DII - wymiana silniczka wycieraczek
Silniczek w DII potrafi się rozsypać, szczególnie jeśli chodzi o tryb przerywany "intermittent". Dzieje się tak za sprawą ułamania blaszki stykowej.
Przy pierwszej awarii mechanik dorobił blaszke, ale wytrzymała pół roku i problem z wycieraczkami powrócił.
Nie do końca rozumiem czy problem powodowany jest przez korozję, czy wadliwe wykonanie, no ale nabyłem nowy silniczek TRICO. Made in Italy, numer części DKD100630M. Oryginalny był wykonany w Anglii. Ze strony Island4x4 35 funtów brytyjskich.
Mając część przystępujemy do demontażu. Podobno da się bez zdejmowania maski, ale szkoda ryzykować zniszczenia plastiku podszybia.
Zaznaczamy markerem miejsca mocowania maski i odkręcamy 4 śruby ją trzymające. Maska podparta nóżką osunie sie delikatnie na podszybie, nie jest ciężka więć nie ryzykujemy uszkodzenia. Rozkładamy szmaty czy kto tam co ma na nadkolach, żeby nie porysować lakieru, łapiemy za mechanizm zamykania (ten pod R) i ciągniemy delikatnie do przodu, tak by odsłonić podszybie. Trzeba uważać, żeby nie porysować grilla. Cały proces streszczony na filmiku tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=WaN3R36EDV0
Podważamy plastiki na wycieraczkach - odkręcamy wycieraczki kluczem 13. Po odkręceniu nie będą chciały iść, więc trzeba delikatnie poruszać, w końcu puszczą.
Podważamy 2 zaciskowe plastiki w podszybiu - wydłubujemy środki, później wyciągamy do góry. Warto mieć nowe na wymianę lub zrobić to przed demontażem maski (można od spodu wycisnąć do góry).
Kluczem 26 (chyba, największy jaki miałem) odkręcamy mocowania na stalowych podkładkach pod wycieraczkami - powinny być przykręcone małą siłą, żeby nie połamać podszybia i ruszyć bez problemu. Tak samo dokręcając je później robimy to delikatnie żeby nie wywierać zbyt dużego nacisku na plastik podszybia.
Wyciągamy gumowe wykończenia podszybia i w końcu samo podszybie. Oczom ukazuje się następujący widok:
Odkręcamy śruby i wyjmujemy cały mechanizm - należy odpiąć kostke.
Sam silnik zamocowany jest na 3 śruby - w zestawie z nowym są śruby gwintujące, jako że nowy nie posiada gwintów. Stare śruby raczej do wawalenia. Wyjmując mechanizm pamiętamy też, by nie uszkodzić kabla masującego.
Samo przełożenie silniczka jest dziecinnie proste - mocowany jest na 3 śruby + 1 śruba z kontrą zarządzająca machanizmem. Do tego masa i kostka.
Teraz coś dla przyszłych pokoleń. W mojej instrukcji było ustawienie silnika dla wersji angielskiej i musiałem rozbierać całość dwa razy. Po zamontowaniu silniczka poprawne ustawienie ramion mechanizmu, które zapobiega opadaniu wycieraczki do dołu i dopiero podnoszeniu się (efekt jest taki, że wycieraczka wjeżdza na podszybie i musi być zamontowana pod złym kątem) po włączeniu spryskiwacza jest taki jak na zdjęciu:
Proponuje dla testu skręcić masę, ustawić mechanizm, przykręcić wycieraczki i włączyć sprysk. Oszczędza ponowne rozbieranie podszybia.
Na koniec składanie:
5x śruby mechanizmu wycieraczek
2x gumowe plastiki podszybia
1x podszybie
2x nakładki pod wycieraczki z podkładką i kontrą
2x plastiki podszybia "wciski"
2x wycieraczki + nakładki na wycieraczki
1x Maska - 4 śruby, dokręcamy delikatnie i podnosimy ręką tak aby ustawić w poprzednim miejscu. Przy pierwszym zamknięciu sprawdzamy czy zachodzi na zamek z przodu przed trzaśnięciem.
Tak mi się rozpisało. Może komuś się przyda :)