mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA
(1 przeglądających) (1) Gość
NEUROLOGIA

TEMAT: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 18 maja 2017 21:40 #359568

Tym razem porównanie z wagą szalkową jest niezłe.

Cinek, po kilku sekundach, tyle, żeby motór odpalił, to aku podłącza Twój włącznik czasowy.
Gdy wcześniej miałem inny timer, to ustawiłem 40 minut. Taka koncepcja, żeby na codziennych przelotach
do fabryki ładować tylko aku rozruchowy.
Bo kiedyś jeździłem dyskoteką codziennie.
Bo kiedyś jeździłem.....

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 18 maja 2017 22:12 #359575

No dobra, to co założyć żeby było dobrze? Bo po przeczytaniu tego wszystkiego nic już nie wiem
Chyba założę sterowanie od świateł dziennych które załącza światła po osiągnięciu 13V i przekaźnik od wyciągarki 200A. Jak załączy oba aka przy takim napięciu, to różnica miedzy nimi będzie mniejsza, bo rozładowany ako postojowe nie pozwoli ładować alternatorowi maxsymalnym prądem. Czy to też zła teoria?
Ostatnio zmieniany: 18 maja 2017 22:13 przez ROBBIL.

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 18 maja 2017 22:29 #359581

ROBBIL napisał:
No dobra, to co założyć żeby było dobrze? Bo po przeczytaniu tego wszystkiego nic już nie wiem
Chyba założę sterowanie od świateł dziennych które załącza światła po osiągnięciu 13V i przekaźnik od wyciągarki 200A. Jak załączy oba aka przy takim napięciu, to różnica miedzy nimi będzie mniejsza, bo rozładowany ako postojowe nie pozwoli ładować alternatorowi maxsymalnym prądem. Czy to też zła teoria?


A zakładaj co chcesz
Co założysz będzie ok byle na postoju odizolowało od siebie AKu

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 18 maja 2017 22:40 #359583

Cinek napisał:
ROBBIL napisał:
No dobra, to co założyć żeby było dobrze? Bo po przeczytaniu tego wszystkiego nic już nie wiem
Chyba założę sterowanie od świateł dziennych które załącza światła po osiągnięciu 13V i przekaźnik od wyciągarki 200A. Jak załączy oba aka przy takim napięciu, to różnica miedzy nimi będzie mniejsza, bo rozładowany ako postojowe nie pozwoli ładować alternatorowi maxsymalnym prądem. Czy to też zła teoria?


A zakładaj co chcesz
Co założysz będzie ok byle na postoju odizolowało od siebie AKu


Strasznie te prądy zagmatwane Łatwiej jakiś silnik albo skrzynię zrobić

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 19 maja 2017 06:05 #359595

ROBBIL napisał:
Cinek napisał:
ROBBIL napisał:
No dobra, to co założyć żeby było dobrze? Bo po przeczytaniu tego wszystkiego nic już nie wiem
Chyba założę sterowanie od świateł dziennych które załącza światła po osiągnięciu 13V i przekaźnik od wyciągarki 200A. Jak załączy oba aka przy takim napięciu, to różnica miedzy nimi będzie mniejsza, bo rozładowany ako postojowe nie pozwoli ładować alternatorowi maxsymalnym prądem. Czy to też zła teoria?


A zakładaj co chcesz
Co założysz będzie ok byle na postoju odizolowało od siebie AKu


Strasznie te prądy zagmatwane Łatwiej jakiś silnik albo skrzynię zrobić


Bo ich nie widać

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 19 maja 2017 13:19 #359657

Robert, załóż koniecznie duży przekaźnik (od wyciągarki).
A przekaźnik załączaj czymkolwiek, co poda na niego napięcie tylko przy
pracującym silniku, a na pewno zdejmie, gdy wyłączysz silnik.

Może to być włącznik czasowy a'la Cinek albo ten sterownik świateł, bo - jak
rozumiem - w nim też masz opóźnienie włączenia oraz wyłączenie, gdy wyłączysz motór.
Czyli funkcja ta sama.
A więc uzyskasz rozdział korzystania z energii akumulatora hotelowego od rozruchowego
(hotelowy na biwaku nie będzie targał prądu z rozruchowego).
Kabelek, który uruchamia światła (pewnie wchodzi na jakiś przekaźnik albo wejście komputera)
podłączysz do plusa zasilania przekaźnika wyciągarkowego.
Jakby co - pytaj.

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 19 maja 2017 14:00 #359663

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 19 maja 2017 14:57 #359665

Ostatnio zmieniany: 19 maja 2017 15:00 przez GrzechukAA.

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 19 maja 2017 22:28 #359753

Ja przetestuję jak tylko dojdzie ale to małe nie jest:)
A u mnie to w jednym opakowaniu tylko podkręcać
Ostatnio zmieniany: 19 maja 2017 22:38 przez Cinek.

