mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Dziwne zachowanie komputera z 300-ki
(1 przeglądających) (1) Gość
NEUROLOGIA
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki

Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 6 sierpnia 2024 10:57 #500327

Moje disco 200 od czasu przeszczepu budy z 300-ki zostało zarażone jakimś wirusem, obcym gatunkowo dla tak prostych konstrukcji, jak dwusetka. Rozbudowana elektronika w budzie 300 z czymś sobie nie radzi.

Otóż, gdy odpalam auto zdarza się, że zapala się na desce żółta lampka check engine (w dwusetce...), silnik odpala ale natychmiast gaśnie. Po kilku próbach w końcu pracuje normalnie. Warunkiem jest brak lampki check engine.
Co więcej - gdy w trakcie jazdy lampka się zapali, wtedy nie pracują wycieraczki. Takie czary. Pomaga reset (wyłączenie silnika), chociaż nie zawsze za pierwszym razem.

Kłopoty są dwa:
1# rozruch nie zawsze od pierwszego strzału, co zimą może być kłopotliwe. Przełączałem zasilanie zaworu na pompie w różne miejsca "po stacyjce", ale wszystkie były zainfekowane i silnik potrafi zgasnąć.
2# brak pracy wycieraczek przy świecącej lampce check engine mnie wkurza i może być niebezpieczne.

Czy spotkaliście się z taką przypadłością? Jakieś rozwiązanie?
Sezon jest wakacyjno-wyprawowy, ale może ktoś tu czuwa. I nie tylko MałaGosia

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 6 sierpnia 2024 21:40 #500330

Serwus Artur,
dziwna przypadłość , ja mam również przeszczepioną budę od 300 ale cała instalacja pozostała od 200 może tu tkwi problem 2 seta ma inne kostki okragłe a 3 seta kwadratowe ,może ktoś coś pokiełbasił...
Ale ale użyłeś sformułowania komputera jaki tam masz komputer to jedynie sterownik silnika i nic więcej nie ma.... nie możesz mieć sterownika od 300 bo masz silnik od 200 więc sterownik musisz mieć od 200 bez immo. i te kostki są ewidentnie inne!!!

ściskam serdecznie

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 6 sierpnia 2024 21:55 #500331

Aż do dziś byłem przekonany że takie 300 TDI i jego nośnik to konstrukcja prosta i niezawodna jak nie przymierzając Transit 86-91
albo honker czy inny willlys.
Gdzie tam ktoś ukrył pułapki na zamachowców swapowców ?
Historia jak z przygód Indiany Jonesa.
Ostatnio zmieniany: 6 sierpnia 2024 22:07 przez FiSpCar.

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 7 sierpnia 2024 06:35 #500332

Masz silnik 200 z EDC?

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 7 sierpnia 2024 07:52 #500333

Arturrr napisał:
Moje disco 200 od czasu przeszczepu budy z 300-ki zostało zarażone jakimś wirusem, obcym gatunkowo dla tak prostych konstrukcji, jak dwusetka. Rozbudowana elektronika w budzie 300 z czymś sobie nie radzi.

Otóż, gdy odpalam auto zdarza się, że zapala się na desce żółta lampka check engine (w dwusetce...), silnik odpala ale natychmiast gaśnie. Po kilku próbach w końcu pracuje normalnie. Warunkiem jest brak lampki check engine.
Co więcej - gdy w trakcie jazdy lampka się zapali, wtedy nie pracują wycieraczki. Takie czary. Pomaga reset (wyłączenie silnika), chociaż nie zawsze za pierwszym razem.

Kłopoty są dwa:
1# rozruch nie zawsze od pierwszego strzału, co zimą może być kłopotliwe. Przełączałem zasilanie zaworu na pompie w różne miejsca "po stacyjce", ale wszystkie były zainfekowane i silnik potrafi zgasnąć.
2# brak pracy wycieraczek przy świecącej lampce check engine mnie wkurza i może być niebezpieczne.

Czy spotkaliście się z taką przypadłością? Jakieś rozwiązanie?
Sezon jest wakacyjno-wyprawowy, ale może ktoś tu czuwa. I nie tylko MałaGosia


Coś mi tu nie pasuje w tej historii. silnik 200 i komputer?

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 7 sierpnia 2024 09:24 #500334

Cześć chłopaki, fajnie Was wszystkich słyszeć.

