mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

[D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy
(1 przeglądających) (1) Gość
NEUROLOGIA

TEMAT: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy

[D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 19 listopada 2013 14:01 #159932

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 19 listopada 2013 14:19 #159935

Bardzo ladnie wyglada, chlodnica tez nowa? Ale zacznij moze jak stwietdziles ze stare wisko zdechlo. dieki za info.


sorry za ortografie ale nie mam znakow PL

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 19 listopada 2013 14:57 #159942

wisko by działało prawidłowo winno mieć pewną swobodę obrotu większą gdy chłodno mniejszą gdy ciepło ......
kontrola organoleptyczna
...zimno swobodnie się obraca na zatrzymanym silniku brak wiatru obrót raczej luźny
( palcem nie sprawdzać )

... gorąco zablokowana maksymalne wykorzystanie wiatru do chłodzenia ...

u mnie jakby zatarta bo wiecznie zablokowana czyli totalne tornado ..
a teraz cisza .... aż zasnąć można ...

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 19 listopada 2013 15:02 #159944

Widzę jeden problem....Przy awarii wentylatora- silnika znaczy się- nie ma w ogóle chłodzenia. Wiskozę zawsze można na sztywno zblokować...

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 19 listopada 2013 18:51 #159953

Jak padnie elektryczny to sobie można wisko ponownie wkręcić, tylko trzeba je wozić ze sobą.

Co do pomysłu to zacząłem chyba z rok temu robić coś podobnego, sterownik taki sam mam, zamontowany w miejscu schowka na drobne(popielniczki). Fajnie czujnik zamontowałeś.Sterownik w komplecie u mnie miał dwa czujniki, które myślałem zamontować w dwóch miejscach. Jeden gdzieś przy silniku, a drugi przy chłodnicy.
Sterownik ma dwa wyjśćia przekażnikowe i myślałem nad podłączeniem takiego wentylatora jak nam zaprezentowałeś oraz drugiego z przodu, takiego małego który zmieściłby się obok wentylatora chłodnicy klimatyzacji jako coś w rodzaju doładowania chłodzenia.
Generalnie u mnie wisko działa, ale często świeciła mi się kontrolka temp. oleju skrzyni biegów wię postanowiłem sobie że zrobie elektryczne chłodznie gdyż uważam, że wisko kręci się za wolno w chwilach np: stania w korku, czy też powolnej jazdy w terenie w upalne dni, ale ...no właśnie ale zanim zamontowałem wiatrak elektryczny wymieniłem czujnik temperatury skrzyni i kontrolka przestała świecić więc plany jakby trochę się oddaliły, ale zima się zbilża więc fajnie by było sobie to w końcu zamontować. Jak sobie pomyśle jak silniczek szybciutko się musi nagrzewać zanim się wiatrak włączy
Fajnie że zrobiłeś artykuł, będzie z czego zżynać przy montażu .
Ciekawy jestem ile cię kosztowało wyskrobanie uchwytu wentylaotra.

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 19 listopada 2013 19:26 #159957

PiotrVN napisał:


A z czego ta biała ramka/stelaż, no i od czego wentylator?

Pozdr

J

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 19 listopada 2013 19:36 #159959

Elektryka raczej mnie nie interesuje , ale poprosił bym o rozwiniecie wstępu

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 20 listopada 2013 08:30 #160006

[quote="Jerry" post=159957][quote="PiotrVN"

A z czego ta biała ramka/stelaż, no i od czego wentylator?

J[/quote]

ramka to rzeźba własna w trakcie modyfikowana by ażurowa jak najbardziej była .
zrobiona z POM-C ( Poliacetal) bo nie byłem pewny jaka tam panuje temperatura
ale w zasadzie może być z wszystkiego ....

wentylator to największy jaki tam wejdzie ale wersja pierwsza zakładała dwa mniejsze ... sporo tego na rynku do tuningu aut ..
wygrał ten ze względu na duży przepływ m3/h


co do szybszego nagrzewania to jest lepiej nieznacznie .... termostat D2 robi dobrą robotę ... za to jest znacząco ciszej ...
Ostatnio zmieniany: 20 listopada 2013 08:32 przez PiotrVN.

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 26 kwietnia 2014 18:22 #185015

Cześć Piotrze,

Mam pytanie. Nastały cieplejsze dni, jak Twoja "rzeźba" się spisuje?

Jestem ciekaw, bo u siebie robię podobny patent i zastanawiam się, czy już na etapie projektowania zastosować jakieś specjalne ulepszenia. A dokładnie;

- jak z tym zwłocznym włącznikiem?
- czy zauważyłeś skoki temperatury, bo auta się grzeje i wentylator schładza co chwilę do zadanej temperatury
- czy nie trzeba założyć opornika, który zmniejszałby obroty wentylatora i tym samym silnik pracowałby w stabilniejszej temperaturze?

