mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców.
(1 przeglądających) (1) Gość
NEUROLOGIA
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców.

Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 6 maja 2020 16:00 #472484

Cześć,

szykuję się powoli do założenia drugiego aku z całym okablowaniem i dodatkami - przetwornica do ładowania laptopa i sprzętu foto, dodatkowe wyjścia usb i 12v, panel słoneczny (raczej mobilny).

Obejrzałem właściwie wszystkie możliwe filmy na youtube i czuję, że wiedzę mam bardzo podstawową.

Krótko mówiąc:
- nie wiem jak obliczyć na jak długo wystarczy mi w pełni naładowany akumulator do korzystania z laptopa, świateł zewnętrznych, lodówki itp - jest na to jakiś wzór?
- nie wiem jakie DOKŁADNIE wszystkie elementy muszą zostać kupione - które są konieczne, a które nie są (raczej z doświadczenia niż z teorii)
- nie wiem od czego zależy bezpieczeństwo takiej instalacji i jak nie przesadzić z podłączaniem dodatkowych urządzeń elektrycznych (albo kiedy wiedzieć, że już jest za dużo)

Podsumowując potrzebuję kogoś, kto nauczy mnie w prąd w łopatologiczny sposób i wytłumaczy dość dokładnie co kupić, jak to założyć do fury i jak to wszystko na siebie wzajemnie działa.

Dlaczego chcę to wszystko zakładać sam? Bo chcę zdobyć wiedzę niezbędną do poradzenia sobie w sytuacjach awaryjnych, kiedy nie mam przy sobie mechanika lub elektryka. Poza tym żaden elektryk nie weźmie mnie do garażu, żebym robił całość z nim i żeby mnie tego wszystkiego nauczył. Nie chcę zastanawiać się i zgadywać, czy jak podłączę (PRZYKŁADOWO) czajnik elektryczny albo dodatkową zewnętrzną lampę na postoju, to czy coś nie wybuchnie albo spłonie. Dotyczy to też podłączania na przykład ledbara - nie chciałbym z takimi rzeczami jeździć do mechanika, chciałbym umieć sam to zrobić, bo to nie fizyka kwantowa.

Wydaje mi się, że to temat, na który można znaleźć sporo informacji, ale żadna z nich nie jest kompleksowa.

Może znajdzie się jeden chętny do napisania krok po kroku (w bardzo, bardzo szczegółowy, łopatologiczny sposób) co od czego zależy, co jak liczyć, co kupić, gdzie podpiąć, jaki kabelek do jakiego złącza i co to właściwie robi, po co to kupiliśmy i jak sprawdzić, czy w razie awarii działa to poprawnie? Zakładam, że to jeden dzień pisania dla sprawnego elektryka samochodowego, więc chętnie postawię jakąś kratę browarów, bo ta wiedza przyda się kolejnym użytkownikom

Mamy tu takiego superbohatera?

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 6 maja 2020 17:17 #472486

To tak nie działa...bardzo trudno jest zebrać wiedzę i ja zapisać tak, żeby wszystko zadziałało i do tego było bezpieczne...a instrukcja co zrobic krok po kroku i jaki kabelek gdzie wetknąc będzie miała zylion stron....

Ale zacznijny od początku Twoich pytań czyli długość działania...pojemność akumulatora jest określana przy prądzie rozładowania 20godzinnym...czyli akumulator 100Ah ma tą pojemność przy prądzie rozładowania 5A do napięcia 10,5V...przy większym prądzie z teoretycznych 100Ah pozostajhe duużo mniej...generalnie poniżej 11V aku jest niezdatne do oddawania prądu a do tego jest to dla niego bardzo szkodliwe...

Dalej...100W poboru prądu przy 12,6V to około 8A....przy dalszym rozładowaniu prąd rośnie a napięcie maleje...przy 11V to juz 9A....do tego sprawność każdej przetwornicy to 70-80%....czyli jeśli pobierasz z aku 100W przez przetwornicę do zasilania laptopa to juz nie 8A a 10A....