OK, może przesadziłem z określeniem "komputer". Ale jakkolwiek te sterowniki się nazywają, to jest to kupa elektroniki w stosunku do tego, co było w 200. Po przekładce oryginalne zostało tylko to, co jest poniżej linii wodnej. Cała buda ma oryginalną instalację z 300. To oczywiste, że te wszystkie sterowniki nie będą nadzorowały pracy silnika, bo nie mają czym, bo silnik ma tylko zawór na pompie (jak rozumiem nie ma EDC) i to wszystko, co jest potrzebne do jego pracy, nie licząc dostaw paliwa.

Mimo to lampka check engine czasem się zapala i ma jakiś wpływ na jego pracę. Jak również na pracę wycieraczek.
Próbowałem to rozkminiać na schematach w Haynesie. Może tym sterownikom brakuje jakiegoś czujnika z 300, co wywala kłopot na żółtej lampce i blokuje rozruch. Problem występuje tylko czasem, co dodatkowo utrudnia poszukiwanie.
No i dlaczego kłopoty z silnikiem (check engine) przekładają się na nie-pracę wycieraczek?

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 7 sierpnia 2024 09:30 #500335

Olgierd - całą instalację, wszystkie sterowniki, są trzysetkowe. Co najwyżej nie są w pełni zaangażowane w pracę mojej dwusetki. Wiadomo, że do komory silnika wychodzi kabelek do zaworu na pompie, do rozrusznika, do czujnika temperatury - to wszystko, co łączy stare z nowym. A jednak zachodzą jakieś relacje, jakieś bóle fantomowe.

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 7 sierpnia 2024 11:31 #500338

Olej kontrolkę CHECK ENGINE. Ona nie sygnalizuje niczego...

Nie może mieć wpływu na pracę silnika. Chyba, że...


...jest podłączony jakiś czujnik do ECU.

Ale po co w twoim samochodzie ECU?

Same zagadki.



Podsumowując:
Wywal żarówkę kontrolki lub zaklej taśmą izolacyjną.
Ostatnio zmieniany: 7 sierpnia 2024 11:35 przez MałaGosia.

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 7 sierpnia 2024 13:55 #500340

Arturrr napisał:
Cześć chłopaki, fajnie Was wszystkich słyszeć.

OK, może przesadziłem z określeniem "komputer". Ale jakkolwiek te sterowniki się nazywają, to jest to kupa elektroniki w stosunku do tego, co było w 200. Po przekładce oryginalne zostało tylko to, co jest poniżej linii wodnej. Cała buda ma oryginalną instalację z 300. To oczywiste, że te wszystkie sterowniki nie będą nadzorowały pracy silnika, bo nie mają czym, bo silnik ma tylko zawór na pompie (jak rozumiem nie ma EDC) i to wszystko, co jest potrzebne do jego pracy, nie licząc dostaw paliwa.

Mimo to lampka check engine czasem się zapala i ma jakiś wpływ na jego pracę. Jak również na pracę wycieraczek.
Próbowałem to rozkminiać na schematach w Haynesie. Może tym sterownikom brakuje jakiegoś czujnika z 300, co wywala kłopot na żółtej lampce i blokuje rozruch. Problem występuje tylko czasem, co dodatkowo utrudnia poszukiwanie.
No i dlaczego kłopoty z silnikiem (check engine) przekładają się na nie-pracę wycieraczek?

Masz jakoś dziwnie podpięte zasilanie pod pompę wtryskową . Wywalić , dać przewód bezpośrednio ze stacyjki i cieszyć się jazdą.

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 8 sierpnia 2024 14:09 #500349

Masz rację Pepek i do tego zmierzam. Ale...
Próbowałem podłączać się w coraz to inne punkty instalacji, ale nie w stacyjkę.
Nie pamiętam już, dlaczego tak. Może tak było wygodniej, a może bardziej elegancko.
I efekt był ciągle ten sam - dooopa. Pozostaje stacyjka, tak jak piszesz.

Kontrolkę mógłbym zignorować, ale jest jeszcze ten krępujący efekt, że gdy się
świeci, to nie pracują wycieraczki. I zalepienie plastrem kontrolki albo wykręcenie
żarówki na to nie pomoże. Jednak ma wpływ na inne układy, i to na takie, na które
logicznie nie powinna mieć wpływu.

Dziwne........ Ale fajnie było doktorów posłuchać.

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 8 sierpnia 2024 21:55 #500350

Z jakiego powodu masz instalację elektryczną od 300?

