mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Płonący kabel od akumulatora do PRC6913 D1 300tdi
(1 przeglądających) (1) Gość
NEUROLOGIA
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Płonący kabel od akumulatora do PRC6913 D1 300tdi

Płonący kabel od akumulatora do PRC6913 D1 300tdi 24 lutego 2018 14:26 #404310

Szanowni Doktorzy, mam pewną niedogodność, ostatnio mój dzik nie chciał zapalić, doładowałem porządnie akumulator, podłączyłem, 2 razy próbowałem zakręcić, za trzecim razem przestał kręcić i odkryłem upalony kabelek od akumulatora do przekaźnika świec, wymieniłem go ale teraz od razu po przekręceniu stacyjki zaczyna się jarać. Załączam filmik co się dzieje po przekręceniu kluczyka na zapłon.



Pozdrawiam, Grzesiek

Odp: Płonący kabel od akumulatora do PRC6913 D1 300tdi 24 lutego 2018 14:56 #404311

Kabelek jest cieniuśki i prąd zamiast grzać świece
to grzeje kabelek. Wymień na grubszy i powinno grać .

Odp: Płonący kabel od akumulatora do PRC6913 D1 300tdi 24 lutego 2018 14:58 #404312

Jeśli dalej się będzie jarać to szukaj zwarcia przy świecach

Odp: Płonący kabel od akumulatora do PRC6913 D1 300tdi 24 lutego 2018 15:23 #404314

Ja bym tam zwarcia poszukał zanim wymieni kabelek na grubszy.
Jak zrobi tak jak mu doradzasz to być może będzie musiał zmienić całe auto a nie tylko kabelek.

Odp: Płonący kabel od akumulatora do PRC6913 D1 300tdi 24 lutego 2018 15:43 #404316

Prezes - Beczka z kapustą napisał:
Kabelek jest cieniuśki i prąd zamiast grzać świece
to grzeje kabelek. Wymień na grubszy i powinno grać .


Zastanowcie sie zanim cos takiego napiszecie.
Swiece pobieraja 40a x 12v = 480w.
To nie kwesta kabla - tzn moze i jest on za cienki, ale nie nagrzal by sie tak szybko.
Zwarcie jest i tyle. Zacznij w okolicach swiec (tylko pamietaj ,ze same swiece to maja miec - to grzalka w koncu) bo najprosciej zweryfikowac, potem dalej do przekaznika.

P.s. wczoraj zmienialem czujnim od wstecznego na nowy lukasa zakupiony w jedny z wiadacych sklepow. Mial zwarcie . Lucas made in china
Ostatnio zmieniany: 24 lutego 2018 15:49 przez RAV_N.

Odp: Płonący kabel od akumulatora do PRC6913 D1 300tdi 24 lutego 2018 17:43 #404336

Dziękuję, faktycznie jedna świeca ma totalne zwarcie, aczkolwiek wszystkie mierzone multimetrem na ciągłość piszczały, ale po przyłożeniu napięcia na krótko z akumulatora jedna waliła ogniem jak z katiusza


pozdro. Grzesiek

Odp: Płonący kabel od akumulatora do PRC6913 D1 300tdi 26 lutego 2018 15:42 #404632

Świece żarowe mają bardzo małą rezystancję, dlatego wydziela się na nich duża moc grzewcza.
Przy parametrach podanych przez Rava świeca ma 1,2 oma. Jak jest w realu, tego nigdy
nie sprawdzałem.
Sprawdzanie rezystancji w przypadku tak małych rezystancji zbliżonych do 0 omów, czyli bliskiej zwarcia,
nie ma sensu miernikiem z włączoną sygnalizacją dźwiękową, bo miernik piszczy już poniżej kilkunastu-kilkudziesięciu omów. Czyli nawet, gdy masz dobrą świecę, to dźwięk będzie sugerował zwarcie, czyli czyste przejście. A tak nie musi być, miernik mówi, że masz małą rezystancję, ale też niekoniecznie zwarcie.
Gdy przełączysz miernik na najniższy zakres, to też jest słabo z pomiarem i miarodajną oceną świecy.
Bo rezystancja kabli pomiarowych jest na poziomie 0,5 oma i mocno fałszuje pomiar.
Metoda pomiaru rezystancji jest niemiarodajna jeszcze z jednego powodu.
Świece, jak to świece, mają grzać. Gdy badasz świecę malutkim prądem pomiarowym, to może i otrzymasz ten 1 om rezystancji. Ale gdy świeca się trochę rozgrzeje, wtedy dopiero wystąpi pełne zwarcie. Kiedyś, badając grzałki do pomp próżniowych, mierzyłem je miernikiem izolacji. Jeśli omomierz nie pokazywał zwarcia, a w układzie grzałka nie działała, to miernik izolacji to ewidentnie wykazywał.
Takiego miernika w układzie elektryki auta nie polecam, on ma wysokie napięcie pomiarowe i mógłby narobić niezłego bigosu, gdyby świecę badać bez demontażu z auta.

Najprościej byłoby mierzyć prąd płynący do świecy. I o tym koledzy doktorzy wspominali, ale chcę dodać, że za pomocą miernika cęgowego. Takiego, który mierzy prąd bez przerywania i wpinania się w obwód, co jest wygodne. A są takie mierniki do prądu stałego.
  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.22 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.