[D II] Snorkel - montaż cz. 1
Witam,
Cz. 1 - Przedstawiam spsób zamontowania snorkla (pomył i wykonanie części z nierdzewki - VIP).
(w Cz. 2 - przedstawiłem sposób uszczelniania filtra powietrza).
Ponieważ niezbyt podobają mi się rozwiązania snorkla z "łapą" na błotniku, zastanawiałem się czy nie wykorzystać pustej przestrzeni pod błotnikiem - do ukrycia tego fragmentu. Okazało się, że VIP robi takie zestawy!!! W Landklinice był prezentowany montaż bardzo podobnego typu. Jednak to rozwiązanie jest na tyle różne, że postanowiłem go przedstawić (w 10 krokach).
Potrzebne są: dwa elementy z nierdzewki pomysłu i wykonania VIP-a, rura elastyczna, górny chwyt powietrza, tzw. "kominek" (oba elementy są dostępne na ALLEGRO), silikon, obejmy zaciskowe, nity zrywane, itp.
1. Prace zaczynamy od zdemontowana błotnika, odkręceniu nadkoli (wszystko na wkrętach) oraz zdjęciu kierunkowskazów: przedniego i bocznego - foto 1.
foto 1.
2. Następnie montujemy rurę z nierdzewki (foto 2), szczegół górnej częć (foto 3) i dolnej (foto 4), na której widoczna jest już założona końcówka rury elastycznej.
foto 2.
foto 3.
foto 4.
3. Demontujemy filtr powietrza (foto 5) i w przegrodzie komory silnika precyzyjne wiercimy dwa nowe otwory odwzorowując je z wpustu powietrza snorkla - zostały zaznaczone czerwonymi kółkami (foto 6).
foto 5.
foto 6.
4. Nakładamy obficie silikon i montujemy wpust powietrza nitami zrywanymi (foto 7 - widok od strony filtra powietrza, foto 8 - widok z zewnątrz). Całość po zmontowaniu dokładnie uszczelniamy silikonem (foto 9). Silikon "układamy" i zbieramy nadmiar chwilę po wstępnym związaniu.
foto 7.
foto 8.
foto 9.
5. Montujemy łącznik elastyczny (foto 10), nie zapominając na każde połączenie nakładać silikon (foto 11).
foto 10.
foto 11.
6. Widok snorkla i łącznika elastycznego po zakończonym montażu (foto 12).
foto 12.
7. Teraz najbardziej stresujący etap - wycinanie błotnika. BŁĄD JEST NIENAPRAWIALNY !!! Pomyłka mści się kosztem nowego błotnika, lub kiepskim wyglądem po zamontowaniu (foto 13).
foto 13.
8. Jedna z ostatnich (niezliczonych) przymiarek. Widoczne są zaznaczone, kolejne obszary docinki blachy błotnika (foto 14).
foto 14.
9. Szczegół obróbki blachy profilem gumowym (foto 15). Przedtem krawędzie cięcia zabezpieczamy lakierem.
foto 15.
10. Wreszczie finał pracy (foto 16) jako ostatni, dziesiąty krok działań.
foto 16.
W następnym odcinku [D II] Cz. 2 - Snorkel - montaż - jak uszczelnić filtr powietrza.