Grubość kabli....teoretycznie 8A na mm2 to max do pracy ciągłej ale bezpieczniej założyć 5mm2....ale im dłuższy przewód tym wiekszy spadek napięcia...w skrócie ....do połączenia aku rozruchowego z hotelowym 15mm2 to absolutne minimum jeśli chcesz co by się hotelowy w miarę szybko doładowywał...

Separator...jest dużo rozwiązań...ja ostatnio polubiłem Victron-a....generalnie dość droga firma z górnej póły ale separator 120A totalnie bezobsługowy z opcja wspomagania rozruchu to 200pln...

Żeby było bezpiecznie to bezpieczniki po każdej stronie przewodu ładowania....przy aku rozruchowym i hotelowym....a masę zawsze do karoserii...

pytaj... ....tu wszystko zależy od budżetu...
Ostatnio zmieniany: 6 maja 2020 17:18 przez Zabol.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 6 maja 2020 17:29 #472488

kubaku napisał:

- nie wiem jak obliczyć na jak długo wystarczy mi w pełni naładowany akumulator do korzystania z laptopa, świateł zewnętrznych, lodówki itp - jest na to jakiś wzór?

Hmm, zakładając że masz akumulator 60Ah możesz z niego uzyskać prąd do zasilania żarówki 120W (powiedzmy 2x55W, same długie/drogowe) przez jakieś 6 godzin, jedną żarówkę 55W przez jakieś 12 godzin, a żarówkę 21W przez jakieś 34 godziny. Generalnie dzielisz pojemność akumulatora (w Ah) przez prąd podłączonego urządzenia (w A), przykładowe 60Ah/10A=6 godzin.


kubaku napisał:

- nie wiem jakie DOKŁADNIE wszystkie elementy muszą zostać kupione - które są konieczne, a które nie są (raczej z doświadczenia niż z teorii)

Tu nie pomogę bo to zależy od wielu opcji/potrzeb. Może potrzebujesz akumulatora 100Ah czy separatora ze wspomaganiem rozruchu a może panela solarnego 200-300W i odpowiedniego regulatora do niego.

kubaku napisał:

- nie wiem od czego zależy bezpieczeństwo takiej instalacji i jak nie przesadzić z podłączaniem dodatkowych urządzeń elektrycznych (albo kiedy wiedzieć, że już jest za dużo)

Zwykle elektryka to pożar/stopienie kabli/izolacji więc wszystko musi być dobrze zamocowane, izolowane, zabezpieczone przed przetarciem i odpowiednimi bezpiecznikami.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 6 maja 2020 17:32 #472490

Podrzuć użyte przez Ciebie składowe Victron`a.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 6 maja 2020 17:36 #472491

kacmil napisał:
Podrzuć użyte przez Ciebie składowe Victron`a.


Ale o co pytasz...o separator
allegro.pl/oferta/victron-energy-cyrix-ct-12-24-120-izolator-baterii-7133989272
allegro.pl/oferta/victron-energy-cyrix-ct-12-24-230-izolator-baterii-7141931810

czy o całą reszte...

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 6 maja 2020 19:04 #472502

Byłem na ich stronie i mają tam sporo fajnych zabawek. Jestem ciekawy jaka kombinacja funkcjonuje u Ciebie. Myślę o zmianie konstrukcji swojego druciarstwa : ).
Oczywiście mowa o separatorze.
Ostatnio zmieniany: 6 maja 2020 19:05 przez kacmil.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 6 maja 2020 19:26 #472505

W informacji technicznej o tym Victronie piszą, że ma pobór prądu 4 mA.
Pierwszy raz widzę przekaźnik 120A, który pobiera zero nic prądu.
Bo 4 mA to nic. Jeśli napiszą 400 mA, to będą wiarygodni.
W trakcie pracy silnika nie szkoda mi 400 mA.
Ale to mnie źle nastawia do produktu, taki niedowiarek jestem.

