[D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy
Witam dawno już nic nie napisałem ale i nikt inny też ... szczególnie to przykre gdy czytam
z rubryki towarzyskiej jacy to fajni jesteśmy że jesteśmy ..... :):)
no ale LK powstała z innego powodu :) więc niech żyje ...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
i tyle w temacie dlaczego
Problem : WISKOZA co to ( dmucha stale i to mocno zablokowana w pozycji non-stop) )
Sposoby rozwiązania : zakup nowej ; alternatywne elektrostudzenie
Optymalna decyzja : nie ma takiej ....
w prostej lini należało by po prostu kupić nową bo latem to jeszcze nie problem ale tornado pod maską zimą to oczywiste straty ...
takoż padło na zmiany i zakupiłem ( myśląc iż analogiczne elektro wentylacyjne rozwiązania są dziś konstrukcyjnie preferowane )
------------------------------------------------------------------------------------------
wentylator :
Spal Wentylator dmuchawy
Ø 385 mm ssący VA18-AP71/LL-59A
Zużycie energii elektrycznej (A) 19,5
Przepływ powietrza (m3 / h) 3430 m³ / h
Voltage 12V
zaadaptowałem do tego :
sterownik chłodniczy ES-40 czujnik temperatury NTC 5kΩ przy 25°C
zaślepka pneumatyczna 1/4 cala
przekaźnik , przewody ,bezpieczniki , wyłącznik klawisz itp : drobne ustrojstwa co mi tak pod ręką były ...
o wątplowościach i rozterkach nie wspomnę bo to działanie prototypowe i w trakcie badania
na pierwszy ogień rozeznałem i wdrożyłem pomiar temperatury , D2 pracuje w tem...84-86 * C
czy wisko dmucha czy nie .. co uwidacznia mi ES-40 w kabinie ( tu pokazuje marsz temp w górę z dokładnością do 0,1 *C ) :) ES można zastąpić np: zwykłym czujnikem ale ja z tych co lubią wiedzieć a dodatkowo urządzenie posiada akustyczny alarm temperatrury ustawiony teraz dla bezpieczeństwa na 90 *C )
pobierający dane z czujnika który jest w korku spustowym pod chłodnicą ....
korek został zastąpiony poprzez zaślepkę pneumatyczną 1/4 cala z wmontowanym w niego czujnikiem
w sposób na klej . ...( wiecie otworek epoksydy itp : )
Przygotowałem sobie taki oto montaż wentylatora do tej strumienicy ..
wszystko na wcisk zacisk bez wiercenia ,...... tylko wentylator jest przymocowany do swych orginalnych mocowań
ci co wiedzą ten "czarny" element jest za chłodnicą i mocowany suwliwie z zabezpieczeniem wkrętami na górze nic tu nie zmieniałem od orginału ...
Po montażu wygląda to tak :
ze względu na to iż pomiędzy śrubą "po" wisko ( z czego nie zrezygnowałem bo rolka musi przecież pozostać ) jest 15 mm wolnego miejsca wentylator musi przylegać do samej chłodnicy bo przy swej grubości 87 mm ten centymetr to luksus bezpieczeństwa .... ( dokładnie 15 mm )
ale to nawet lepiej ... bo wyszło tak :
tym sposobem elementy zostały zamontowane .....
elektrycznie wykorzystałem brak systemu poduszek zawieszenia ( wcześniejsza ekstrakcja ) i głowną moc prądową tam umieściłem .... poprzez to zabezpiecz.. i ten że przekaźnik ..
istnieje możliwość wyłączenia całkowitego i ręcznego załączenia wszystkiego wraz z went klimatyzacji ..
hmm wprawdzie to lekka przesada ale jak już się bawić to na całego ....:):)
jedynym mankamentem który na dziś dostrzegam jest iż muszę jeszcze dostarczyć przekaznik zwłoczny by podtrzymał sterowanie z 2 minuty po wyłączeniu zapłonu przewidując iż latem temperatura sobie wzrasta po wyłączeniu silnika
(taka refleksja z obserwacji ) ....
i to tyle w temacie wszystko lata działa itp:
Ps z moich obserwacji wynika iż D2 jest mocno niedogrzane w temp.. zewn ok 10-12 stopni
i miejskich korkujących przelotach nie osiągam temperatury pracy wentylatora czyli nastawy
zał 87 *C przy histerezie 2 stopni ......
jak wspomniałem LR mechaniczne wysterowanie poprzez termostat i obieg wody utrzymuje temperature w okolicy 83-86 *C
obojętne co bym na razie nie robił .... miasto ,trasa , pałowanie .....:)
ale badanie trwa i w miarę jak postępy będą dopiszę co się okaże w praktyce
Z pozdrowienaimi
PiotrVN
w temacie konstruktywnej dyskusji
http://landklinika.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=8&id=159932&Itemid=181#159932
Ps ... 09.2014 weryfikacja po wyprawie do Albani .... wjazdy ,przejazdy powyżej 2000 mnpm
gorąco 32-36 stopni na zewnątrz ...nie było żadnych problemów choć wentylator widać iż dużo częściej pracował niż w klimacie północnym
jestem zadowolony ... pozdrawiam .PiotrVN
NA FORUM
-
-
- Chorwacja -potrzebne wsparcie
- 21 czerwca 2025 15:22 / dzisiaj
-
-
-
- Dziki Wschód 11: 13-15 czerwca 2025
- 21 czerwca 2025 12:51 / dzisiaj
-
Najnowsze terapie
- No events posted.