mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora
(1 przeglądających) (1) Gość
NEUROLOGIA
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 1 lutego 2023 14:45 #495525

Lepiej 100 niż 65

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 1 lutego 2023 14:51 #495526

To na pewno. Pytanie tylko czy to nie wymaga od razu wymiany kabla plusowego i większego paska. Jakoś tak mam, że wolę trzymać się fabryki tam, gdzie można, bo wszelkie przeróbki lubią się psuć na wyprawach

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 1 lutego 2023 15:54 #495527

Alternatorem się nie martw 100A czy nawet 150A pójdzie na tych samych kablach.

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 1 lutego 2023 17:40 #495528

Alternatorem się nie martw 100A czy nawet 150A pójdzie na tych samych kablach.

Ok

Jutro wyjeżdżam i tematem zajmę się po powrocie, ale dziś jeszcze spróbuję podłączyć ten żółto-brązowy kabelek od lampki i zobaczyć czy kontrolka się zapali. Tylko muszę się jakoś uporać z osłoną termiczną - ona chyba tylko na jednej śrubce 13 jest, ale w takim miejscu, że mi klucz tam nie wchodzi.

No dobra, zdjąłem tę osłonę i podłączyłem (wydaje mi się, że dobrze) ten żółto-brązowy kabelek. Pytałem w pierwszym poście do czego może służyć ten dyndający biały przewód zakończony kostką (nie ten od wzbudzenia, tylko ten drugi). Po zdjęciu osłony zobaczyłem, że wychodzi on z miejsca oznaczonego D+, a więc miejsca, do którego powinien wchodzić właśnie kabelek od kontrolki. Pewnie ktoś go (ten biały dyndający) tak wyprowadził, żeby łatwiej było podłączyć żółto-brązowy. No więc podłączyłem. Sprawdziłem, że jest napięcie takie jak na aku, sprawdziłem też masę we wszystkich miejscach i... kontrolka dalej się nie zapala po włączeniu zapłonu.

Załączam zdjęcia, na których widać jak obecnie jest podłączone. Chyba ok?

Pytanie: czy kontrolka jest spalona, czy jest jeszcze coś po drodze (jakaś kostka czy cokolwiek innego, gdzie coś może nie stykać) między alternatorem a licznikiem?
Załączniki:

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 2 lutego 2023 21:27 #495540

O ile pamiętam niczego dodatkowego w połączeniu nie ma. Sprawdzę na schematach, dam znaka.
65A w zupełności wystarcza, z górką. Dodaj sobie prądy, co tam ci płynie w różne miejsca w aucie.
Ale gdy dołożysz wyciągarkę - przydałoby się więcej prądu na czas pracy wyciągu.
Jeździłem lata z oryginalnym altkiem, do czasu, gdy dostałem wyciągarkę.

Z fabrycznymi kablami tez niezupełnie tak, bo kable może i wytrzymają, ale podczas pracy wincha
liczy się każdy Volt pozostający w bateryjce lub generowany przez alternator.
Więc w kluczowych magistralach warto założyć grubszy kabel, żeby spadek napięcia był mniejszy.
Czy mierzyłem to, mam jakieś wymierne dane? Nie, ale wyciągarka pobiera bardzo duży prąd,
a to daje odpowiednio duży spadek napięcia, nawet na krótkim kablu.
Zmniejszysz rezystancję zakładając grubszy kabel, to zmniejszysz spadek napięcia.
Czy jest o co walczyć? Jeśli wyciągasz się z kałuży, to może i nie.
Ostatnio zmieniany: 2 lutego 2023 21:28 przez Arturrr.

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 2 lutego 2023 21:46 #495541

No i jak założysz wincha to o aku trzeba dbać. Voltomierz masz już?

