[DII] Odpowietrzenie układu paliwowego TD5 DiscoII
Czasem nawet u nawiększych antytalentów technicznych pojawia się chęć aby coś tam
przy swojej ukochanej Dyskotece wykonać samemu.
Największą pokusą może okazać się wymiana flitra paliwa. Nawet maski nie trzeba podnosić.
Łatwizna.
Dla niewtajemniczonych podpowiadam, że takowy filtr znajduje się za tylnym, prawym kołem.
Wystarczy się pochylic i jeeeest. Odłączamy czujnik wody (jeśli ktoś ma). Odkręcamy fitr
Zakładamy nowy (zalany paliwem) i gotowe. Dumni z siebie możemy sobie nawet browara walnąć.
Teraz postanawiamy się podelektować pięknym dźwiękiem TD5. Odpalamy auto. Chodzi...
ale tylko przez chwilę. Z rozpaczy - nastepny browar. Przecież wszystko grało jak należy.
Zachciało się wymiany filtra...
I tu dochodzimy do meritum:
należy teraz odpowietrzyć układ paliwowy:
1. Kluczyk przekręcamy na pozycję off i czekamy 15 sek.
2. Przekręcamy kluczyk na pozycję II i czekamy 30 sek. ( cos tam wyje z tyłu w pompie i tak ma być)
3. Przekrecamy kluczyk na pozycję off i czekamy 15 sek.
4. Powtarzamy pkunkty 2 i 3 jeszcze 5 razy
5. Następnie pedał gazu "w podłogę"
6. Kręcimy rozrusznikiem
7. Gdy tylko silnik załapie odpuszczamy pedał gazu do połowy i puszczamy kluczyk
Silnik powinien pracować normalnie.
8. Jeśli jednak nie odpalił, powtarzamy całą procedurę (z browarem włącznie)
Podobnie sprawa wygląda gdy zabraknie nam paliwa i silnik przestał pracować.
Po zatankowaniu - odpowietrzamy,
A teraz uwaga!
Kolega Standerus zapodaje super fajny sposób na odpowietrzenie
(no może nie taki fajny jak mój bo nic nie wspominał o browarze)
" Przekręcamy na pozycję II i wciskamy na maksa pedał gazu 5x.
Zaczyna nam migać kontrolka silnika i pompa zapodaje paliwo w cyklach 30sek/5sek przerwy.
Jak się odpowietrzy to kontrolka silnika przestaje migać i można bez problemu odpalić.
Sprawdzałem po wymianie filtra i działa"