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 9 sierpnia 2024 08:25 #500353

Kontrolka check engine w 300cie jest używana gdy masz komputer sterujący silnikiem (V8 lub 300Tdi z EDC), o ile dobrze pamiętam Twoja buda była z V8, tak? Lampka jest zasilana w "+" z bezpiecznika F14 a sterowanie odbywa się masą (komputer). Zastanawia mnie skąd ta kontrolka dostaje "minus". Zakładając brak komputera - może gdzieś się zwiera do masy:

Tu masz schemat kontrolki:

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 9 sierpnia 2024 08:31 #500354

W temacie wycieraczek i odpalania - sterowanie wycieraczkami w 300cie odbywa się poprzez MFU - Z148 na schemacie (taki dziwny moduł, sterownik, który przypięty jest do skrzynki bezpieczników od spodu), który steruje masą przekaźnika wycieraczek:

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 9 sierpnia 2024 08:43 #500355

Biorąc pod uwagę różne opcje krzyżowe, które mogły powstać po przeszczepie - ciężko wyrokować na odległość. Próbowałeś może podać plus na krótko (z akumulatora do pompy) w momencie zapalenia kontrolki Chceck Engine?

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 9 sierpnia 2024 15:10 #500356

Odchodzi si,ę od podawania bezpośrednio z aku na pompę , lepiej dać bajpas i połaczyć pompę ze światłami postojowymi . Zapewnia to możliwość normalnego gaszenia auta

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 9 sierpnia 2024 15:45 #500357

Gosiu, instalację elektryczną od 300 mam od momentu, gdy mam budę od 300.
Budę od 300 mam, od kiedy oryginalna buda od 200 zaczęła znikać, pod spodem.
Żal mi ogromnie mojej budy, bo 200 ma fajną budę, i lakier był dużo lepszy...
Więc: jest buda od 300, to i instalacja w środku jest od 300. Wersja ES,
ale nie wiem, czy od V8, czy diesla.

Plus prosto z aku to rozwiązanie oczywiste, choć docelowo nie do przyjęcia.
W czasie poszukiwań podłączałem ćwiczebnie plus do zaworu prosto z aku, żeby
się upewnić, że te zaniki generuje MFU. I się upewniłem - silnik odpala bez kłopotu
i nie gaśnie. Kłopot w tym, że normalnie napięcia na zaworze jest, i po chwili znika.
Też na chwilę. Wcześniej obserwowałem to za pomocą żarówki przeciągniętej od zaworu
do kabiny - następuje krótki zanik napięcia.

Pepek, plus ze świateł pozycyjnych - też fajny pomysł. I najprostszy. Ale wyobrażam sobie
sytuację, że siedzę zimą w aucie, chcę, żeby silnik pracował, ale nie chcę afiszować się
iluminacją auta.

Savik, dzięki że pochyliłeś się nad schematami. W przypływie optymizmu i natchnienia
też do nich zaglądam, traktuję to ambicjonalnie Ale ciągle bez efektu.
Gdy podaję napięcie z kolejnych punktów instalacji, ale jednak z takich miejsc, gdzie
napięcie jest "po kluczyku", to efekt ciągle jest ten sam - napięcie jest odcinane.
Zapewne dlatego, że (być może) MFU odcina je z jakiegoś powodu dla wszystkich obwodów,
które są zasilane po stacyjce. Może to jakiś wynalazek, autorskie rozwiązanie mechanika,
który przekładał budę. A może zimny lut gdzieś na płycie MFU. Może.

Stałego plusa bym nie chciał, bo w jakiś automatyczny sposób trzeba silnik zgasić i nie
zapomnieć o wyłączeniu zasilania zaworu. Może przekaźnik z podtrzymaniem, ale wtedy
uruchamianie silnika będzie dwoma rękami: jedna kręci kluczyk, a druga chwilowo trzyma
włącznik podtrzymania przekaźnika. Po utracie zasilania przekaźnik sam się wyłączy.
I chyba tak to zrobię, bo skądkolwiek wezmę plusa po stacyjce, to będzie odcinany
przez zawirusowaną elektronikę, przez którą wcześniej przechodzi.

Oczywiście jestem otwarty na pomysły.
No i nadal nie rozumiem, dlaczego podczas ataku migreny nie pracują wycieraczki.

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 9 sierpnia 2024 16:30 #500358

Plus na pompę przez dodatkowy przełącznik/przekaźnik np. taki z samopodtrzymaniem, impuls załącza, impuls wyłącza. Czy tam jakiś wyłącznik pasujący do deski z 300, np. od przeciwmgielnych czy coś i przez niego plus na pompę albo przekaźnik sterowany bezpośrednio ze stacyjki z zacisku (+) po kluczyku (nie AUX o ile taki jest).

Może (+) po kluczyku w stacyjce niedomaga?
Ostatnio zmieniany: 9 sierpnia 2024 16:31 przez wojteks07.

