[DI]Oleje i płyny w discovery 1
Wpisany przez Artur Kamiński
Powszechnie znaną prawdą jest, że kto smaruje, ten jedzie.
Ile, czego, gdzie i kiedy - o tym poniższe opracowanie.
SILNIK
Pojemność: 6,85 l
(razem z filtrem; w praktyce 8 litrów do górnego wskaźnika na bagnecie)
Lepkość: 5W30 do 25W50, zależnie od warunków pracy;
optymalnie 15W40
Typ: RES.22.OL.PD-2, lub CCMC PD-2 lub lepszy.
API CD (lub CE, CF i CH-4)
Zalecana wymiana: co 10 000 km;
lepiej częściej, np. co 7 000 km.
SKRZYNIA BIEGÓW (ręczna)
Pojemność: 2,67 l
Typ: ATF (Dexron IID, obecnie MTF 94
(oleje jak do skrzyń automatycznych; skrzynia manualna
posiada własną pompę oleju)
Zalecana wymiana: co 20 000 km;
Wymienić lub wyczyścić również filtr oleju w skrzyni!

REDUKTOR
Pojemność: 2,30 l
Typ: olej przekładniowy o lepkości SAE 80EP lub SAE 90EP, spełniający normy API GL-4, MIL-L-2105, lub lepszy; w praktyce 80W90
Zalecana wymiana: co 40 000 km
PRZEDNI I TYLNY MOST
Pojemność: po 1,70 l
Typ: olej przekładniowy o lepkości SAE 80EP lub SAE 90EP, spełniający normy API GL-4, MIL-L-2105, lub lepszy; w praktyce 80W90
Zalecana wymiana: co 40 000 km
OBUDOWA PRZEGUBÓW (KULE)
Pojemność: po 0,35 l
Typ: olej przekładniowy o lepkości SAE 80EP lub SAE 90EP, spełniający normy API GL-4, MIL-L-2105, lub lepszy; w praktyce 80W90
[Przy cieknących uszczelniaczach nie wypełniać kuli glutem ze smaru. Można zastosować olej 85W140. A przede wszystkim wymienić uszczelniacze; przyp. arturrr].
Można również stosować specjalny smar w jednorazowych dozownikach (tubach foliowych), typu STC3435. Ten smar nie wymaga wymiany.
Zalecana wymiana: brak danych; wymieniam co 40 000 km
UKŁAD WSPOMAGANIA KIEROWNICY
Pojemność: po 2,90 l
Typ: ATF (Dexron IID
Zalecana wymiana: Nie jest podany okres wymiany. Sprawdzać systematycznie poziom.
Zmiana podczas remontu przekładni.
UKŁAD HAMULCOWY
Pojemność: brak danych
Typ: płyn hydrauliczny DOT-4
Zalecana wymiana: co 30 000 km lub co 2 lata.
SIŁOWNIK SPRZĘGŁA
Pojemność: brak danych
Typ: płyn hydrauliczny DOT-4
Zalecana wymiana: brak danych; rozsądnie byłoby co 30 000 km lub co 2 lata.
UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
Pojemność: 11,50 l
Typ: płyn niezamarzający na bazie glikolu
Zalecana wymiana: wymienić płyn i przepłukać układ co 2 lata.
PŁYN DO SPRYSKIWANIA SZYB
Pojemność: 7,0 l
ZBIORNIK PALIWA
Pojemność: 81,80 l (wersje od kwietnia 1993 mają 88,6 l)
poniedziałek, 30 marca 2009 12:52
Oleje i płyny w discovery 1, 200 TdiPowszechnie znaną prawdą jest, że kto smaruje, ten jedzie.
Ile, czego, gdzie i kiedy - o tym poniższe opracowanie.
SILNIK
Pojemność: 6,85 l
(razem z filtrem; w praktyce 8 litrów do górnego wskaźnika na bagnecie)
Lepkość: 5W30 do 25W50, zależnie od warunków pracy;
optymalnie 15W40
Typ: RES.22.OL.PD-2, lub CCMC PD-2 lub lepszy.
API CD (lub CE, CF i CH-4)
Zalecana wymiana: co 10 000 km;
lepiej częściej, np. co 7 000 km.
SKRZYNIA BIEGÓW (ręczna)
Pojemność: 2,67 l
Typ: ATF (Dexron IID, obecnie MTF 94
(oleje jak do skrzyń automatycznych; skrzynia manualna
posiada własną pompę oleju)
Zalecana wymiana: co 20 000 km;
Wymienić lub wyczyścić również filtr oleju w skrzyni!

REDUKTOR
Pojemność: 2,30 l
Typ: olej przekładniowy o lepkości SAE 80EP lub SAE 90EP, spełniający normy API GL-4, MIL-L-2105, lub lepszy; w praktyce 80W90
Zalecana wymiana: co 40 000 km
PRZEDNI I TYLNY MOST
Pojemność: po 1,70 l
Typ: olej przekładniowy o lepkości SAE 80EP lub SAE 90EP, spełniający normy API GL-4, MIL-L-2105, lub lepszy; w praktyce 80W90
Zalecana wymiana: co 40 000 km
OBUDOWA PRZEGUBÓW (KULE)
Pojemność: po 0,35 l
Typ: olej przekładniowy o lepkości SAE 80EP lub SAE 90EP, spełniający normy API GL-4, MIL-L-2105, lub lepszy; w praktyce 80W90
[Przy cieknących uszczelniaczach nie wypełniać kuli glutem ze smaru. Można zastosować olej 85W140. A przede wszystkim wymienić uszczelniacze; przyp. arturrr].
Można również stosować specjalny smar w jednorazowych dozownikach (tubach foliowych), typu STC3435. Ten smar nie wymaga wymiany.
Zalecana wymiana: brak danych; wymieniam co 40 000 km
UKŁAD WSPOMAGANIA KIEROWNICY
Pojemność: po 2,90 l
Typ: ATF (Dexron IID
Zalecana wymiana: Nie jest podany okres wymiany. Sprawdzać systematycznie poziom.
Zmiana podczas remontu przekładni.
UKŁAD HAMULCOWY
Pojemność: brak danych
Typ: płyn hydrauliczny DOT-4
Zalecana wymiana: co 30 000 km lub co 2 lata.
SIŁOWNIK SPRZĘGŁA
Pojemność: brak danych
Typ: płyn hydrauliczny DOT-4
Zalecana wymiana: brak danych; rozsądnie byłoby co 30 000 km lub co 2 lata.
UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
Pojemność: 11,50 l
Typ: płyn niezamarzający na bazie glikolu
Zalecana wymiana: wymienić płyn i przepłukać układ co 2 lata.
PŁYN DO SPRYSKIWANIA SZYB
Pojemność: 7,0 l
ZBIORNIK PALIWA
Pojemność: 81,80 l (wersje od kwietnia 1993 mają 88,6 l)
Poprawiony: poniedziałek, 21 marca 2011 02:36