mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

[D2] Regulacja świateł
(1 przeglądających) (1) Gość
NEUROLOGIA
  • Strona:
  • 1

TEMAT: [D2] Regulacja świateł

[D2] Regulacja świateł 19 stycznia 2019 10:02 #438729

Czołem Pasterze,

potrzebuję pomocy w kwestii naprawy regulacji świateł w dedwójce. A konkretniej podpowiedź, czy problem tkwi w samym silniczku, czy gdzieś indziej.
Otóż, jeden z silniczków ściąga na dół lampę i tak już zostaje. Ostatnio dłubałem trochę oświetlenie i jakimś cudem oba silniczki normalnie działały, podnosiły lampy do góry, opuszczały. Ostatnio jak wymieniałem żarówki z tyłu, prawdpoodobnie dotknąłem gdzieś miernikiem i zrobiłem zwarcie, przez co poszedł bezpiecznik. Zgasły pozycje po stronie zwarcia i słyszę, a silniczki (OBA) jadą do dołu... Teraz regulacja działa ale dosłownie w jakimś milimetrowym zakresie - Wcześniej dźwigała lampy znacznie wyżej. Co więcej, oba silniczki "ściągnęły" się absolutnie do środka, przez co żeby ustawić lampę prawidłowo, to musiałbym maksymalnie skręcić górne regulacje i lampa byłaby mocno "do środka"...

Ktoś coś?

Odp: [D2] Regulacja świateł 19 stycznia 2019 10:18 #438731

Rozumiem z tego ze jeden silniczek działa drugi nie działa lub działa w ograniczonym zakresie.
Sprawdz.
1- podłączenie elektryczne silniczka
2-wyjmij silniczek i sprawdź czy pracuje bez lampy w pełnym zakresie
3-sprawdź regulacje ręczną reflektora czy pracuje w pełnym zakresie
Czasami jest tak ze gdy reflektory są ustawione w skrajnych położeniach (lewo prawo) to góra dół się przycina.

Odp: [D2] Regulacja świateł 19 stycznia 2019 20:00 #438785

Oczywiście wszystkie czynności podstawowe zostały wykonane - być może właśnie dzięki temu jeden z silniczków zaczął pracować.

Regulacja działa, tylko bardziej chodzi mi o to, czy silniczki mają jakąś "dolną" "fabryczną" pozycję. Bo teraz ściągnęły mi lampy tak, że gdybym chciał górą wyregulować to lampa byłaby głęboko we wnęce
W sensie czy jest sytuacja, w której silniczki z jakiegoś powodu zjeżdżają do samego końca "do dołu". Mi to stało się podczas zwarcia świateł postojowych...

Odp: [D2] Regulacja świateł 19 stycznia 2019 20:37 #438791

Próbuję Cię zrozumieć i może trafię - reguluję się silniczkami imbus - może Ty regulujesz mocowaniami na górze

Odp: [D2] Regulacja świateł 20 stycznia 2019 01:10 #438824

Mocowaniami na gorze reguluje sie pozycjonowanie reflektora względem reszty na około i sposób padania wiązki światła na boki.
Mi chodzi tylko o to, co może byc przyczyna ze ustawione wyregulowane światła mogą od tak zjechać na dol czyli silniczki od tak wciągają cały trzpień trzymający lampe do siebie

Odp: [D2] Regulacja świateł 20 stycznia 2019 18:16 #438883

Rosolsky napisał:
Mocowaniami na gorze reguluje sie pozycjonowanie reflektora względem reszty na około i sposób padania wiązki światła na boki.
Mi chodzi tylko o to, co może byc przyczyna ze ustawione wyregulowane światła mogą od tak zjechać na dol czyli silniczki od tak wciągają cały trzpień trzymający lampe do siebie


Silnik sam z siebie się nie włączy. Musi dostawać zły sygnał sterujący. Czytaj: "zdupcył się dżojstik".

Odp: [D2] Regulacja świateł 20 stycznia 2019 21:27 #438897

Joystick działa, reguluje góra dół, również na poszczególnych stopniach.

Mi cały czas chodzi o co innego - po zwarciu w instalacji i przepaleniu sie prawej strony świateł mijania wyraźnie usłyszałem, że silniczki ściągają lampy do samego dołu.
Dlatego zastanawiam się, czy jest jakiś zamysł producenta - żeby po przepaleniu sie bezpiecznika lampy schodziły na sam dół?

Odp: [D2] Regulacja świateł 20 stycznia 2019 21:33 #438898

Rosolsky napisał:
Joystick działa, reguluje góra dół, również na poszczególnych stopniach.
Pogubiłem się. To działa teraz, czy ściąga w dół?

I kilka pytań, jak już drążymy:
1. Polift, czy przedlift?
2. Na pewno oba silniki zachowują się tak samo?
3. Który bezpiecznik poszedł z dymem?

EDIT: Popatrzyłem na schematy.