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 5 lutego 2023 18:44 #495566

Sprawdziłem na schematach 200-ki.
Do alternatora wchodzą 3 kable:
- czarny [minus, masa]
- brązowy [plus akumulatora]
- brązowo/żółty: ten idzie na żarówkę braku ładowania i dalej przez stacyjkę
do plusa akumulatora. Proste połączenia, żadnych innych urządzeń nie ma.
Instalacja w autach przed 1993 rokiem od późniejszych różni się tylko tym,
że po 93' dołożono bezpiecznik (słynny i koszmarny fusible link).

Jeśli kabelek brązowo/żółty odpadnie, to nie świeci lampka braku ładowania, ale też
ładowania nie ma, tak jak było u mnie. Odpalając silnik możesz nie zauważyć, że lampka
się nie zapaliła, a potem, przy pracującym silniku, normalnie ona już nie świeci.
Gdy nie ma ładowania, ona się zapali, ale musi być podłączona, kabelek musi być.
To jest wzbudzenie uzwojeń alternatora (zacisk chyba D+). Jeśli Ty masz cokolwiek odłączone,
to nie szukaj gdzie indziej przyczyn, tylko przywróć połączenia kablowe. I nie jest tak,
że to dwuseta, więc jakiś kabelek jest niepotrzebny.
Ostatnio zmieniany: 5 lutego 2023 18:44 przez Arturrr.

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 5 lutego 2023 19:32 #495567

Hej, dzięki wielkie za sprawdzenie! Ja też ostatnio robiłem research i doszedłem do tych samych wniosków. Podłączyłem żółto-brązowy kabelek do złącza D+ i lampka wciąż się nie zapala. Natomiast gdy ten kabelek zwarłem do masy przy włączonym zapłonie, to lampka się zapaliła. Wyjąłem więc alternator sprawdziwszy już wszystko wcześniej na aucie i go rozebrałem... Winnego już chyba mam (patrz zdjęcie). Teraz tylko zastanawiam się jak to mogło się tak przerwać? I jak to dobrze zlutować? Kabelki starczają na styk. Mogę to normalnie przedłużyć dolutowując z dwóch stron kabelek miedziany?

Voltomierz masz już?


Mam, dlatego szybko zauważyłem, że alternator nie ładuje mimo braku świecenia kontrolki
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 5 lutego 2023 19:34 przez tomke92z. Powód: Poprawiony link do zdjęcia

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 6 lutego 2023 08:03 #495568

To się bez powodu nie stopiło, obstawiam że potrzebujesz nowy/inny alternator.

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 6 lutego 2023 08:10 #495569

Kupię inny, większy - pod wyciągarkę. Ale ten chciałem naprawić jako backup na wyprawy, żeby był sprawny w obwodzie. O ile oczywiście da się naprawić... A czemu mogło się stopić?

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 6 lutego 2023 08:29 #495570

BTW. Ten alternator 100A to jakiej firmy kupić, żeby był na lata? Rozumiem, że chińczyk odpada? Zresztą chyba do dwusety chińczyków 100A nie ma, bo w dwusecie były tylko 45/65A. Czyli plug&play pasuje tylko ten zmodyfikowany od Britparta?

www.dls-uk.co.uk/default/100amp-alternator-upgrade-200tdi-discovery-1.html
Ostatnio zmieniany: 6 lutego 2023 08:40 przez tomke92z.

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 6 lutego 2023 11:15 #495572

Ok, już wiem co się stało. Alternator ma luz pionowy i w efekcie szczotkotrzymacz ociera się o uzwojenie powodując jego wycieranie, a ostatecznie przerwanie. Zlutuję uzwojenie, usunę luz i powinno być ok.

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 10 lutego 2023 17:14 #495642

Świetnie, że masz takie podejście do awarii.
Nie tylko myślisz, jak usunąć skutki, ale również kombinujesz,
jakie były przyczyny. Podoba mi się to, bo:
"Każdy skutek ma swoją przyczynę" - te słowa w 1873 roku wypowiedział
Jeremiasz Apollon Hytz, i na tej podstawie Śledź Otrembus Podgrobelski
stworzył epokowe dzieło pt. "Wstęp do imagineskopii".
Polecam tę lekturę wszystkim dociekliwym i poszukującym.
Bardzo serdecznie polecam.

