Disco PRZEPRAW-owe czy to możliwe
Pisząc ten artykuł mam na myśli uprzedzanie faktów innych driverów dyskotek i przestrzec ich prze przystosowywaniem LR Disco na auto przeprawowe. Poniższy opis jest oparty na faktach i przedstawia historię z życia wziętą - więc nie powtarzajcie tego w domu.
W związku z X tereonwym spotkaniem w Jastrowiu zostałęm poproszony o przystosowanie i podpowiedzi w sprawie przygotowania Disco 1 (seria 2) w wersji V8 3,9l do udziału w tym rajdzie.
Od Zawody w Jastrowiu 4x4 |
Zaczeliśmy od założeń, że poprawiamy to co już jest zrobione i nie będziemy wielce polepszać, bo nie jest źle.
Wymiana starych i zużytych elementów na nowe:
- Amortyzatory - Brit Part Super Gaz +2" ---> Old Man Emu +2"
- Sprężyny - Brit Part +2" ---> Bluespring +2" HD
- Opony - BFG MT 265/70 R16 ---> Super Trak 235/85 R16 (dzięki Jamniku za rozmowę)
- Polibusze STARE żółtki ---> na NOWE SuperPRO
Oczywiście auto już ma zamontowane progi, zderzaki przód i tył, wyciągarkę i na dodatek bagażnik, osłony drążków przednia i tylna (wszystko firmy UP) i osłony gruch.
Do uzupełnienia zawieszki są zamontowane wahacze o zmienionym koncie, a dla bezpieczeństwa silnika snorkel SAFARI.
Wydawało by się że auto jak marzenie i nic tylko startować. Startować ale do wyprawy, a nie przeprawy bo na auto przeprawowe to jeszcze sporo za mało. A czego brakuje??
- Wzmacnianych półosi tylnych i przednich wraz z zabierakami
- Wzmocnionej główki mostu (a najlepiej blokady - przynajmniej tylnej)
A to i tak się okazało po, jak się zmielił tylny napęd bo V8 robi lekką sieczkę na oponach, które mają dobrą trakcję. Cóż... tak się kończy przygotowywanie domowymi sposobami auta. Jak chcesz mieć przeprawową dyskotekę to szykuj worki z KASĄ albo czytaj dalej...
Jeżeli masz jednak nadal zamiar bawić się w PRZEPRAWĘ to lepiej kup sobie DEFENDERA w wersji 90 i go lekko tylko przystosuj, a dużo robić nie trzeba bo właściwie opony, snorkel i tylne dyslokatory już powinny wystarczyć do zabawy. Chyba, że chcesz walczyć o podium, ale w końcowym rozrachunku i tak się pewnie okaże, że objechała Cię jakaś Suzi (Vitara lub Samuraj) a dwa oczka nad Tobą jest Patrol.
Od Zawody w Jastrowiu 4x4 |
Dodatkowym minusem dla Disco jest wysoki środek ciężkości w porównaniu z wyżej wymienionymi i raczej spore trudności na trawersach i ostrych zakrętach z przechyłem gdzie tylko 3 koła (jak dobrze idzie) dotykają ziemi.
Pozostawmy nasze kochane dyskoteki temu co nazwa oznacza najlepiej - ODKRYWANIU nowych miejsc ale tych bardziej turystycznych niż EXTREMALNYCH
Dla ochłody jeszcze zdjęcie EXTREMALNEGO PATROLA po przeróbkach który i tak zaliczył rolkę, ale w stylu olimpijskim (przewrót przez dziób, dwa razy przez bok i na koła) za kieratą siedział jegomość w kasku przymocowany paskami (5 punktowymi) do kubełka. A kubełek chyba był pełen ale już po...
Od Zawody w Jastrowiu 4x4 |
Miłej zabawy :)