mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2
(1 przeglądających) (1) Gość
NEUROLOGIA
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 17 czerwca 2019 11:25 #451425

Obecnie też analizuję budowę zasilacza impulsowego z 230V. Mógłbym wtedy całe graty zasilić bez strat na aku w miejscach dostępności zasilania. Całą instalację od podstaw w aucie też już wycenioną wstępnie mam (drugie aku, separator, ledy, przetwornica itp).

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 17 czerwca 2019 12:52 #451430

Kristof_DW napisał:
Obecnie też analizuję budowę zasilacza impulsowego z 230V. Mógłbym wtedy całe graty zasilić bez strat na aku w miejscach dostępności zasilania. Całą instalację od podstaw w aucie też już wycenioną wstępnie mam (drugie aku, separator, ledy, przetwornica itp).


Po co wyważać otwarte drzwi PB-230-12 sprawę załatwi, naładuje akumulator i zasili resztę odbiorników www.elmark.com.pl/pl/sklep/meanwell/serii-papb-120-230w

lub PB-300/N-12 www.dobreakumulatory.com.pl/themes/prestashop/img/karty_katalogowe/PB-300-360-Manual-PL.pdf
Ostatnio zmieniany: 17 czerwca 2019 12:52 przez wojteks07.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 17 czerwca 2019 19:37 #451455

wojteks07 napisał:
Kristof_DW napisał:
Obecnie też analizuję budowę zasilacza impulsowego z 230V. Mógłbym wtedy całe graty zasilić bez strat na aku w miejscach dostępności zasilania. Całą instalację od podstaw w aucie też już wycenioną wstępnie mam (drugie aku, separator, ledy, przetwornica itp).


Po co wyważać otwarte drzwi PB-230-12 sprawę załatwi, naładuje akumulator i zasili resztę odbiorników www.elmark.com.pl/pl/sklep/meanwell/serii-papb-120-230w

lub PB-300/N-12 www.dobreakumulatory.com.pl/themes/prestashop/img/karty_katalogowe/PB-300-360-Manual-PL.pdf


Właśnie też o tym myślałem, żeby sobie zrobić taką dodatkową instalację z możliwością podłączenia pod 220V.
Zrobiłbym sobie tylko do dodatkowego AKU takie zasilanie

Użytkujesz to urządzenie? polecasz?

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 17 czerwca 2019 20:32 #451457

PB-300 z powodzeniem stosuję jako zasilacz (bez podłączonego akumulatora) i jako prostownik do ładowania akumulatorów. Trzeba pamiętać że to jednak do 20A maksymalnego prądu ładowania daje ale ogranicza napięcie do około 14.4V (można to napięcie regulować np. do ładowania akumulatora żelowego /nie VRLA które często mylnie nazywane są żelowymi/). Trzeba pamiętać żeby dość grube przewody po stronie 12V były bo przy takim prądzie się grzeją.

PB-230 nie używałem jako zasilacz, jako prostownik też działa (możliwa korekta napięcia ładowania).

Nie są to jakieś wypasione prostowniki/ładowarki procesorowe ale dają relatywnie duży prąd ładowania i nie gotują akumulatorów (warto kontrolować napięcie odcięcia zima/lato) a ładują szybko.
Ostatnio zmieniany: 17 czerwca 2019 20:36 przez wojteks07.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 17 czerwca 2019 21:28 #451461

wojteks07 napisał:
PB-300 z powodzeniem stosuję jako zasilacz (bez podłączonego akumulatora) i jako prostownik do ładowania akumulatorów. Trzeba pamiętać że to jednak do 20A maksymalnego prądu ładowania daje ale ogranicza napięcie do około 14.4V (można to napięcie regulować np. do ładowania akumulatora żelowego /nie VRLA które często mylnie nazywane są żelowymi/). Trzeba pamiętać żeby dość grube przewody po stronie 12V były bo przy takim prądzie się grzeją.

PB-230 nie używałem jako zasilacz, jako prostownik też działa (możliwa korekta napięcia ładowania).

Nie są to jakieś wypasione prostowniki/ładowarki procesorowe ale dają relatywnie duży prąd ładowania i nie gotują akumulatorów (warto kontrolować napięcie odcięcia zima/lato) a ładują szybko.


jak wygląda wyjście z takiego zasilacza? Można podpiąć tam normalne gniazda zapalniczki lub inne przyłącza? Dodatkowo jak stosujesz to ładowani aku to klemy się na wyjściu dopina?

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 17 czerwca 2019 22:05 #451464

PB300 ma zaciski na śrubki M4 więc kabeloczko odpowiednie i podłączysz co chcesz. W autkach mam złącza na stałe zamontowane takie www.tme.eu/pl/details/6331g1/zlacza-dc/anderson-power-products/ (są też tańsze zamienniki ale nie polecam). Oczywiście można używać innych złącz które wytrzymają 20A i się nie stopią przy tym albo podpiąć na stałe przez jakiś wysoko prądowy bezpiecznik (ładowarka zabezpieczona przed zwarciem).

