[All] Zaczepy na masce
Popełniłem takie oto mocowanie siatki na masce Póki pamiętam podzielę się tym co i jak, może komuś się przyda
- zaczepy - pochodzą z Mercedesa W246 Zdecydowałem się na nie dlatego, że
- są dość masywne, więc w razie "w" nie będzie strachu zapiąć do nich czegoś cięższego
- mają wypuszczone dynksy przeciw ich obracaniu
- dzięki plastikom są dość estetyczne
- siatka kupiona w Biedrze podczas tygodnia samochodowego, deklarowane wymiary 75x75cm
- płyta gumowa 1mm z podklejką - 105x90cm (Płyta EPDM odporna na zakres temp -40 - +120 *C, odporna na warunki atmosferyczne, niektóre kwasy i zasady, utlenianie. Podklejka wykonana przez producenta płyty na bazie włókna - jest to ważne, gdyż są też podklejki na bazie papieru ze znacznie słabszym i nieodpornym na warunki klejem*)
Dlaczego tak?
Po pierwsze - mogę swobodnie za siatkę wrzucić taśmę z szeklą czy cokolwiek twardego bez obawy o to że wytrze mi lakier do zera i zacznie mi się maska utleniać Po drugie dlatego, żeby sie to coś pod siatką nie tłukło Po trzecie dlatego, że płyta gumowa jest matowa, więc przy okazji odpadnie mi (mam nadzieję) problem refleksów od dachowych lampionów
Wykonanie - filozofii wielkiej nie było:
- 4 otwory główne fi8 + 8 malutkich (dla dynksów przeciwobrotowych) Rozmieszczone dla mojej siatki na prostokącie 95x80cm, tak aby zmieściły się na płaskiej części maski
- docięcie maty - została najpierw przyklejona taśmą do pakowania tak, by zasłoniła wszystkie otwory a dolna jej krawędź wypadała na gięciu maski. Następnie kredą zostały odrysowane kształty krawędzi płaskiej części maski oraz markerem na masce linie boczne płyty (żeby nie trzeba było raz jeszcze jej układać centralnie Następnie mata na stół i ostrym nożykiem do tapet wycinanie po liniach
- klejenie maty - mata znów została przyklejona taśmą do pakowania Następnie odwinięta została ok 1/5, zdjęta folia z kleju i od środka ku krawędziom wygładzona (dzięki tej metodzie nie wdadzą się pęcherze powietrza) Następnie po kolej w identyczny sposób kolejne części - na raty aby łatwiej było to opanować
Po przyklejeniu i dokładnym "wygłaskaniu" (zwłaszcza krawędzi) wyciąłem nożykiem do tapet otwory na śruby (łatwo wyczuć pod palcem wgłębienie)
- dokręcanie - uchwyty dokręcałem na dużych podkładkach Zwłaszcza jeśli wypadają na wzmocnieniu (u mnie oba otwory bliżej szyby) nie warto przesadzać z "niutonem" - zdeformowanie maski może spowodować problemy z otwieraniem
Całość operacji ok 4h spokojnym tempem aby dokładnie wszystko rozmierzyć (wraz z malowaniem otworów i
czekaniem aż farba podeschnie, docinaniem śrub etc) Chyba tyle, kilka fot:
EDYCJA: po kilku miesiącach użytkowania, kiedy na zewnątrz temperatury mocno podskoczyły i kerszer parę razy był w robocie mata gumowa zaczęła puszczać na krawędziach Cały środek trzyma się jak powinien, ranty jednak można podważyć palcem na ok 1cm od krawędzi w głąb
uchwyty Mercedesa foto z aukcji
NA FORUM
-
-
- Pochwal się swoim Land Roverem
- 14 marca 2025 22:31 / wczoraj
-
Najnowsze terapie
- No events posted.