Ja niestety nie wpadłem dosyc wcześnie na czujnik ES-40 i swój patent oparłem na czujniku temp. analogowym oraz termowłączniku wraz z przekaźnikami.

Dzięki za podzielenie się.

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 28 kwietnia 2014 09:44 #185249

fakt ciepło to i rozjaśnia się temat ...

napiszę jak jest :

--- zwłoczność jest realizowana na podstawie ustawionej histerezy regulatora
( mam taki ES-40 bo chciałem mieć na to wpływ i podgląd )
histereza na poziomie 1 stopna (ale zmienię na 2 )

jako iż mierzona u mnie pod chłodnicą standardowa temperatura pracy D2 to 86 stopni
nastawa jest o stopień powyżej czyli 88 ( załącz 89 wyłącz 87 )

nastawa alarmu temp ustawiona na 92 stopnie

( zmienię prawdopodobnie na 90 z histerezą 2 stopnie , alarm na 95,96 stopni )

w celach polepszania parametrów ..

częstotliwość załączenia jest żadna w cyklu pozamiejskim w cyklu miejskim + przyczepa lub teren niska ...

opornice to złe kung-fu nowoczesne auta mają tryb pracy bardzo częsty i intensywny
by utrzymać optymalny parametr w zakresie 5-6 stopni C

więc na tym się wzoruję


Ps zastosowanie elektroniki sterowania ma jeszcze ten plus iż poza możliwością zmian nastaw mamy jeszcze możliwość alarmowania np: wysokiej temp czy niesprawności samego systemu ...

oczywiście pozostawiam sobie też możliwość " ręcznego "
decydowania ( z pominięciem ) elektroniki tak o załączeniu jak i o całkowitym wyłączeniu w sytuacji np : brodzenia

dotyczy to obu wentylatorów chłodnicy i klimatyzacji ...
co ma wpływ na możliwości w przypadku np: zejcia went głównego


Ps generalnie jestem zaskoczony tym iż podczas normalnej jazdy chłodzenie realizowane jest bez sztucznych nawiewów w mocno wydajny sposób ..

zauważam też pozytywny wpływ na ekonomię jazdy ale że nie mierzę do cm3 to tu nie postawię żadnej tezy

pozdrówki

PiotrVN
Ostatnio zmieniany: 28 kwietnia 2014 10:07 przez PiotrVN.

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 15 czerwca 2014 17:43 #191510

Hejka,

Ja dopiero na początku testów, ale coś już mogę powiedzieć. ES-10 - genialny wynalazek! Świetnie robi robote, jest funkcjonalny, dzięki żeś mi go podsunął.

W moim V8 zastosowałem 3 wentylatory, 2 pchające i 1 ssący. Przełączam sobie, ile ich ma działać... w zależności od temp. zewnętrznej. Przy temp. zew. 10 C. jeden daje rade.

Chciałem tylko zwrócić Twoją uwagę na różnicę temp. jaka występuje między dolnym a górnym wężem chłodnicy. Czujnik analogowy STRI zamontowany przy wyjściu z głowic pokazuje u mnie temperaturę 88 a ES-10 na dolnym wężu rejestruje zaledwie 75 st. TD5 zapewne jest słabszym podgrzewaczem wody niż stary V8, ale jeśli na dolnym wężu masz ok 88 st. to przy wyjściu z głowicy temperatura może być trochę za duża.

Ciekaw jestem jak u Ciebie, ja przy termostacie 82 w czasie jazdy z przelotową 90 km/h na dolnym wężu mam ok 60 st, a na górnym 85.

Wypowiadam się, bo może jeszcze komuś to się przyda. Swoją drogą - elektryki zamiast wisko - bardzo fajna sprawa, szczególnie ze sterownikiem ES-10. Jeszcze tylko założyć czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym i można dość spokojnie podróżować...

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 16 czerwca 2014 07:43 #191570

Witaj

więcej znaczy lepiej .... więcej pomiarów znaczy ...

E10 ma alarm braku pomiaru więc zabezpiecza jakby przed usterką czujnika nawet tego jedynego ..

pomiar na bloku jest zawyżony ze względu na kierunek obiegu i temperatura tam szybko narasta ...przydatny ... na pewno niezbędny nie koniecznie

jak to się ma do V8 nie wiem ale TD5 w zasadzie nawet w temp otoczenia + 25 stopni w trasie nie potrzebuje sztucznego chłodzenia ....

średnia temperatura pracy TD5 to 84-86 stopni mierzona w obiegu chłodnicy ..
do wspomagania gdyby jednak była potrzeba bądz zastępstwa w przypadku awarii jest wentylator klimy w/g mnie wystarcza z nawiązką ...


jest jeszcze ciekawostka przydatna .... ES10 przy braku wody gubi wskazania
skoki temperatury na wyświetlaczu i jako że mam zamontowany sygnalizator załączania się wentylatora szybko widać iż coś jest nie halo ...

ale czujnik poziomu byłby tu lepszy ...

