Saper napisał:
Mikemat, czy możesz się pochwalić jakie radio sobie sprawiłeś do D2? mam moje zakodowane a muzyka to dla mnie podstawa wegetacji

Muzyka dla mnie też jest podstawą dobrej podróży, jeżeli jeszcze przyjemnie dla ucha brzmi sprzęt to mogę jechać bez zmęczenia od rana do nocy
Gwoli wstępu, składam hybrydę z audio w wersji Hi-Line Harman Kardon z nowymi elementami, w tej chwili to jeszcze prototyp, ale gra na tyle dobrze, że zaczynam kolejne etapy.
Pożniej skrótowo opisuje co zostało zrobione na dzień dzisiejszy, radyjko (poniżej opisuje dlaczego to):
www.eonon.com/Android-Car-GPS/2-Din-GPS-Navigation/Brand-New-Android-8-4G-RAM-Octa-core-32G-ROM-Spli-Screen-DSP-features-with-fully-digital-processing-chip-from-ADI.html
1. Etap 1
- sprawdzenie głośników i wymiana uszkodzonych na całkiem nowe - górne w drzwiach z tyłu oraz wooferowych w drzwiach do bagażnika. Dobrałem głośniki o zbliżonych parametrach do drzwi i dużo lepsze do klapy z tylu (musiałem wyciąć w klapie trochę blachy, potężne magnesy)
- dodatkowy wzmaczniacz, który miałem szafie do wooferów w klapie - docelowo do wymiany na inny
2. Etap 2
Całość całkiem dobrze zaczeło grać, ale .... - nie było wejście line in, nie było bluetooth, brak zestawu głośnomówiącego...
- Zakupione radio jak wyżej - wersja z DSP - według XDA Developers, ma rzeczywiście sprzętowy Chip ADI i gra o klasę wyżej niż stockowy Alpine.
- sygnał z radia wyprowadzony na poziomie LOW - ma chinche i do stockowego wzmaczniacza HK (z wykorzystaniem dodatkowej wtyczki ISO), ma tez wyjście HI z wbudowanego wzmacniacza - jeżeli ktoś nie chce korzystać z dodatkowego wzmacniacza - ale lepiej mieć osobny sprzęt do napędzania głośników,
- niestety sygnał z subwoofera tymczasowo leci na wejście HI input dodatkowego wmacniacza, bo nie ma wzmocnienia sygnału przychodzącego.
- musiałem usunąć blachę pod stockowym wzmacniaczem HK, ponieważ nie dało się przesuwać całkiem do przodu przednich foteli - spanie w samochodzie, bo wywaleniu blachy, całość pasuje idealnie.
- na tym etapie doprowadzone zostały przewody bezpośrednio z akumulatora, średnica kabli (+) i masowego to 5mm, co daje około 10 kwadrat - z aku w dół, po ramie i przy skrzyni przez otwór fabryczny do kabiny - omijamy większość zakłócaczy
- w powodu zakłóceń, które zbierało radio - zamontowane jak wyżej pisałem filtry oraz kilka innych tricków, których nie powinno się robić, ale w akcie desperacji dały efekt niemal bardzo dobry, troche jeszcze słychać świsty
3. Etap 3 - do zrobienia
- kondensator na alternatorze
- podpięcie sterowania z kierownicy - powinno się udać bez żadnych adapterów, przynajmniej tak twierdzą koledzy z fora kangurowego.
- wymiana przewodów do wooferów w tylnej klapie, na normalne, a nie takie milimetrowe, które w fabryce założyli....
- podpięcie kamery cofania, która jest w zestawie z radiem
- zakup nowego wzmacniacza do wooferów
4. Etap 4 - do zrobienia
- wymiana pozostałych przewodów
- wymiana anteny wifi w radiu - dlaczego opisuje poniżej
- kosmetyka na desce związana z poprawieniem wyglądu po wycięciu z DIN1 na DIN2
Uwagi:
1. Dynamika oraz jakość dźwięku mnie zszokowała wręcz po wymiane zasilania do wzmacniaczy i samego radia - dźwięk złapał nowy oddech, jestem zdzwiony, że w hi-top zestawie na tamte czasy, zastosowano tak marnego przekroju przewody zasilające i głośnikowe.
2. Przy odrobinie samozaparcia można zrobić nowoczesny i dobrze grający zestaw audio.
3. Dla poprawnej pracy i komfortu dobrze mieć WIFI - rozwiązałem to za pomocą małego routerka z aku (aku trzyma w stanby około tygodnia) - nie musimy czekać aż się uruchomi i internet jest od razu, ładowane w czasie jazdy z USB.
4. Zamiast stockowej nakładki używam zakupionej za 2$ w sklepiej Google Play innej, działa fenomenalnie.
5. Wymagane jest zmodyfikowanie deski - wycięcie zajmuje około 2h, montaż bez podpięcia przewodów radia to około 2h - nie trzeba demontować deski do samego montażu, ale widać wycięcia
Radio - wady i zalety
Zalety:
- na dzień dzisiejszy w kwocie do 2000 zł (w przeliczeniu z wysyłką z UK poniżej 1200 zł) najlepszy sprzęt dostępny na pełnym i czystym androidzie - długo szukałem i czytałem
- działa po prostu fenomenalnie szybko, wszystko od kliknięcia
- radio bootuje się około 5s !!! - przekręcasz kluczyk, liczysz do 5 i możesz używać - większość radyjek na Andku odpala się nawet 2 minuty
- GPS łapie FIX super szybko, nie zdażyło mi się, żebym musiał czekać po wpisaniu adresu docelowego
- sprzętowe przyciski
- obsługuje wszystkie aplikacje oprócz Tidal i Netflix
- support w Europie, 2 letnia unijna gwarancja
- liczba wejść i wyjść jest ogromna, obsługuje nawet ekrany na zagłówkach, kamery przód i tył, DAB+
- Obsługuje karty SD do 128GB
- Yanosik działa fenomenalnie w tle
- działa sterowanie np. Spotify, Youtube z telefonu
Wady:
- mocno wrażliwe na zakłócenia z instalacji samochodu - dużo innych radyjek też ma z tym problem
- przez marną antenę WIFI - przenoszą się czasem zakłócenia na obudowę i przy niskiej głośności słychać minimalnie zakłócenia - pomaga wymiana na inna antenę (za forum XDA), słychać je bardzo rzadko, ale jednak mnie to denerwuje
Po zakończeniu całości mogę zrobić how-to tutorial jeżeli będzie taka potrzeba.