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 20 maja 2017 07:33 #359760

Ja mam takie pytania:
Czy można zmieścić dodatkowy aku pod siedzenie pasażera w D2 z fotelami z elektryką czy ten przywilej zarezerwowany jest dla posiadaczy foteli manualnych.Czy przy elektrykach nie jest tam za mało miejsca?

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 22 maja 2017 11:44 #360028

Grzesiu, bardzo ładny to przekaźnik 200A. Mówisz, że styki w środku solidne.
W tych wymiarach był mój 80A, i nie wytrzymał, przestał ładować aku.
A tu są styki 200A w tej samej kubaturze.
Te solenoidowe ("do wyciągarek") też przełączają 200A, a są dużo większe.
Rozumiem, że w tym czarnym mogą być posrebrzane styki, mocniejszy elektromagnes,
ale jakoś mam obawy. A fajny jest, bo zwarty, nieduży, z łatwym montażem.
Jak się przekonać o realnej wytrzymałości bez próby niszczącej?

Cinek, a to Twoje w jednym opakowaniu (rozumiem, że mówisz o separatorze?)
to jaki ma przekaźnik przełączający?

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 23 maja 2017 14:48 #360192

No dobra, po rozmowie z Cinkiem (panemktóryćwiczącseparatoryspaliłdwaalternatory),
powstał pewien konsensus w sprawie:
- przekaźnik 200A typu solenoid do wyciągarek pobiera bardzo duży prąd (około 1A)
co skutkuje między innymi silnym grzaniem się. Ponadto jest duży.
- przekaźnik 200A, czarny, jest sprawdzony w ciężkoprądowym boju, jest solidny,
wygodny w montażu, nie żre tyle prądu, więc jest godny polecenia i taki powinno się
stosować do łączenia akumulatorów.
- zakładając z panek Kirchhoffem (przy okazji - taka jest poprawna i popaprana zarazem
pisownia tego nazwiska, wbrew pisowni użytej tu wcześniej, także przeze mnie), że co
i komplikować, i uzależniać od dziwnych zjawisk, i eskalować koszty,
otóż wystarczy opóźnić podłączenie drugiego aku do alternatora o kilka - kilkadziesiąt
sekund od uruchomienia silnika, za pomocą prostego układu (made by Cinek na przykład, albo
przekaźnik czasowy AWZ 516 firmy Pulsar). Ważne, żeby to się automatycznie rozłączyło,
gdy wyłączymy silnik.

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 23 maja 2017 17:27 #360203

sailor napisał:
Cinek napisał:


Mam to mini ale steruje dużym przekaźnikiem 200A, trochę na wyrost bo prąd ładowania to max 40A

Problemem jest właśnie ograniczenie prądu ładowania bez nadmiernego ograniczenia poboru prądu z 2 aku , ale tego nie ma nawet T-max z 600 stow


Sailor zainspirowałeś mnie a w zasadzie nas spędziliśmy parę chwil z kolego na telefonie i powstała następująca idea.
Przetwornica z 10 do 15 V na 13,8 V z ograniczeniem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed wysysaniem prądu z ładowanego akumulatora. Taki po prostu prostownik na 12 V
Co o tym sądzisz
dotyczy

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 23 maja 2017 18:04 #360207

Sześć
Nie jestem specjalistą, ale sprawdzam ideę drugiego akumulatora jako tzw kempingowego.
Mój sposób jego ładowania to przetwornica z Biedry za 15 zeta 100 W i prostownik Lidlowy, który w czasie jazdy delikatnym prądem ładuje zdezolowany przez noc aku kempingowe.
To mój sposób- testowany w tym sezonie więc nie wiem w jakim stanie jest aku kempingowe ale po paru wyjazdach nie widzę różnicy. Czas pokaże.
Pozdrawiam

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 23 maja 2017 18:07 #360209

Chrupas napisał:
Sześć
Nie jestem specjalistą, ale sprawdzam ideę drugiego akumulatora jako tzw kempingowego.
Mój sposób jego ładowania to przetwornica z Biedry za 15 zeta 100 W i prostownik Lidlowy, który w czasie jazdy delikatnym prądem ładuje zdezolowany przez noc aku kempingowe.
To mój sposób- testowany w tym sezonie więc nie wiem w jakim stanie jest aku kempingowe ale po paru wyjazdach nie widzę różnicy. Czas pokaże.
Pozdrawiam


Nie gniewaj się ale 12V na 230V i w drugą stronę to po prostu para w gwizdek. Więcej strat niż zysków

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 23 maja 2017 18:14 #360211

Cinek napisał:
Chrupas napisał:
Sześć
Nie jestem specjalistą, ale sprawdzam ideę drugiego akumulatora jako tzw kempingowego.
Mój sposób jego ładowania to przetwornica z Biedry za 15 zeta 100 W i prostownik Lidlowy, który w czasie jazdy delikatnym prądem ładuje zdezolowany przez noc aku kempingowe.
To mój sposób- testowany w tym sezonie więc nie wiem w jakim stanie jest aku kempingowe ale po paru wyjazdach nie widzę różnicy. Czas pokaże.
Pozdrawiam