Wspomaganie rozruchu przekaźnikiem o wytrzymałości 120 A (faktycznie zapewne
ma mniej, bo jestem niewierny Tomasz, a dobry styk to koszty, których wszyscy unikają)
myślę sobie, że albo jest słabym wspomaganiem, albo jednorazowym, bo rozrusznik
wymusza na akumulatorze pracę praktycznie na prądzie zwarcia. Jaki to prąd?
Zbliżony do prądu rozruchu, jaki jest podany na naklejce na akumulatorze.
Znajdźcie, przeczytajcie. To ma być wspomaganie, więc niech płynie połowa prądu.
W pień dużo.

Sorry koledzy, że se tak marudzę. Ale mój separator na podobnym wizualnie przekaźniku,
ale 200 A (lepszym, prawda?) nie wytrzymał - tak sobie imaginuję przyczynę, bo każdy
skutek ma swoją przyczynę - wielokrotnych powtarzających się załączeń, gdy elektronika
w nim zgłupiała od upału (50 stopni na zewnątrz plus to, co dokłada motór).
Wyjarało mu styki i aku hotelowy był tylko rozładowywany przez lodówkę.
Upał, za chwilę brak lodówki - czujecie temat?

Gdy załączę separator na sztywno (mam taką opcję) żeby w ogóle działał, i zapomnę
go wyłączyć, to po dobie mam w akumulatorze 10 Ah mniej. Bo separator pobiera 0,45 A,
a nie 0,004 A (4 mA). O,45 A w każdej pieprzonej godzinie. Jeśli zapomnę...

Co do zasady separator zastosować trzeba, tego nie neguję.
Przestaję wierzyć w cudowne, elektroniczne wydumki. Bo musi być w nich element,
który przełącza cholernie duże prądy. Zaraz po rozruchu akumulator jest ładowany prądem
rzędu 100 A. prądy wyrównawcze między oboma akumulatorami też płyną duże.
Muszą mieć przekaźnik do wyciągarek, żeby porządnie działały?\

Czy najlepszy jest hebel obrotowy, który mechanicznie spina bateryjki? Są takie fajne
marynistyczne. Fajnie, tylko trzeba pamiętać o załączeniu i rozłączeniu,
bo na tym polega separacja.

Marudzę, bo rozżalony i niewierny jestem.
Niech mnie ktoś przytuli.
Ostatnio zmieniany: 6 maja 2020 19:28 przez Arturrr.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 6 maja 2020 19:44 #472507

W sobote zakładałem 120A victrona koledze do kampera....4mA bierze w stanie czuwania czyli na rozpiętym przekaźniku....jeśli napięcie z którejś strony wzrośnie powyżej progu x czas(info w instrukcji) to sie spina przekaźnik...bierze 200mA...ale to bez znaczenia jak działa silnik albo solar...podając + na jeden z pinów ....spinamy przekaźnik na 30s....w czasie odpalania też sie spina krótko w celu wspomagania rozruchu...

W D2 rozrusznik bierze jakies 250A....jeśli aku rozruchowy dostanie jakiekolwiek wspomaganie to i tak jest mu lżej....oczywiście jeśli aku rozruchowy jest padnięty to nic to nie da i coś sie upali...no cudów nie ma...trzeba by było zrobić instalację na przewodach 35-50mm2 i przekaźniku z 300A....dać się da ale tu nie o to chodzi...

W D2 mam aku hotelowy 135Ah(Trojan agm) z lewej strony z tyłu w nadkolu....mam bundespolizei to i miejsce pod aku było w standarcie...do tego separator CTEC i przetwornicę victrona 1200VA...lodówka kompresorowa leży se w bagażniku i chłodzi piwo od kwietnia do października...z przetwornicy da się cherbatę w niedużym czajniku zarobić...naładować piłę łańcuchową...
Ostatnio zmieniany: 6 maja 2020 19:47 przez Zabol.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 6 maja 2020 20:46 #472515

Arturrr napisał:
W informacji technicznej o tym Victronie piszą, że ma pobór prądu 4 mA.
Pierwszy raz widzę przekaźnik 120A, który pobiera zero nic prądu.
Bo 4 mA to nic. Jeśli napiszą 400 mA, to będą wiarygodni.
W trakcie pracy silnika nie szkoda mi 400 mA.
Ale to mnie źle nastawia do produktu, taki niedowiarek jestem.
...
Marudzę, bo rozżalony i niewierny jestem.
Niech mnie ktoś przytuli.

