[OUT]PRZECIEK W DISCO I
Wpisany przez Arek
Objawy:
- stojąca woda pod tapicerką pasażera, w miejscu pomiędzy tunelem, a bocznym panelem, bezpośrednio pod schowkiem. Symptom: Ciężko pracujący mechanizm fotela podczas podnoszenia.
- podobna sytuacja pojawia się po stronie kierowcy, pod tapicerką pod pedałami zaczyna się pojawiać woda.
W moim przypadku źródłem kłopotów były: wiązki elektryczne oraz gumy przez które wprowadzane są przewody elektryczne do kabiny. Woda przecieka najpierw z podszybia (punkt A) w dół do miejsca łączenia grodzi kabiny z nadkolem (punktu b). Jest to miejsce dokładnie pod zbiorniczkiem na płyn spryskiwaczy.
Dalej przez wiązkę oplecioną oryginalnie w materiałową taśmę izolacyjną, często w kiepskim już stanie,dostaje się do środka.
Leczenie:
Potrzebne narzędzia chirurgiczne:
Klucze: nasadowe 8, 10, 13 z grzechotką, i/lub 13 płasko oczkowy, wkrętak płaski, wkrętak gwiazdkowy, lub bit w przegubem, najlepiej z przedłózką 300 mm x 3/8 cala do grzechotki, szczypce z długimi noskami, silicon dekarski, lub innego rodzaju klej z możliwością kładzenia na wilgotne i niezbyt czyste powierzchnie, pistolet do aplikowania siliconu, może być potrzebna szlifierka kątowa lub Dremel, taśma izolacyjna, rękawiczki lateksowe, szmata, może się przydać też suszarka do włosów, trochę siły i cierpliwości.
Operacja:
Demontaż maski przedniej, demontaż narożników panela podszybia. Nie ma konieczności demontażu wycieraczek i całego panela. Demontaż zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy. Pod zbiorniczkiem znajdują się dwie śruby montujące go do nadwozia, nakrętki znajdują się pod nadkolem. Kondycja powyższych może wymagać użycia szlifierki kontowej lub innego przyrządu do demontażu opornych-skorodowanych śrub/nakrętek. U mnienie nie chciały się odkręcić.
Należy wyjąć z otworów w nadwoziu gumy przez które wprowadzane są wiązki elektryczne w punktach A i B. Powierzchnie oczyścić i wysuszyć. Usunąć starą taśmę izolacyjną.
Następnie zaaplikować silikon do okoła każde otworu z które zamontujemy ponownie gumy wiązek. Dobrze jest też wprowadzić trochę silikonu w rowki gum które mają kontakt z nadwoziem w taki sposób aby po włożeniu ponownie w nadwozie uszczelniły połączenie. Należy też zaaplikować silicon bezpośrednio do wewnątrz samej wiązki. W tym celu pomiędzy przewody elektryczne wsunąć należy końcówkę tuby z silikonem i wprowadzić sporą ilość specyfiku. Czynność powtórzyć w kilku punktach, pomiędzy wszystkimi przewodami, aby uzyskać skuteczną barierę dla wody. Należy też uszczelnić wiązki przechodzące przez otwór (punkt A) do podszybia auta oraz wszystkie otworki i dziurki przez które woda może spływać na dół do komory silnika. Po uszczelnieniu wiązki elektryczne należy owinąć nową taśmą izolacyjną. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności niż rozmontowaliśmy.


W związku jesienną pogodą problem może być popularny.
Miłej pracy.
Arek
czwartek, 30 września 2010 08:31
W związku z wieloma postami i miejscami w których Dico I lubi się moczyć, dodaję kolejne zlokalizowane źródło wody w kabinie. Objawy:
- stojąca woda pod tapicerką pasażera, w miejscu pomiędzy tunelem, a bocznym panelem, bezpośrednio pod schowkiem. Symptom: Ciężko pracujący mechanizm fotela podczas podnoszenia.
- podobna sytuacja pojawia się po stronie kierowcy, pod tapicerką pod pedałami zaczyna się pojawiać woda.
W moim przypadku źródłem kłopotów były: wiązki elektryczne oraz gumy przez które wprowadzane są przewody elektryczne do kabiny. Woda przecieka najpierw z podszybia (punkt A) w dół do miejsca łączenia grodzi kabiny z nadkolem (punktu b). Jest to miejsce dokładnie pod zbiorniczkiem na płyn spryskiwaczy.
Dalej przez wiązkę oplecioną oryginalnie w materiałową taśmę izolacyjną, często w kiepskim już stanie,dostaje się do środka.
Leczenie:
Potrzebne narzędzia chirurgiczne:
Klucze: nasadowe 8, 10, 13 z grzechotką, i/lub 13 płasko oczkowy, wkrętak płaski, wkrętak gwiazdkowy, lub bit w przegubem, najlepiej z przedłózką 300 mm x 3/8 cala do grzechotki, szczypce z długimi noskami, silicon dekarski, lub innego rodzaju klej z możliwością kładzenia na wilgotne i niezbyt czyste powierzchnie, pistolet do aplikowania siliconu, może być potrzebna szlifierka kątowa lub Dremel, taśma izolacyjna, rękawiczki lateksowe, szmata, może się przydać też suszarka do włosów, trochę siły i cierpliwości.
Operacja:
Demontaż maski przedniej, demontaż narożników panela podszybia. Nie ma konieczności demontażu wycieraczek i całego panela. Demontaż zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy. Pod zbiorniczkiem znajdują się dwie śruby montujące go do nadwozia, nakrętki znajdują się pod nadkolem. Kondycja powyższych może wymagać użycia szlifierki kontowej lub innego przyrządu do demontażu opornych-skorodowanych śrub/nakrętek. U mnienie nie chciały się odkręcić.
Należy wyjąć z otworów w nadwoziu gumy przez które wprowadzane są wiązki elektryczne w punktach A i B. Powierzchnie oczyścić i wysuszyć. Usunąć starą taśmę izolacyjną.
Następnie zaaplikować silikon do okoła każde otworu z które zamontujemy ponownie gumy wiązek. Dobrze jest też wprowadzić trochę silikonu w rowki gum które mają kontakt z nadwoziem w taki sposób aby po włożeniu ponownie w nadwozie uszczelniły połączenie. Należy też zaaplikować silicon bezpośrednio do wewnątrz samej wiązki. W tym celu pomiędzy przewody elektryczne wsunąć należy końcówkę tuby z silikonem i wprowadzić sporą ilość specyfiku. Czynność powtórzyć w kilku punktach, pomiędzy wszystkimi przewodami, aby uzyskać skuteczną barierę dla wody. Należy też uszczelnić wiązki przechodzące przez otwór (punkt A) do podszybia auta oraz wszystkie otworki i dziurki przez które woda może spływać na dół do komory silnika. Po uszczelnieniu wiązki elektryczne należy owinąć nową taśmą izolacyjną. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności niż rozmontowaliśmy.


W związku jesienną pogodą problem może być popularny.
Miłej pracy.
Arek
Poprawiony: poniedziałek, 21 marca 2011 01:36