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 9 sierpnia 2024 20:35 #500359

Arturrr napisał:
Gosiu, instalację elektryczną od 300 mam od momentu, gdy mam budę od 300.
Budę od 300 mam, od kiedy oryginalna buda od 200 zaczęła znikać, pod spodem.
Żal mi ogromnie mojej budy, bo 200 ma fajną budę, i lakier był dużo lepszy...
Więc: jest buda od 300, to i instalacja w środku jest od 300. Wersja ES,
ale nie wiem, czy od V8, czy diesla.

Plus prosto z aku to rozwiązanie oczywiste, choć docelowo nie do przyjęcia.
W czasie poszukiwań podłączałem ćwiczebnie plus do zaworu prosto z aku, żeby
się upewnić, że te zaniki generuje MFU. I się upewniłem - silnik odpala bez kłopotu
i nie gaśnie. Kłopot w tym, że normalnie napięcia na zaworze jest, i po chwili znika.
Też na chwilę. Wcześniej obserwowałem to za pomocą żarówki przeciągniętej od zaworu
do kabiny - następuje krótki zanik napięcia.

Pepek, plus ze świateł pozycyjnych - też fajny pomysł. I najprostszy. Ale wyobrażam sobie
sytuację, że siedzę zimą w aucie, chcę, żeby silnik pracował, ale nie chcę afiszować się
iluminacją auta.

Savik, dzięki że pochyliłeś się nad schematami. W przypływie optymizmu i natchnienia
też do nich zaglądam, traktuję to ambicjonalnie Ale ciągle bez efektu.
Gdy podaję napięcie z kolejnych punktów instalacji, ale jednak z takich miejsc, gdzie
napięcie jest "po kluczyku", to efekt ciągle jest ten sam - napięcie jest odcinane.
Zapewne dlatego, że (być może) MFU odcina je z jakiegoś powodu dla wszystkich obwodów,
które są zasilane po stacyjce. Może to jakiś wynalazek, autorskie rozwiązanie mechanika,
który przekładał budę. A może zimny lut gdzieś na płycie MFU. Może.

Stałego plusa bym nie chciał, bo w jakiś automatyczny sposób trzeba silnik zgasić i nie
zapomnieć o wyłączeniu zasilania zaworu. Może przekaźnik z podtrzymaniem, ale wtedy
uruchamianie silnika będzie dwoma rękami: jedna kręci kluczyk, a druga chwilowo trzyma
włącznik podtrzymania przekaźnika. Po utracie zasilania przekaźnik sam się wyłączy.
I chyba tak to zrobię, bo skądkolwiek wezmę plusa po stacyjce, to będzie odcinany
przez zawirusowaną elektronikę, przez którą wcześniej przechodzi.

Oczywiście jestem otwarty na pomysły.
No i nadal nie rozumiem, dlaczego podczas ataku migreny nie pracują wycieraczki.

Przekaźnik nie jest potrzebny do elektrozaworu , om ma jakiś znikomy pobór prądu . Patrząc na wywód jesteś mistrzem w komplikowaniu rzeczy prostych

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 9 sierpnia 2024 21:43 #500360

Arturro dlaczego nie została instalacja 200?

Odp: Dziwne zachowanie komputera z 300-ki 13 sierpnia 2024 11:04 #500370

Pepek -ja tylko podsumowałem objawy, które dostarczył mi mój ukochany pojazd.
I gdyby nie te wycieraczki, które przestają działać, to w ogóle bym o tym nie pisał,
tylko stały plus na zawór i jazda, do przodu!

Gosiu, dlaczego nie została instalacja z 200?
Nie ja robiłem przekładkę, tak zdecydował mechanior.
Ale zastanówmy się nad przyczynami i możliwościami.
Zdejmujesz starą, skorodowaną budę z całą jej instalacją.
To, co zostało, co stoi na kołach, z prądu wymaga jedynie podłączenia plusa na zawór
pompy, kabelków do czujnika temperatury i ciśnienia oleju i sterowania rozrusznikiem.

Zakładamy nową budę, z całą instalacją w środku, z komputerem, MFU czy cokolwiek tam jest.
Podłączamy gdzie trzeba te 4 kabelki. I mamy zarządzanie silnikiem, a reszta jest w budzie.
Reszta jest trzysetkowa, zautomatyzowana, oczujnikowana i teraz pyskuje, zapala lampki,
wyłącza wycieraczki.

Jak miałoby to być zrobione inaczej Gosiu, żeby pozostawić instalację z 200?
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.24 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.