[DI'89-94] Radio na parapecie w Disco (wersja 2008)
W Disco jest niewiele miejsca na kable radia dlatego u wielu z nas odbiornik wystaje szpetnie z „otworu radiowego”. Wystarczy tylko zamontować w Disco parapet. I już...
Autor | Andziasss |
Data: | 11.04.2008 |
Auto: | Disco 200Tdi 1993 Sunseeker! |
Ile czasu? | 1 dzień |
Ile rąk? | +/- 2 |
Koszt | koszty pomijalne bo znikome |
Trudność | dla chcącego... (a jak nie to trudno:-) |
Nietypowe narzędzia: | pisak permanentny wkrętarka wiertło fi4 czołówka byłaby pomocna ale niekonieczna |
Dodatkowe info | parepety występują także w okleinie "złoty dąb" i "ciemny mahoń", co niewątpliwie zbliża model 200tdi do RR-a |
Materiał: 22cmb (bieżące) "profilu parapetu ze spienionego PCV" - produkt ten występuje też pod nazwą "deska podbitkowa" (producent: plastivan.pl) , folia samoprzylepna ploterowa czarna matowa (producent: Oracal, Avery), 2x wkręt do mocowania głośników w plaskaczach i stosowne blaszki.
Nie mam pojęcia gdzie kupić taki parapet, ale mam jeszcze parę kawałków, w kolorze białym, brązowym i drewnopodobnym złoty dąb. Dlatego sugeruję okleinę z czarnej folii:-). Jeśli ktoś reflektuje to prześlę pocztą stosowny fragment.
Uwaga: Nie mylić "naszego" parapetu ze spienionego PCV z parapetem z komorowego PCV! Ten z komorowego ma ok 2cm grubości i niepięknie będzie wyglądał.
Na poniższej webwydumce ten profil nazywa się "deska podbitkowa"
http://www.podbitka.pl/prezentacja.html
Zaczynamy,
Troche z tym pracy, ale warto bo efekt prześliczny.
Trza ten parapet obciąć na wymiar (szerokość wnęki) i wydziubać otwór na radio. Ja zrobiłem tak:
1. okleiłem parapet folią,
2. odciąłem kawałek na szerokość wnęki w aucie (ok22cm?),
3. przymierzyłem kieszeń radia i odrysowałem prostokąt (wewnętrzny obrys),
4. wkrętarką wywierciłem otwory w narożnikach kieszeni,
5. ile bateria dała wierciłem po narysowanej linii kieszeni miejsce przy miejscu, ale tak ,że otwory (fi4) się nie stykały,
6. połączyłem otwory na wskroś przechylając wkrętarkę w linii otworów na lewo i prawo,
7. wypadł prostokąt i wtedy pilniczkiem doprowadziłem wewnętrzne krawędzie do porządku,
8. zamocowałem porządnie półkieszeń do parapetu i tyle.
Nie robiłem zdjęć a szkoda!
Narysowany prostokąt był odzwierciedleniem wewnętrznego otworu półkieszeni, więc trochę mniejszy niż kieszeń. Wierciłem dokładnie po tej linii i otwór sam się powiększył po 2mm w każdą stronę (bo wiertło 4mm), tak, że kieszeń pasowała od razu po przeszlifie krawędzi otworu.
I teraz etap montażu do pojazdu:
1. dziurę na radio w pojeździe powiększył mi już ktoś wcześniej montując radio pod innym kątem. Powiększenie oryginalnego otworu w tunelu jest niekonieczne, ale pomaga powciskać kabelki (a ja mam ich niezliczoną ilość: antena navi, pilot, zmieniarka CDC + standardowy zestaw 2 x ISO i antena radia),
2. parapet z półkieszenią spasowałem do powiększonej dziury w pojeździe i w dwóch górnych narożnikach dałem po czarnym wkręcie (takie stadardowe do głośników w samochodzie) żeby to się razem trzymało,
3. oczywiście wkręty w plastik to jednorazowy patent, więc wzmocniłem gniazda do tych wkrętów blaszkami do przykręcenia głośników w plaskaczach (np. do tylnej półki),
4. patent działa: żeby wyjąć radio odkręcam te dwa wkręty i wyłazi radio na parepeciku z półkieszenią i całymi tymi kablami jak na dłoni.
Pisania wiele, ale zajęło to razem nie więcej niż 1.5h, więc strachu nie ma.
Aha, tunelu nie musiałem demontować, wszystko wykonałem w warunkach laboratoryjnych (na ogródku) poza pojazdem! Wystarczy stolik roboczy w postaci tylnego zderzaka disco.
powodzenia!
And
(Materiał wysoce archiwalny: z powodu niezapowiedzianego włamania do pojazdu wszystko trzeba zrobić od nowa, zapraszam do artykułu Parapetówa II - Reaktywacja!)
NA FORUM
-
-
- Dziki Wschód 11: 13-15 czerwca 2025
- 17 kwietnia 2025 21:15 / wczoraj
-
Najnowsze terapie
- No events posted.