Autor tej informacji o "poborze prądu <4mA" miał zapewne na uwadze tzw. "prąd cewki" obliczany z rezystancji cewki i przyłożonego do niej napięcia. Niektórzy podają też pobór mocy cewki.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 6 maja 2020 21:04 #472516

Arturrr napisał:


Marudzę, bo rozżalony i niewierny jestem.
Niech mnie ktoś przytuli.


Przeczytałem co napisałeś i uważam jak poniżej:

1. Separator analogowy, marynistyczny do 300Tdi
2. Separator elektroniczny 450mA do Td5

Przytuliłem?

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 7 maja 2020 10:11 #472537

Ja bym zaczął od dokładnego rozpisania odbiorników jakie chcesz zasilać - na tej podstawie można określić pobór prądu.

Znając pobór prądu możemy policzyć:
1) potrzebną pojemność akumulatora - wzór rozpisali Ci już koledzy wyżej
2) przekrój poprzeczny przewodów ("grubość")

Znając pojemność akumulatora ("wielkość"), możemy określić jego położenie - gdzie chcemy mieć nasz drugi akumulator schowany, a co za tym idzie - długość przewodów.

Do ładowania samego akumulatora wybrałbym przewód pomiędzy 16-25mm2, w zależności jak mocno chcesz wspierać nim rozruch/jak szybko go ładować. Grubsze przewody wydają mi się dość dużym ryzykiem pożarowym. Oczywiście stosujemy duży bezpiecznik (100-150A) jak najbliżej akumulatora, np. klemę z bezpiecznikiem firmy MTA.

Następnie musimy dobrać separator - wady i zalety mechanicznego vs. elektronicznego również już koledzy przedstawili. Ja dodam, że forumowy kolega Cinek również robi separatory - mam taki i sobie chwalę.
Mimo posiadania separatora elektronicznego, warto dodać hebel przed samym akumulatorem hotelowym - można łatwo i szybko odciąć wszystkie gadżety w razie potrzeby.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 7 maja 2020 12:04 #472542

Tomku, trochę mnie wyciszyłeś, czyli przytuliłeś. Ale...
Stosując hebel marynistyczny muszę pamiętać o załączeniu, bo inaczej
aku hotelowy nie będzie ładowany. Trzeba go też potem wyłączyć.
Bo inaczej hotelowy będzie rozładowywał się razem z rozruchowym.

Coraz bardziej skłaniam się do rozwiązania typu hebel.
Przynajmniej załączony nie pobiera tak dużo prądu.
Ale chyba dam sobie jeszcze szanse na zautomatyzowanie procesu,
korzystając z przekaźnika wyciągarkowego, jak w rozwiązaniu T-max
allegro.pl/oferta/izolator-akumulatorow-t-max-dual-battery-system-7801674246?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor|9088980212|g|c&ev_adgr=|101972149668|415795121461|&utm_term=pla-374114516323||-|-1011615|&utm_content=|pla|mc:130781342-p:7801674246|&gclid=EAIaIQobChMIpr60wcqh6QIVEuR3Ch1n7QOVEAQYAiABEgIPEvD_BwE

Przy okazji dla autora postu jest tam schemat połączeń, do wykorzystania.

Co do całej instalacji Bochen i pozostali koledzy słusznie prawią.
W swojej instalacji dodatkowej stosowałem kable 10 mm2. Dają się rozsądnie prowadzić, wyginać
i przyłączać z użyciem oczek zaciskanych lub/i lutowanych.
Czasem myślę, że te 16 mm2 jeszcze bym dał. Bo mimo, że dystanse w aucie są krótkie,
to prawo Ohma i tak daje znać o sobie spadkami napięć. Jeszcze grubsze kable dla obciążeń
typu ogrzewanie postojowe albo lodówka nie mają sensu.