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 16 czerwca 2014 10:16 #191582

No mi ten STRI analogowy z głowicy został z początkowych planów, czyli wskaźnik + termowłącznik na górnym wężu. Alarm miał działać też na zasadzie termowłącznika na dolnym wężu - zwarty urochamiałby buzzer.

ES10 jest wygodnijszy bo wszystko w puzdereczku i do tego masz regulację. ES 10 ma też alarm dodatkowy, czyli jeśli wepnę go w obwód który się zamyka pod wpływem np temperatury to zaczyna się drzeć. Nie wiem czy nie wykorzystam tego do pomiaru płynu w zbiorniczku właśnie..

U nas jeszcze nie jeździłem w upałach, ale wygląda na to, że w trasie też nie będzie potrzebował sztucznego chłodzenia (mam nową chłodnicę). Tyle, że trasa u nas, aż do Krakowa to górki, więc grzanie silnika zapewnione.

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 26 lipca 2014 05:03 #197017

PiotrVN i rafeliusz nie myśleliście o zrobieniu takiego gotowego zestawu na handel. Bo widzę że się się znacie na rzeczy, a ja jestem w tych sprawach ciemna masa , a powiem szczerze że też bym z chęcią wywalił wisko, bo mnie bardzo mocno denerwuje Tak więc z chęcią bym zanabył drogą kupna, przygotowany taki zestaw do montażu.

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 26 lipca 2014 22:33 #197081

Ja nie wiem czego żeście się uparli tak na wywalanie tego wisco. Wymyśliły to tengie głowy, stosuje po dziś dzień czałówka producentów samochodów na całym świecie a wy fabryke poprawiacie. WYstarczy mieć sprawne wisko i wszystko chula jak tralala. Jak dla mnie to najfajniesze rozwiązanie, najmniejsza ilość możliwych awarii, stała temperatura motóru, nie wiem co wy chcecie od tego ustrojstwa

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 26 lipca 2014 23:09 #197083

ciakawe jak stwierdzisz jadąc w trasie po x kilometrach że visco działa...
Chyba jedynie po skoku temp da desce....
druga sprawa to samo łożysko.... Wiesz traky ile takowe kosztuje jak padnie?
Na dynamikę również działa .....

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 26 lipca 2014 23:25 #197084

Łożysko - 400-600zł. Do tego może być trudne do zdjęcia - więc jeszcze 100-200 obudowa, plus wymiana

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 27 lipca 2014 06:42 #197089

Tak trochę na marginesem dyskusji, trze mi łożysko delikatnie na którym wisko jest zamocowane. Rozumuje ze muszę wynienić ten element łozysko? Czy jeszcze w bloku silnika coś siedzi?

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 27 lipca 2014 07:37 #197092

traky napisał:
Ja nie wiem czego żeście się uparli tak na wywalanie tego wisco. Wymyśliły to tengie głowy, stosuje po dziś dzień czałówka producentów samochodów na całym świecie a wy fabryke poprawiacie. WYstarczy mieć sprawne wisko i wszystko chula jak tralala. Jak dla mnie to najfajniesze rozwiązanie, najmniejsza ilość możliwych awarii, stała temperatura motóru, nie wiem co wy chcecie od tego ustrojstwa


Jak byś miał V8 to byś wiedział czemu chcę wisko wywalić. Ja lubię czasami mocniej kręcić moją V-kę, a wtedy jak wisko jest załączone to takie jest tornado że zagłusza piękne brzmienie V8. A tak na poważnie to wiskoza jest dobra do aut użytkowanych na czarnym, a nie w terenie, pierwszy wjazd w błotna kałuże jak wiskoza jest załączona i cały silnik zawalony błotem, a ja mam już dość mycia silnika po każdym wyjeździe w teren. Tak więc elektryczny wentylator z możliwością manualnego sterowania jest dużo lepszym rozwiązaniem niż wiskoza, bo masz pełną kontrolę na tym.

Odp: [D2] Wentylator elektryczny zamiast wiskozy 27 lipca 2014 10:05 #197098

Elektryk schładza tylko radiator a wisko radiator i klimat pod maską . Jak dla mnie to przy silniku V8 drugie rozwiązanie jest bezpieczniejsze przy jego wrodzonej niestabilności cieplnej . Ciekawe co zrobisz jak ci elektryk klęknie w gnoju _________Laweta ? ______ najlepiej mieć dodatkowy elektryk i visko czyli dublowanie systemów
Ostatnio zmieniany: 27 lipca 2014 10:07 przez Bobiperu.
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.24 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.