Nie gniewaj się ale 12V na 230V i w drugą stronę to po prostu para w gwizdek. Więcej strat niż zysków


Niby tak, nawet na pewno tak, straty są ewidentne Ale po pierwsze, jak już silnik chodzi, alternator pracuje to mamy (zazwyczaj) nadwyżkę pradu, więc trudno mówić o stracie z czegoś, czego byśmy i tak nie wykorzystali. Po drugie taki prostownik pozwala spokojnie podładować aku hotelowe, bez tych obaw o duże prądy, a tyle o tym było wyżej mowy. A po wstępnym podładowaniu prostownikiem (z tą parą w gwizdek) możemy już spokojnie przełączyć na ładowanie z alternatora obydwu aka naraz.

Ja też mam wbudowany prostownik na 230V. Celem była możliwość doładowania aku hotelowego i aku rozruchowego, jak mam dostęp do pradu, np na kempingu, czy w czasie nocy w pensjonacie.

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 23 maja 2017 18:18 #360212

Jestem "Lajkonik" a w prądach to już zupełnie!,ale to miałem pod ręką i bez wielkich ingerencji i przeróbek zastosowałem.
Będę śledził poczynania profesjonalistów i kiedyś zapewne! zastosuję "SEPARATOR".
Myślę, że specjaliści pozwolą zastosować swoje pomysły?.

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 23 maja 2017 18:48 #360217

Arturrr napisał:
...
- zakładając z panek Kirchhoffem (przy okazji - taka jest poprawna i popaprana zarazem
pisownia tego nazwiska, wbrew pisowni użytej tu wcześniej, także przeze mnie)...


O, przepraszam...
W moim poście (pewnie przez pomyłkę ) prawidłowo przytoczyłem nazwisko... w sumie kilka lat miałem do czynienia z jego wymysłami.
BTW zawsze byłem zwolennikiem prostych rozwiązań. Czy nie zdałoby rady zamontować w pędzidle takiego powiedzmy 2- lub 3-kanałowego woltomierza z wyświetlaczem, który pokazywałby napięcie na klemach obu akumulatorów (na pierwszym kanale aku podstawowe, a na drugim aku hotelowe - obie wartości wyświetlane na jednym wyświetlaczu). I w zależności od zapotrzebowania kierownika (no i przedmiotowych akumulatorów), specjalnym smart-przełącznikiem następowałoby przełączenie/podpięcie altka pod konkretny akumulator...
Po co się stresować, czy jakaś bystra "autoomatyka" zafunguje i nadyga nam aku hotelowe podczas jazdy. Nie lepiej samemu o tym zadecydować?
Efekt ewentualnej amnezji kierownika świadomie pomijam...

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 23 maja 2017 19:05 #360220

Yogi napisał:
Arturrr napisał:
...
- zakładając z panek Kirchhoffem (przy okazji - taka jest poprawna i popaprana zarazem
pisownia tego nazwiska, wbrew pisowni użytej tu wcześniej, także przeze mnie)...


O, przepraszam...
W moim poście (pewnie przez pomyłkę ) prawidłowo przytoczyłem nazwisko... w sumie kilka lat miałem do czynienia z jego wymysłami.
BTW zawsze byłem zwolennikiem prostych rozwiązań. Czy nie zdałoby rady zamontować w pędzidle takiego powiedzmy 2- lub 3-kanałowego woltomierza z wyświetlaczem, który pokazywałby napięcie na klemach obu akumulatorów (na pierwszym kanale aku podstawowe, a na drugim aku hotelowe - obie wartości wyświetlane na jednym wyświetlaczu). I w zależności od zapotrzebowania kierownika (no i przedmiotowych akumulatorów), specjalnym smart-przełącznikiem następowałoby przełączenie/podpięcie altka pod konkretny akumulator...
Po co się stresować, czy jakaś bystra "autoomatyka" zafunguje i nadyga nam aku hotelowe podczas jazdy. Nie lepiej samemu o tym zadecydować?
Efekt ewentualnej amnezji kierownika świadomie pomijam...


Dokładnie tak mam to rozwiązane, voltomierze (wyświetlacze) sa nawet dwa oddzielne

Odp: DRUGI AKUMULATOR - SEPARATOR - IDEA 23 maja 2017 20:20 #360252

Jabe ładne cacko jak w śmigłowcu.
A co do używania prostownika automatycznego do ładowania rozładowanego aku to ostrożnie.
jak będzie za niskie napięcie to on nie zacznie ładować. Ten z Lidla ma problem już przy 10V żeby wystartować
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.25 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.