Koniecznie trzeba zabezpieczać bezpiecznikami, to też oczywiste.
Oszacować lub zmierzyć pobierane w danej gałęzi prądy, dodać 30% i to da wartość bezpiecznika.
Ale uwaga - piecyk normalnie pobiera nie więcej niż 1 A prądu. Ale przez krótki czas podczas
rozruchu i wyłączania pobiera 10 A. Lodówka pobiera około 4 A, ale jest to obciążenie indukcyjne
i ma bezwładność rozruchową, trzeba to też uwzględnić. Bezpiecznik 30 A u mnie daje radę.
Dla LED-ów czy żarówek oświetlenia wnętrza można przyjąć prąd nominalny, zresztą są one nieduże.
Ale już halogeny czy duże listwy LED biorą po kilka amperów.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 7 maja 2020 17:55 #472552

Arturze: W moim umyśle uknuła się następująca myśl: Żeby nie zapomnieć o przełączeniu hebla ręcznie można sobie zastosować różnego rodzaju przypominajki. Od węzęłka na chusteczce począwszy przez aplikacje w telefonie po buzzer lub mrugającą kontrolkę w kabinie, która to przypominajka skutecznie przypomni o przełączeniu hebla na postoju, który trwa dłużej niż x godzin o godzinie późniejszej niż xx.xx

Można też powiedzieć kolegom, żeby przypomnieli.

Ostatnio zmieniany: 7 maja 2020 17:56 przez MałaGosia.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 7 maja 2020 19:17 #472559

Genaralnie super...ale....może jednak 200pln to nie tak dużo za spokój...piwo dla przypominających kolegów może kosztować więcej... ...i nie żebym miał coś przeciw przypominającymi kolegami...
Ostatnio zmieniany: 7 maja 2020 19:18 przez Zabol.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 8 maja 2020 10:52 #472609

To prawda Zabol - w naszych rozważaniach chodzi jednak o automatyzację.
Nawet, jeśli piwko dla przyjaciół i z przyjaciółmi samo w sobie
jest czymś fajnym, w co warto inwestować.
I to jest słuszna koncepcja - pomijając separator

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 8 maja 2020 11:13 #472610

Przy okazji tematu i dla przypomnienia kryptoreklama, czyli lokowanie produktu
intelle.pl/#/products/category/4
Polecam zakładki Separatory MOSFET, System ładowania ECM-500 i Urządzenia pomiarowe.

Z praktyki wiem, że bardzo fajne woltomierze LCD po 2-3 sezonach w aucie robią się
czarne i nie do użytku - nie lubią niskich temperatur.
Poza tym ciekawe systemy, nie tylko dla jachtów.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 8 maja 2020 19:17 #472617

Przerabiałem intelle.pl....fajnie produkty ale separatory wymagają jakiejś formy sterowania...sygnał z alternatora, stacyjki...da się to ogarnąc oczywiście...i żeby nie było...lubię wspomagać Polskie firmy...ale...separatory mos-fet maja wiele zalet i jedną wadę...przewodzą w jedną stronę...znaczy sie z alternatora do aku hotelowego....wyjątkiem jest Ctek który doładowuhje aku rozruchowy z aku hotelowego ale tylko trochę....
I tu pojawia się przekaźnikowy Victron...nie ważne z któej strony napięcie sie podniesie to i tak się zepnie....plus jest taki, że jak solar podpięty pod aku hotelowy naładuje baterie hotelową do pełna to potem doładuje też rozruchowy...
I nie sprzedaję victrona...nie mam na tym deal-a.....po prostu po przerobieniu wielu rozwiązań to mi się najbardziej podoba...proste i skuteczne...bezobsługowe...a dla lubiących heble zawsze można spiąć victrona heblem i w razie mętalnej potrzeby zrobić klik...