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 10 lutego 2023 17:16 #495643

Przy okazji zmian - można założyć alternator od 300-ki, ale po zmianie
koła wielorowkowego na pasek klinowy.
A sam alternator bywa przewijany na 150 amperów.

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 11 lutego 2023 13:06 #495652

Dzięki za wsparcie. Zapał mam, ale brakuje warunków (dłubię przy aucie z czołówką na głowie na ulicy) i umiejętności (raczej jestem z pokolenia ludzi, którzy niestety znają się głównie na komputerach). Ale powoli się uczę - Disco jest do tego dobrym materiałem. Brakuje mi też trochę narzędzi, ale stopniowo uzupełniam. Kupiłem już klucz udarowy, zdjąłem koło pasowe i zobaczyłem, że drugie łożysko też wymaga wymiany. We wtorek przyjdzie, to wymienię i spróbuję zamontować złożony alternator w aucie.

Przy okazji zmian - można założyć alternator od 300-ki, ale po zmianie
koła wielorowkowego na pasek klinowy.


No właśnie, a co tutaj konkretnie trzeba zrobić? Wystarczy do nowego altka przełożyć koło pasowe z dwusety? Mocowania do auta pasują plug&play? Połączenia elektryczne też (lampka ładowania, wzbudzenie i plus)?

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 14 lutego 2023 14:19 #495701

Kurcze - chciałem napisać, że tak, że po prostu wszystko pasuje, z wyjątkiem
koła pasowego. Ale wcale nie jestem pewien, bo nie ja to robiłem, tylko
dostałem altek gotowy pod montaż w 200-ce.

Przewody pasują wprost. Montaż wprost (porównaj na fotach AMR5425).
Ale czy koło pasowe pasuje, czy się jakieś tulejki dorabia,
albo rozwierca koło pasowe, to niech mechaniki się wypowiedzą.

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 14 lutego 2023 14:29 #495702

Arturrr napisał:
Kurcze - chciałem napisać, że tak, że po prostu wszystko pasuje, z wyjątkiem
koła pasowego. Ale wcale nie jestem pewien, bo nie ja to robiłem, tylko
dostałem altek gotowy pod montaż w 200-ce.

Przewody pasują wprost. Montaż wprost (porównaj na fotach AMR5425).
Ale czy koło pasowe pasuje, czy się jakieś tulejki dorabia,
albo rozwierca koło pasowe, to niech mechaniki się wypowiedzą.


Serwus, Artur, w 200-cie koło pasowe jest pod pasek klinowy a w 300-secie pod wielorowkowy ot i różnica....

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 14 lutego 2023 15:32 #495703

Czyli kupuję alternator od trzysety, kupuję albo przekładam koło pasowe od dwusety i po prostu je przekładam do nowego altka? I to wsjo.

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 21 lutego 2023 16:07 #495856

Zamontowałem używany alternator z trzysety. Faktycznie wystarczyło przełożyć koło pasowe i użyć dystansu, żeby pasek był w linii z kołem pasowym. Dzięki za pomoc

U Ciebie mogły wystąpić dwie usterki jednocześnie. Zupełnie przypadkowo...


Miałeś rację Artur, dokładnie tak było. Wymieniłem alternator, auto odpaliło od strzała i dobrze jeździło. Potem zgasiłem i znowu chciałem odpalić. No i klops... Dopiero gdy stuknąłem kluczem w rozrusznik udało się odpalić. A więc rozrusznik też będę miał do regeneracji/wymiany.

Odp: Dziwne problemy przy odpaleniu, a potem brak ładowania alternatora 22 lutego 2023 19:02 #495861

Które przekaźniki sa od rozrusznika nie mam zasilania na automat rozrusznika
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.10 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.