mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Alternator ???Brak ładowania w TD5.
(1 przeglądających) (1) Gość
NEUROLOGIA
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Alternator ???Brak ładowania w TD5.

Alternator ???Brak ładowania w TD5. 24 października 2011 22:33 #53679

Witam,
potrzebuje pomocy, zapaliła mi się kontrolka od ładowania "aku", i nie chce zgasnąć, auto odpala normalnie, jeżdzi też bezproblemowo, czy moze ktoś w okolicy Wawy, z Naszych mogłby i chciałby na to rzucić okiem, lub ewentualnie ma jakiś sprawdzony kontakt.Moze to tylko pasek,a moze alternator, nigdy za to się nie zabierałem i potrzebowałbym jakiś wskazówek(pomocy )...

...tak było rano, wieczorkiem pomierzyłem napięcie na aku i wyszło 12.25, a pobór prądu 1,39, pewnie nie wszystko było odłączone.Samochód w dalszym ciągu odpala bez problemu.
Czy tak małe napięcie może powodować brak ładowania alternatora? Czy może od razu skupić swoją uwagę na alternatorze? Może ktoś dopierał się do niego i podpowie jak to sprytnie zrobić?

O: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 25 października 2011 02:03 #53710

Napięcie w układzie przy zapalonym silniku powinno wynosić ponad 14V (14,2-14,7 chyba dokładnie). Jeśli pomimo zapalenia silnika i dodania gazu lekko masz poniżej 13V to faktycznie nie ma ładowania.
1. Sprawdź kabel alternator - aku (+)
2. Jeśli jest ok, odepnij ten kabel od aku i zmierz na nim napięcie - powinno być rzeczone ponad 14V. Jak nic nie ma to alternator nie ładuje. I to nie będzie kwestia paska. Najlepiej altek do przeglądu dać - ok 200zł i jest jak nowy.

O: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 25 października 2011 15:31 #53746

no ale jak nie ładuje, to na przeglądzie się nie skończy, więc raczej nie zamknie się w 200 zł

O: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 25 października 2011 15:58 #53750

Toma, przy Al. Wilanowskiej masz Autostartera: www.autostarter.com.pl/
Kupowałem u nich regulator napięcia do mojego alternatora. Poza handlowaniem częściami robią też przeglądy/regeneracje.

O: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 29 października 2011 00:01 #54245

kończąc temat zielony parch już w domciu, po pierwszych podpowiedziach za co dziękuję i i sprawdzeniu (kabli , połączeń, mas, napięć) okazało się że alternator nie ładuje aku...
...więc biedny żuczek dzwonie do jednego serwisu, drugiego i niestety zonk, wszyscy mogą pomóc ale po długim weekendzie ...
... z pomocą przychodzi Rafał@kapsztyk, za co Wielkie dzięki i Szacun, w 2 dni temat ogarniety, zostały wymienione szczotki i regulator napięcia i teraz możemy z uśmiechem jechać jutro na Łosiowisko

pozdrawiam
TOMA

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 31 października 2014 14:09 #207708

A ja mam taką przypadłość :
- napięcie ładowania pokazuje mi przy wyłączonych odbiornikach prądu całe 12,8V (badane na wolnych obrotach)
- napięcie ładowania pokazuje mi po włączeniu wszelkiego co się da : 12,5V (badane na wolnych obrotach)
- nigdy nie miałem problemu z odpadaleniem, ani kontrolka mi nie zaświeciła, nawet skrzynia awtomatyczna nie płakała, że mało prądu/za niskie napięcie
- aku mam słabe jak na TD5 bo całe 70Ah, 630A Varta Blue Dynamic - ale będzie nowe, większe


Czy mam rozumieć, że regulator napięcia odszedł z dyniami?
Oczywiście sprawdzę sobie napięcie ładowania na jakiś 2k, 3k obrotów ale to w domu po pracy dopiero

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 31 października 2014 14:13 #207709

Czy pomiary o których piszesz były przeprowadzane woltomierzem podłączonym do klem akumualtora ?

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 31 października 2014 14:23 #207710

MałaGosia napisał:
Czy pomiary o których piszesz były przeprowadzane woltomierzem podłączonym do klem akumualtora ?


tak

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 31 października 2014 14:25 #207711

Ja natomiast mam jeszcze dziwniejszą przypadłość.Gdy rano na odpalonym zimnym silniku pokazuje mi 14,2 v.Natomiast po nagrzaniu sie silnika napięcie spada do 13,5 v.No i jeszcze jak zimny silnik to przy odpaleniu lub gaszeniu słychać delikatny kwik ale gdy silnik złapie swą temperaturke to kwiczy dość głośno

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 31 października 2014 14:39 #207712

Czyli alternator działa, ale koło pasowe wału dostaje luzów

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 31 października 2014 21:01 #207772

Kabar napisał:
MałaGosia napisał:
Czy pomiary o których piszesz były przeprowadzane woltomierzem podłączonym do klem akumualtora ?


tak


W takim razie moje pomysły już się skończyły...