Aaaaa...victron pobiera 4mA przy rozpiętym rzekaźniku i 200mA(0,2A) przy spiętym ....czyli jak pracuje silnik albo solar i jest pełne aku hotelowe...
Ostatnio zmieniany: 8 maja 2020 19:19 przez Zabol.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 8 maja 2020 23:05 #472631

W międzyczasie wiele pytań, jeszcze więcej odpowiedzi ,a mnie nadal interesuje jaką masz u siebie konfigurację zabawek polecanego Victron`a. Oczywiście cały czas chodzi o ...separator.

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 9 maja 2020 11:36 #472645

Zabol, w pełni trafiają do mnie Twoje argumenty o zaletach Victrona.
Przedstawiamy tu argumenty, szukamy najlepszych, najbardziej sprawnych
no i ekonomicznych rozwiązań. Nie zakładając przy tym, że mamy udziały w Victronie
czy Intelle, od tego w ogóle daleki jestem.

Zabol, te 4 mA w czuwaniu, to rzeczywiście niewiele jest. Gdy zostawiamy auto
niejeżdżone na 2 tygodnie, to te 4 mA spowodują baaaardzo mały ubytek energii
z akumulatora. W czasie pracy przekaźnik pobiera stosunkowo dużo, bo prawie 0,5 A.
Tym się nie ma co przejmować, bo przekaźnik załącza się dopiero przy pracującym silniku
i ten prąd jest uzupełniany przez pracujący już alternator, więc spoko.

Mam separator wyglądający jak Victron, ale to nie jest dokładnie to.
Moje żale/mieszane uczucia wynikają i wiążą się z awarią tego urządzenia.
W normalnych warunkach przestał się załączać w sposób automatyczny i dodatkowo
wyjarało mu styki. Żeby cokolwiek wpuszczał do aku hotelowego, musiałem załączać go na stałe,
tak jak przy wspomaganiu rozruchu. No i gdy zapominałem wyłączyć, to on nadal brał 0,5 A
z aku już przy wyłączonym silniku. Jak pisałem - to stan awaryjny, ale jednak w realnych
warunkach powstał i zalazł mi za skórę.

Jeszcze jedno - akurat przymierzam się do zamontowania ogniwa słonecznego.
I kombinowałem, jak rozwiązać przełączanie między ładowaniem aku hotelowego i rozruchowego.
A Ty mi Zabol z nieba spadłeś bo piszesz, że Victron łączy bateryjki niezależnie od strony,
z której podniesie się napięcie. W normalnych warunkach podnosi się ono od strony
aku rozruchowego, z powodu pracującego alternatora. A tu proszę - od strony solara też się
podniesie. Właśnie dlatego, że nie jest to rozwiązanie półprzewodnikowe.
Tylko całoprzewodnikowe

No dobra 1 - chyba skuszę się na Victrona.
No dobra 2 - nie wiem, czy pomagamy autorowi postu, czy już poszliśmy w krzaki?

Odp: Dual aku - kompendium wiedzy i działannia krok po kroku - potrzeba fachowców. 9 maja 2020 12:16 #472650

kacmil napisał:
W międzyczasie wiele pytań, jeszcze więcej odpowiedzi ,a mnie nadal interesuje jaką masz u siebie konfigurację zabawek polecanego Victron`a. Oczywiście cały czas chodzi o ...separator.


Jak już wcześniej pisałem nie mam victrona a ctek-a...victrona mam przetwornicę 12-230....


Arturrr...

Do doładowywania aku rozruchowego z hotelowego i solara można zać duuuużą diode schottky...ma dużo mniejszy spadek napięcia niż zwykła dioda prostownicza....

Victron ma jeszcze dodatkowy konektor, po podaniu na niego +, spina się na trzydzieści sekund...

No dobra 2....autor wątku chyba stracił zainteresowanie po tym jak nie dostał gotowego rozwiązania...
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.27 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.