Jeżeli poszedł F33 (wewnątrz kabiny), to on odpowiada za "wystawienie" odpowiedniego sygnału pozycji lamp. Napięcie z tego bezpiecznika jest następnie dzielone rezystorami na niższe, w zależności od pozycji przełącznika. Im niższe napięcie, tym niżej lampy mają świecić. Po zjaraniu F33, instalacja "wystawia" do reflektorów dokładnie zero volt. Wg. schematu jest to jeszcze niżej niż pozycja 3, czyli max na dół.

Jeżeli po wymianie bezpiecznika F33 na nowy, nadal jest problem z poziomowaniem, to wydaje mi się, że z dymem poszedł jeden z rezystorów dzielących napięcie w przełączniku, albo kabel sterujący reflektorami uległ anihilacji. Potencjalnie, jeden z serwomechanizmów w lampie mógł dostać zwarcia i "ściąga" napięcie sterujące do masy. To można sprawdzić odpinając po jednej lampie od wiązki i obserwując zachowanie drugiej.

Dobra wiadomość jest taka, że generalnie powinieneś to rozkminić bez problemu za pomocą woltomierza. Nie ma tam kolejnego komputera sterującego
Ostatnio zmieniany: 20 stycznia 2019 21:54 przez misha.

Odp: [D2] Regulacja świateł 20 stycznia 2019 22:55 #438920

Dobra, powiem tak. Chyba odkryłeś dla mnie Amerykę
Ale to jeszcze bardziej mi zagmatwało Postaram się wyjaśnić po kolei:

Ostatni czas z racji urlopu poświęcałem praktycznie non stop na siedzenie i poprawianie auta - nie ukrywam, że jestem zmuszony w najbliższym czasie auto sprzedać, więc chcę dla przyszłego właściciela wyeliminować jak najwięcej pierdół i niedomagań i też wiedzieć, co innego będzie wymagało naprawy - terenówek, a szczególnie Landków, nie sprzedaje się byle komu, byle szybciej...
Poprawiałem tylne oświetlenie, a konkretniej światła postojowe. Podczas sprawdzania voltomierzem prawdopodobnie zwarłem dwie blaszki - co oczywiście poskutkowało spaleniem bezpiecznika - widziałem w szybie okna, jak zgasła prawa postojówka z przodu. I właśnie w tym momencie usłyszałem pracę silniczków lamp i zobaczyłem, że dół lampy znów zbliża się do budy (to dosyć znaczna różnica od poprzedniego ustawienia) - dosłownie lampę ściągnęło maksymalnie do dołu.

Co najlepsze - szukając przyczyny oczywiście najpierw w bezpiecznikach, zauważyłem, ze jeden jest przepalony - zgodnie z opisem był to albo od świateł postojowych albo oznaczony (minus-kreska-kropka-kreska-plus) w orientacji pionowej (bądź odwrotnie + i - ). Po prostu nie zagłębiałem się czy ostatni bezpiecznik to zapasowy czy jak - było cholernie zimno i była 1 w nocy

Więc prawdopodobnie opisem schematu odkryłeś dla mnie Amerykę, ponieważ zaczyna mi się to wszystko układać w logiczną całość - jedynie, jeśli ten plus i minus to bezpiecznik od ustawienia świateł "góra dół", to zastanawiam się, czy przepięcie w układzie świateł postojowych mogło spalić bezpiecznik ustawienia świateł.

Ale generalnie - kończąc dywagacje i moje nocne wywody nie zawsze do końca zrozumiałe Silniczki działają, tylko zastanawiałem się, jaka konotacja występowała między zwarciem w instalacji tylnych świateł i silniczkami ustawienia świateł

Odp: [D2] Regulacja świateł 20 stycznia 2019 23:09 #438925

Rosolsky napisał:
Ale generalnie - kończąc dywagacje i moje nocne wywody nie zawsze do końca zrozumiałe Silniczki działają, tylko zastanawiałem się, jaka konotacja występowała między zwarciem w instalacji tylnych świateł i silniczkami ustawienia świateł


Jest jeden wspólny bezpiecznik. F11. Teoretycznie, dałoby się to wytłumaczyć, ale obstawiam, że LR cię ostrzega przed pochopną sprzedażą.

Odp: [D2] Regulacja świateł 21 stycznia 2019 01:27 #438942

Ostatnio, wstyd przyznać, od zakupu miałem problem z kontrolka temperatury skrzyni - świeciła sie zawsze. Cos tam było robione ale bez skutku. Ostatnio postanowiłem ze skoro usuwam wszystkie swoje naganne zachowania i pewne zaniedbania, to rownież i to oczywiscie trzeba zrobic. Przedwczoraj podczas jazdy kontrolka zaczęła nierówno mrugać, gasnąć, zapalać sie aż zgasła na amen. Naprawiła sie? Nie wiem, sprawdzę oczywiscie ale chyba faktycznie Jajko prosi o godny los i za to kocham to auto
  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.21 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.