wlew to torx T55
A spust to klucz nr 32
I jeszcze jedna uwaga, jak będziesz spuszczał płyn ze skrzyni to pojemnik postaw na belce, bo wylewa się akurat na nią.
Kule
Czerwona strzałka wskazuje śrubę która przeszkadza w odkręceniu niebieskiej, trzeba użyć płaskiego klucza.
Czerwoną zostaw w spokoju.
Zielona wlew
Niebieska poziom, odkręcona jak wlewasz, jak się nią zacznie przelewać to już wystarczy lania oleum.
Pomarańczowa spust – o ile cos wyleci
Zieloną odkręcasz używając imbusa np. 13 lub 14, ważne, że robisz to kluczem nasadowym ½ cala; poprostu tam gdzie zwykle wchodzi grzechotka, tam tym razem wchodzi śruba, która odkręcasz, jasne?
Silnik
To łatwizna, taka, że nawet nie ma co pisac, z jednym tylko wyjątkiem:
zanim spuścisz olej sprawdź czy da radę odkręcic filtr,
jeśli nie jestes w stanie ruszyc tego cholerstwa z miejsca, jedź do mechanika, niech oni walczą, będziesz miał dwa dni wolnego ;)
Wymiana oleum wg Dżeka
1.mosty - wg instrukcji co 40 000 km, w starociach co 20 000 km
2.skrzynia rozdzielcza - wg instrukcji co 40 000 km, w starociach co 20 000 km
3.skrzynia biegów automatyczna - wg instrukcji co 40 000 km, w starociach co... nie wiem, nie używam (manual co 20 000 km)
4.silnik - co 10 000 km
5.układ chłodzenia - co 2 lata
Miłej zabawy