Oczywiście można klemy czy krokodylki /zaciski/ podłączyć. Co kto lubi/chce/ma.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 18 czerwca 2019 07:18 #451480

tylko cały czas nie bierzesz pod uwagę TimeFacktor'a

wszystkie te układy prądojedzące to są włączane okresowo na jakiś czas... tutaj będziesz zarł prąd nonstop w cyklu załączania sprężarki lodówki...
Także nadal to nie jest dobre kungfu.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 18 czerwca 2019 16:33 #451527

dziś pomysł na takie coś
(oferty przykładowe bez lokowania produktu )


zakładając trzymanie tylko w aucie- el12.pl/zasilacz-led-modulowy-long-12v-125a-150w-ip20,i252178
lub z wentylatorem elektro-hurt.com/kobi-profesjonalny-zasilacz-led-12v-350w-713,id11673.html
lub płacąc więcej coś z IP67
Wpinam się w 230 mam 12 na wyjściu i liczę, że lodówka nie jest aż tak czuła na zasilacz impulsowy.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 18 czerwca 2019 21:23 #451558

swireq napisał:
tylko cały czas nie bierzesz pod uwagę TimeFacktor'a

wszystkie te układy prądojedzące to są włączane okresowo na jakiś czas... tutaj będziesz zarł prąd nonstop w cyklu załączania sprężarki lodówki...
Także nadal to nie jest dobre kungfu.

Rozjaśnij coś proszę bo nie bardzo rozumiem dlaczego nie użyć zasilacza/prostownika z akumulatorem jak jest możliwość podłączenia się pod 230V.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 18 czerwca 2019 21:30 #451562

wojtekS
chodzi mi o to by lodówke podpinać dedykowanym przewodem prosto do aku a nie brać z pod bezpieczników.
Sam stosuje doładowanie aku prostownikiem z Lidla i jakoś lodówka tego nie rozładowuje.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 18 czerwca 2019 22:10 #451569

swireq napisał:
wojtekS
chodzi mi o to by lodówke podpinać dedykowanym przewodem prosto do aku a nie brać z pod bezpieczników.
Sam stosuje doładowanie aku prostownikiem z Lidla i jakoś lodówka tego nie rozładowuje.

Już mi się rozjaśniło, słusznie, dedykowany przewód musi być, po drodze tylko bezpiecznik blisko akumulatora. W bezpiecznikach fabrycznych nie grzebiemy bo to proszenie się o kłopoty.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 18 czerwca 2019 22:17 #451570

Przy aku 95Ah moja lodówka działała ok 36godz. i auto zabakało, mimo wszystko jestem zwolennikiem zasilacza do lodówki i prostownik do aku osobno,lepiej się to bilansuje
Ostatnio zmieniany: 18 czerwca 2019 22:17 przez traky.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 24 czerwca 2019 11:12 #451829

Temat rozwiązałem stosując zasilacz od xboxa360. Na wyjściu daje 203W i 16.5A i wbudowane ma własne chłodzenie.

1561371014133-1353484992.jpg

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 11 listopada 2019 18:21 #459845

Aktualnie nie mam ani przetwornicy ani prostownika.
Ktoś testował urządzenia które mają w sobie i jedno i drugie? Np. taki?

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 12 listopada 2019 09:00 #459866

Zastanawiałem się nad tym z 5 lat temu ale wtedy to było w uj drogie. Ma szanse robić masz 2 w jednym. Można też zrobić samemu ze starego UPS APC czy podobnych ale to już jest wtedy rzeźba. Jak masz hajs i miejsce to se to weź.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 12 listopada 2019 11:39 #459878

Wyrzeźbiłem już w swoim życiu taki UPS z sinusem do zasilania pieca CO, z dodatkowym chłodzeniem i podłączeniem do zewnętrznego akumulatora
Ale w domu "form factor" nie miał znaczenia. W aucie wolałbym mieć coś co z fabryki wyszło w kompaktowym rozmiarze.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 12 listopada 2019 19:30 #459929

Stałe zasilanie z akumulatora z bezpiecznikiem 40A bodaj, masz pod fotelami przednimi, do ich elektryki. Jak nie masz elektryki, to kostka leży wolna.

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 13 listopada 2019 20:48 #460073

ja zrobiłem tak że przepotfornice zamontowałem na boczku przy nogach psażaera pod komputerami. Kable puściłem przepustem za komputerami . Dałem dla 300W bezpiecznik 50A i na tym obwodzie wisi przepotfornica i lodówka. Usytuowanie nie było bez powodu gdyż w czasie jazdy moja pani se umyśliła się depilować...

jakby to powiedzieć nie jest bez wpływu na bezpieczeństwo podróżowania ale... to jest mocno zależne kto z kim podróżuje

Odp: Gniazdo zapalniczki- wymagane zasilanie na postoju. Discovery 2 14 listopada 2019 02:23 #460105

Mi suszarka nie potrzebna i bym przetwornicy nie montował...
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.31 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.