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 31 października 2014 21:05 #207775

MałaGosia napisał:
Kabar napisał:
MałaGosia napisał:
Czy pomiary o których piszesz były przeprowadzane woltomierzem podłączonym do klem akumualtora ?


tak


W takim razie moje pomysły już się skończyły...


to inaczej co się dzieje gdy aku jest w max naładowany... alternator dalej wali max prąd ładowania? czy tylko takim jakiś minimalnym? i wtedy napięcie będzie mniejsze niż te oczekiwane 14V?

Bo sęk w tym, że totalnie żadnych problemów z elektryką nie mam .. ale że mam multimetr od niedawna to sobie mierze wszystko

edyta : i tak .. wiem jak ustawić multimetr
Ostatnio zmieniany: 31 października 2014 21:09 przez Kabar.

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 31 października 2014 23:15 #207809

Kabar napisał:
MałaGosia napisał:
Kabar napisał:
MałaGosia napisał:
Czy pomiary o których piszesz były przeprowadzane woltomierzem podłączonym do klem akumualtora ?


tak


W takim razie moje pomysły już się skończyły...


to inaczej co się dzieje gdy aku jest w max naładowany... alternator dalej wali max prąd ładowania? czy tylko takim jakiś minimalnym? i wtedy napięcie będzie mniejsze niż te oczekiwane 14V?

Bo sęk w tym, że totalnie żadnych problemów z elektryką nie mam .. ale że mam multimetr od niedawna to sobie mierze wszystko

edyta : i tak .. wiem jak ustawić multimetr


Regulator działa w zakresie 13,5-14,2 V jeśli mnie pamięć nie myli...

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 1 listopada 2014 08:52 #207823

Regulator napięcia nie działa "w zakresie", tylko ma jedno napięcie regulacji, które stara się utrzymywać.
Oczywiście każdy regulator ( nawet z tej samej serii produkcyjnej ) może mieć trochę inne napięcie.
W aku kwasowych z ciekłym kwasem napięcie ładowania powinno wynosić 2,3 - 2,4V na celę, czyli 13,8 - 14,4V na klemach. Regulator powinien utrzymywać napięcie w tym zakresie.
Przy aku naładowanym w 100% prąd ładowania spada do 0,5 - 2A, zależy to od wewnętrznej oporności aku.
Oporność aku kwasowych spada ze stopniem wyładowania.
Przez parę s od odpalenia alternator daje na aku taki prąd jaki jest w stanie dostarczyć, bywa że ponad 50A. Po kilkunastu s prąd ten spada poniżej 10 A.
Kontrolka ładowania nie pokazuje że aku ładowany jest wystarczającym prądem, pokazuje tylko że napięcie podawane przez alternator jest wyższe od napięcia na klemach aku.

Kabarowi proponuję oddać miernik do najbliższego punktu utylizacji złomu elektronicznego i kupić sprawny, bo pokazuje głupoty
Ostatnio zmieniany: 1 listopada 2014 08:55 przez A_F.

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 1 listopada 2014 09:54 #207828

W kazdym razie prawidlowe napiecie na klemach to 13,8-14,4 V

Mam na stale woltomierz w ukladzie. I bylo przez pewien czas podobnie jak u Kabara. Prawidlowe podlaczenie woltomierza "uleczylo" instalację
Ostatnio zmieniany: 1 listopada 2014 09:57 przez MałaGosia.

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 1 listopada 2014 13:30 #207852

Panowie testów ciąg dalszy a więc :

- na innym samochodzie również nie pokazuje oczekiwanego "napięcia" ładowania.
- przez niecałą sekundę pokazuje około 14,1 V po czym spada (na stałe, bez wahań)w LR do 13,1V a w płaskim do 12,8V

Multimetr to www.emos.pl/zbozi/2202008000-multimetr-em420b

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 1 listopada 2014 13:42 #207854

Jaki range ustawiłeś dla tych pomiarów ?

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 1 listopada 2014 14:59 #207859

MałaGosia napisał:
Jaki range ustawiłeś dla tych pomiarów ?

czy na AUTO czy na zakres 20V, 200V pomiar ciągle jest ten sam

ha! zwiększenie obrotów do 2k, 3k czy nawet 4k ... nie powoduje żadnych zmian w napięciu

p.s sprawdziłem sobie bezpieczniki - wszystkie dobre

edyta : włączenie lamp i innych prądożerców oczywiście powoduje zmianę(spadki) w napięciu
Ostatnio zmieniany: 1 listopada 2014 15:01 przez Kabar.

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 1 listopada 2014 19:37 #207886

Gałka przełącznika w pozycji V-- ( druga od lewej ? )

Odp: Alternator ???Brak ładowania w TD5. 1 listopada 2014 19:40 #207887

A_F napisał:
Gałka przełącznika w pozycji V-- ( druga od lewej ? )


no tak oczywiście że na DC jest ustawione
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.32 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.